معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت ۲۰ نفر در استان خوزستان در پی مصرف مشروبات الکلی در روزهای اخیر خبر داد.

 مرگ و نابینایی 20 نفر بر اثر مسمومیت الکلی در خوزستان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر میثم معزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: از هفته گذشته تاکنون حدود ۲۰ نفر در پی مسمومیت با الکل به ویژه با متانول که الکل بسیار خطرناک و کشنده‌ای است به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند که این تعداد، آمار بالایی است.

او با بیان اینکه بیشتر این افراد جوان هستند، افزود: در پی این موارد، 2 نفر جان باختند و دیگر افراد دچار عوارضی مانند نارسایی کلیه، تاری دید و نابینایی شده‌اند. از مجموع این بیماران، تعدادی در حال درمان هستند و بخشی نیز ترخیص شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: معمولا این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی هستند و عوارض بسیار خطرناکی مانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند، بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه مشروبات الکلی به ویژه مشروبات الکلی تقلبی مصرف نشود.

وی اهواز بیان کرد: اگر غلظت الکل بالا و مسمومیت شدید باشد و زمان طولانی از مصرف آن بگذرد، قطعا عوارض جبران‌ناپذیری به‌جای می‌گذارد؛ بنابراین در صورت مصرف این مشروبات الکلی باید بلافاصله و فوری به مراکز درمانی مراجعه شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آماده‌باش بیمارستان رازی اهواز برای پذیرش و درمان این بیماران گفت: تاکنون ۱۳ مورد از موارد اخیر مسمومیت با الکل در استان خوزستان، مربوط به ایذه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha