مدیرعامل انجمن اتیسم ایران با بیان اینکه برای جامعه اتیسم ایران «حرف» دردی را دوا نمی‌کند و جلسه مشکلی را حل را نمی‌کند؛ گفت: امروز امیدوارتریم چون حس می‌کنیم حرف‌ها به عمل نزدیک‌تر است.

امروز به حل شدن چالش‌های اتیسم امیدوارتریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سعیده صالح غفاری با اشاره به جلسه حدود یک ماه و نیم گذشته خانواده‌های درگیر اختلال طیف اتیسم با معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها را در تاریخ فعالیت‌مان تجربه می‌کنیم. در فاصله کوتاهی از برگزاری جلسه کارگروهی در دفتر معاون اول تشکیل شد و چالش‌ها و دغدغه‌های مطرح شده در فاصله نسبتا کوتاهی در قالب نامه یا برگزاری جلسات به مسئولین مربوطه ارجاع داده شد.

صالح غفاری افزود: پیش از این هم در واحد مطالبه‌گری انجمن با سازمان‌ها و نهادهای مربوطه ارتباط برقرار می‌کردیم تا صدای اتیسم را به گوش مسئولین برسانیم اما این ارتباط به سختی برقرار می‌شد، گاها ده‌ها تماس و نامه‌نگاری به سختی به جلساتی برای ماه‌ها بعد می‌رسید، در روزهای گذشته تجربه جدیدی از مطالبه‌گری را لمس کردیم. مشخصا در این مدت با بیمه‌های پایه، بانک مرکزی، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی و... نشست داشتیم. بالغ بر 20 مکاتبه از دفتر معاون اول به تمامی موسسات و سازمان‌های مرتبط انجام شد و توسط واحد مطالبه‌گری انجمن اتیسم ایران لایه به لایه و در نتیجه یک هم‌افزایی پیگیری شد.

غفاری ادامه داد: برای جامعه اتیسم ایران «حرف» دردی را دوا نمی‌کند، جلسه مشکلی را حل را نمی‌کند؛ امروز امیدوارتریم چون حس می‌کنیم حرف‌ها به عمل نزدیک‌تر است. برای پوشش‌دهی خدمات بیمه توانبخشی اتیسم توسط بیمه‌های پایه، ساز و کارهای سیستمی و بخش‌نامه‌های اجرایی تا حد زیادی پیش رفت و در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای خدمات بزرگسالان اتیسم نیز در برنامه قرار گرفت.

وی گفت: در قسمت چالش گم‌شدن افراد اتیسم و آسیب‌های مربوطه، شرایط ویژه‌ای برای تکمیل سامانه گم‌شدگان اتیسم ناجا و اجرایی شدن آن مصوب شد. در بخش دیگری جلساتی برای تامین مسکن خانواده‌های اتیسم دارای دو یا سه فرزند اتیسم و شرایط تحصیل دانش آموزان برگزار شد که بعد از نهایی شدن و حصول نتیجه اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: می‌توان گفت امروز امیدوارتر از روزهای قبل ادامه می‌دهیم چرا که مکاتبات، جلسات و پیگیری‌ها با جدیت انجام می‌شود و در بالاترین سطوح رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha