رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات طی روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه (۱۴ دی‌ماه) در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه (۱۶ دی‌ماه) در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است.

وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات/ کوهنوردی مخاطره آمیز است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: برای امروز (۱۴ دی‌ماه) استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر نواحی کوهستانی کشور، وزش باد، گاهی وزش باد شدید مهم‌ترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع پیش‌بینی می‌شود همچنین فعالیت موج بارشی در مناطق جنوب شرق، شرق و جنوب انتظار می‌رود. شدت بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه ساعات عصر و شب خواهد بود. بارش‌های پراکنده در البرز شرقی و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۵ دی‌ماه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد شدید و گسترش آن به سمت البرز غربی و مرکزی برای ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته گفت: از پنجشنبه تا ظهر جمعه آسمان صاف تا نیمه ابری و برای قله‌های مرتفع وزش باد، گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست. از بعدازظهر جمعه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

ضیاییان در پایان توصیه کرد: فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است بنابراین در صورت صعود طی روز جمعه در ارتفاعات البرز، نسبت به اتمام برنامه تا ظهر جمعه اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha