سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 366028

در چند ساله اخیر زندگی مدرن و شیوه زندگی صنعتی باعث شده است که بسیاری از افراد تحرک کمتری داشته باشند و ورزش نیز در برنامه آن ها نباشد.در این مقاله تلاش کردیم که بسیاری از تجهیزات پزشکی که باید در منزل وجود داشته باشد را به شما معرفی کنیم و دلیل نیاز به آن ها را نیز به شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید و تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.لیست تجهیزات پزشکی مورد نیاز در منزل به شرح زیر است:

چه تجهیزات پزشکی در خانه نیاز است؟

جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه به مجموعه ای از ابزار هایی گفته می شود که بسیار ساده اما مهم هستند و در موارد ضروری می توانند کمک شایانی به سلامت افراد داشته باشند. لوازم پزشکی مورد نیاز خانه در این جعبه کمک های اولیه قرار می گیرند.

برای مثال چسب زخم یا گاز استریل که برای پانسمان کاربرد دارند علیرغم این که دو وسیله ساده هستند اما در شرایط بحرانی می توانند از رخدادهای خطرناک جلوگیری کنند. از دیگر ابزارها یا وسیله هایی که در جعبه ای به نام جعبه کمک های اولیه قرار می گیرد موارد زیر هستند:

  • پماد آنتی بیوتیک

  • چسب نواری

  • باند کشی

  • دستمال مرطوب

  • محلول ضد عفونی کننده

  • دماسنج

  • و....

دستگاه فشارسنج دیجیتالی

یکی از مهم ترین دستگاه های خانگی و تجهیزات پزشکی که باید در منزل وجود داشته باشد، دستگاه فشار سنج دیجیتالی است. این دستگاه بهترین گزینه برای پایش میزان فشار خون است تا بتوانید قبل از رسیدن به نقطه بحرانی وضعیت فشار خون خود را مورد بررسی قرار دهید.

کسانی که به صورت موروثی فشار خون دارند و در منزل آن ها تعداد زیادی از افراد نسبت به این موضوع نگرانی هایی دارند نیاز است که این دستگاه را خریداری کرده و در منزل در دسترس داشته باشند. به همین دلیل خرید فشار سنج برای یکسری از افراد و خانواده ها ضروری است.

بسیاری از زنان و مردانی که در سنین بالا هستند و باید به شکل مداوم پایش شوند با خرید و داشتن دستگاه فشار سنج دیجیتالی خانگی از مراجعه روزانه به مراکز مختلف بی نیاز گردند.

چه تجهیزات پزشکی در خانه نیاز است؟

دستگاه سنجش قند خون

دستگاه گلوکومتر یا اندازه گیری قند خون از ضروری ترین ابزارهایی است که افراد مبتلا به دیابت باید آن را در منزل داشته باشند. در واقع کسانی که دیابت دارند و در منزل شان تعداد بیشتری از اعضای خانواده شان به این عارضه مبتلا هستند باید این دستگاه را در منزل داشته باشند.

با کمک این دستگاه به راحتی می توانید با خون گیری از نوک انگشت میزان قند خون را ارزیابی کنید. در صورتی که میزان آن از حد استاندارد کمتر یا بیشتر باشد خطرناک خواهد بود و نیاز است که اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

برای مثال اگر قند خون شما کمتر باشد باید از خوراکی هایی استفاده کنید که آن را افزایش داده و به شرایط جسمانی شما کمک کند.

این دستگاه وزن زیادی ندارد و قابل حمل خواهد بود. بنابراین به راحتی می توانید آن را به هر جایی جا به جا کنید.

پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر از جمله دستگاه هایی است که می تواند به شما کمک کند میزان غلظت اکسیژن خون خود را ارزیابی کرده و درجه آن را تعیین نمایید.

این تکنیک برای سنجش غلظت اکسیژن غیرتهاجمی است و خطری برای سلامت افراد در پی نخواهد داشت. در صورتی که میزان آن از حد مجاز کمتر باشد هشدار اخطار به افراد ارائه می شود تا اقدامات لازم را انجام دهند.

دستگاه بخور

دستگاه بخور دارای انواع مختلفی هستند که شامل بخور سرد و گرم هستند. در گذشته دستگاه بخور گرم بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. اما به مرور زمان این دستگاه از رده خارج گردید. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شد این دستگاه از خط تولید خارج شود این بود که با گرما و رطوبتی که تولید می نمود.

خرید دستگاه بخور نیاز است که هوشمندانه و با بهترین کیفیت انجام شود تا کارایی لازم را داشته باشد.

چه تجهیزات پزشکی در خانه نیاز است؟

دماسنج

دماسنج نیز به شما کمک می کند دمای اتاق و خانه را به درستی بررسی کنید و در شرایط خاص دما را در حد مورد نیاز تنظیم کنید. برای مثال کسانی که در خانه نوزاد یا کودک دارند نیاز است که در هنگام خواب دمای اتاق را به صورت متناسبی مدیریت کنید. در این موارد سرما و یا گرما و رطوبت باعث آسیب به سلامت کودکان نخواهد گردید.

بنابراین بسیاری از متخصصین بر این نکته تاکید می کنند که یک عدد دماسنج در منزل داشته باشید.

ترازو

کاهش و افزایش وزن بدن می تواند علامت هشدار قبل توجهی باشد. بنابراین نیاز است که نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

یکی از توصیه هایی که پزشکان و متخصصین دارند این است که همواره یک ترازو در منزل داشته باشید. در مواردی هم که افراد دوره رژیم دارند و در صدد کاهش وزن هستند نیاز است که به طور مرتب شرایط خودتان را بررسی کنید.

دستگاه ماساژور بدن

دستگاه ماساژور بدن یکی از بهترین گزینه هایی است که در دسته بندی انواع تجهیزات پزشکی قرار دارد و نیاز است که افراد یکی از مدل های آن را در منزل داشته باشند.

ماساژور بدن در انواع مدل ها و طراحی های مدرن و کلاسیک تولید می شوند و اثر گذاری بالایی در کاهش انواع انقباضات مفاصل دارند.

چه تجهیزات پزشکی در خانه نیاز است؟

کسانی که زندگی کارمندی دارند یا دارای فعالیت های جسمانی زیادی هستند بهتر است که یک دستگاه ماساژور بدن و صورت در سبد تجهیزات پزشکی خانگی شان داشته باشند. برای مثال در مواردی که شما از یک روز پر فعالیت و پرمشغله به منزل باز می گردید و درد های بدنی شدیدی را تجربه می کنید یک دستگاه ماساژور بدن با کیفیت می تواند به شما کمک زیادی داشته باشد.

دستگاه های ماساژور بدن مدل های مختلفی دارند و هر طراحی به شما کمک می کند که گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشید. افراد بر حسب نیاز و سلیقه شان می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنید.

خرید ماساژور بدن کمک می کند که تا حد زیادی ماساژ های موضعی را در بخش های مختلف بدنی شان ایجاد نمایند.


 

خاتمه

در این مقاله تعداد زیادی از دستگاه های مرتبط با تجهیزات پزشکی را به شما معرفی نمودیم. در صورتی که نیازمند هستید تمامی این دستگاه های مورد نیاز را تهیه و در منزل داشته باشید به شما توصیه می شود که در بین برند های مختلف تحقیقات کاملی را داشته باشید و دستگاه های با کیفیت و با هزینه متناسب را خریداری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha