دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 365995

دو کلاهبردار که به بهانه دریافت وام برای متقاضیان، مدارک آن‌ها را گرفته و سوءاستفاده می‌کردند، دستگیر شدند.

کلاهبرداری با ترفند اعطای وام

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی غرب استان تهران و طرح شکایت از فردی مبنی بر اینکه فرد کلاهبردار به بهانه ارائه وام با گرفتن چک و سفته از وی اقدام به کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

با انجام اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی و بهره‌برداری از اظهارات شاکی، مشخص شد که فرد کلاهبردار با ایجاد دفتر صوری تحت عنوان دفتر فروش و تعمیر کارتخوان اقدام به ارائه وام به شهروندان می‌کند که با گرفتن چک و سفته و سوءاستفاده از مدارک شاکی‌ها به جای ارائه وام با تهدید به ارائه مدارک داده شده به مراجع قضایی از آنان کلاهبرداری می‌کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران با شناسایی دفتر فروش و با هماهنگی قضایی، مسئول دفتر را در شهریار دستگیر کردند و با اعترافات متهم مشخص شد همدست وی در شهرستان رباط کریم مخفی شده که در عملیات جداگانه کلاهبردار دوم نیز دستگیر شد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌ها به ۸ فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده، تحویل مرجع قضایی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha