درمان ارتودنسی یکی از درمان های بسیار پرطرفدار در سال های اخیر میباشد که با اصلاح مشکلات فکی- دندانی و اصلاح طرح لبخند فرد، چهره ای زیبا را خلق میکند؛ بنابراین لازم است که با ویژگی های متخصص ارتودنسی مجرب در تهران و شهر محل سکونت خود آشنا شده و انتخاب مناسبی داشته باشید. ارتودنسی از جمله زیر شاخه های تخصصی دندانپزشکی است و دندانپزشکی خود نیز زیر مجموعه ی علوم تجربی می باشد. یک دندانپزشک بعد از اتمام‌دوره تحصیلی خود در مقطع عمومی با شرکت در آزمون تخصص دندانپزشکی و کسب رتبه ی ممتاز قادر خواهد بود ادامه ی تحصیل خود را در رشته ارتودنسی یا همان مرتب کردن دندانها بگذراند.

متخصص ارتودنسی با تجربه در تهران را چگونه انتخاب کنیم؟

شاید بتوان گفت با توجه به فشردگی‌ رقابت‌در آزمون تخصص و شرکت کردن اکثر نخبگان کشوری در آن، این آزمون یکی از دشوارترین امتحانات گزینشی بوده و حتی از کنکور سراسری نیز سخت تر می باشد. یک متخصص ارتودنسی ممتاز باید بعد از گذراندن واحدها فراوان علمی در سطوح دانشگاهی با شرکت در کنفرانسها و کنگره های علمی چه داخلی و چه خارجی همواره سطح علمی خود را به روز نگه دارد و در عین حال با ویزیت و معاینه و درمان بیماران متعدد در این زمینه تجربه بیشتری کسب کند. 

ویژگی های متخصص ارتودنسی مجرب در تهران

در چند عنوان می توان ویژگی متخصص ارتودنسی با تجربه را دسته بندی کرد:

نتیجه مناسب در کوتاه ترین زمان:

هرچه ارتودنتیست بتواند در طی درمان ارتودنسی با سرعتی مناسب دندانها را به سمت محل صحیح خود حرکت دهد سرعت نتیجه بخشی درمان نیز بیشتر خواهد بود؛ ولی در عین حال باید مراقبت کند که دندانها با نیروی زیادی تغییر موقعیت ندهند زیرا میتواند باعث تحلیل ریشه های دندانی شود. پس تخصص و تجربه در زمینه ی نحوه ی اعمال نیروهای ارتودنسی جزو ویژگی های متخصص ارتودنسی مجرب می باشد.

متخصص ارتودنسی با تجربه در تهران را چگونه انتخاب کنیم؟

حداقل درد و ناراحتی بیماران در نتیجه مراجعه به کلینیک ارتودنسی معتبر:

محیط دندانپزشکی محیطی پر استرس می باشد و همیشه مراجعین از وجود درد در طی درمان نگران هستند، لذا یک ارتودنتیست ممتاز باید بتواند بدون‌ ایجاد استرس و درد در محیط دهان و نیز ذهن زیباجویان خود، درمان را به شکلی آرام و پیوسته طی کند؛ تقریبا می توان گفت تمامی مراحل ارتودنسی در کلینیک های معتبر با حداقل نیرو و با احتساب فشار ملایم و مناسب به دندانها طی می شود بنابراین حداقل درد برای مراجعین تجربه میگردد.

دقیق ترین وسایل با بهترین جنس وکیفیت:

کلینیک ارتودنسی معتبر در تهران و دیگر شهرها، همیشه از بهترین مواد و متریال موجود استفاده میکند و حتی اگر در کشور وسیله ای که کارامدی بیشتری داشته باشد یافت نشود از خارج کشور واز شرکت های معتبر تهیه کرده و برای پیش برد درمان خود به بهترین شکل از آنها استفاده میکند.هرچه کیفیت مواد ارتودنسی بهتر باشد برای نتیجه بخشی آن مفید تر است؛ چون در محیط دهان با تغییرات اسیدیته یا همان PH و تغییرات دمایی(سرمایی-گرمایی) و هم فشارات ناشی از جویدن غذا مواجه هستیم می بایست ارتودنتیست از موادی بهره ببرد که در این محیط پرتلاطم از خود مواد سمی و غیر مفید آزاد نکند و در عین نتیجه بخشی، برای سلامت عمومی بیماران مضر نباشد. در کلینیک های معتبر ارتودنسی از بهترین مواد و تجهیزات بروز ارتودنسی استفاده میگردد تا در انتهای درمان عالی ترین موقعیت دندانی برای زیباجو فراهم شود.

عدم بازگشت نتایج بدست آمده درمان ارتودنسی:

متخصص ارتودنسی با تجربه در تهران را چگونه انتخاب کنیم؟

زمانی میتوان یک‌ ارتودنتیست را موفق حساب کرد که مراجعین او بعد از سالها از پایان ارتودنسی هنوز دندانهای ردیف و با حداقل تغییر و بازگشت را داشته باشند که این امر وابسته به دقت متخصص داشته و استفاده از سیم ها یا قالب های نگه دارنده یا همان ریتینر های ثابت و متحرک در این زمینه بسیار اهمیت بالایی دارد.

ردیف کردن دندانها با حداقل ایجاد پوسیدگی:

متخصص ارتودنسی مجرب در تهران همواره تلاش میکند در حین درمان، با توصیه های لازم بهداشتی و چک آپ های مرتب، از پوسیده شدن دندان های بیمار خود که براکت های ارتودنسی به آنها متصل است جلوگیری کند. جرمگیری و فلوراید تراپی و ترمیم تمامی پوسیدگی ها قبل از درمان ارتودنسی بسیار برای این امر حائز اهمیت است. 

تنوع ارتودنسی و تنوع درمانها:

در یک مطب ارتودنسی موفق تمامی مشکلات مربوط به ناهنجاریهای فک و صورت، چه دندانی و چه استخوانی تحت درمان قرار میگیرند و ارتودنتیست موفق در تهران هم در استفاده از پلاک های متحرک و هم فانکشنال مهارت دارد و در مراجعینی که هنوز کودک یا نوجوان بوده و احتیاج به اصلاح موقعیت فک دارند از آنها بهره گرفته و یا می تواند از پیچ های اسکلتال یا مینی اسکرو برای تقویت نیروهای ارتودنسی کمک بگیرد و یا برای رفع بزرگی یا کوچکی فک زیباجویان در بزرگسالی طرح درمانهای ارتوسرجری(ارتودنسی به علاوه ی جراحی) آنها را تهیه کرده و با انتخاب یک جراح فک و صورت زبردست نتیجه ی بسیار مطلوبی برای بیمار رقم بزند. استفاده از فیس ماسک، چین کاپ و هدگیر و سایر دستگاههای خارج دهانی ارتودنسی نیز احتیاج به مهارت بالایی دارد. در ارتودنسی ثابت نیز بهره گیری از تمامی انواع براکت ها از قبیل فلزی، سرامیکی، لینگوال(که از پشت دندانها قرار داده میشود)، سیستم دیمون و سیستمهای سلف لیگیت(که اورینگها و کشهای رنگی ارتودنسی در آنها جایی ندارد) از خصوصیات ارتودنتیست برتر تهران و دیگر شهرها محسوب می شود ودرنهایت:

درمان با ارتودنسی نامرئی:
دکتر ارتودنسی مجرب در تهران با دارا بودن اسکنر داخل دهانی در مطب و خود میتواند از دندان زیباجویانی که قصد ارتودنسی نامرئی دارند اسکن تهیه کند، سپس با داشتن دانش . مهارت و تخصص لازم، آن را آنالیز کرده و سپس با دستگاههای پرینتر سه بعدی قالبهای الاینر برای بیمار خود آماده کرده و با دانش و مهارتی که در این زمینه دارد از ارتودنسی نامرئی برای مراجعین خود بهره گیرد. کلینیک های ارتودنسی  با داشتن اسکنر داخل دهانی بسیارپیشرفته در درمان مراجعین خود با ارتودنسی نامرئی از پیشگامان این رشته می باشد و برای دندانهایی با نامرتبی ساده و یا متوسط حتما به این درمان توصیه می کند.

درپایان باید خاطر نشان کرد که عنوان کلینیک ارتودنسی معتبر در تهران و شهر محل سکونت بیمار، توسط بیماران و مراجعین مطب به یک کلینیک یا ارتودنتیست داده میشود، هرچه ارتودنتیست بتواند به ویژگیهای یاد شده بیشتر خود را نزدیک کند به این عنوان نیز نزدیکتر خواهد شد.

برگرفته از: drfahimiortho.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha