سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 366460

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی گفت: تمرکز ما بیشتر بر مناطق محروم است مهمترین وجه تمایز کار ما این است که به صورت مستقل و تنها کار نمی کنیم بلکه در کنار قرار گاه ها و گروه های جهادی نقاط ضعف یکدیگر را پوشش می دهیم تا خدمات بهتری ارائه دهیم.

آغاز غربالگری سرطان‌های شایع زنان در جنوب کشور

به گزارش سلامت نیوز ، رامین صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در برنامه روزنه رادیو گفت و گو پیرامون موضوع آغاز غربالگری سرطان‌های شایع زنان در جنوب کشورمان گفت: با وجود پیشرفت‌ها در حوزه علمی و پزشکی سرطان هنوز یکی از معضلات بزرگ در این زمینه است.

وی با بیان اینکه سرطان پستان بزرگترین عامل مرگ و میر سرطان در بانوان به حساب می‌آید افزود: در کشور ما وضعیت حاد‌تر است و شیوع سرطان پستان شیب فزاینده‌ای دارد. سرطان پستان اگر زود تشخیص داده شود قابل درمان بوده و هزینه‌های درمان آن نیز کاهش می‌یابد اما اگر دیر تشخیص داده شود به بافت‌های دیگر هجوم می‌برد و درمان نمی‌شود.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در ادامه پد مصاحبه با رادیو گفت و گو تصریح کرد: تشخیص به موقع این سرطان بسیار مهم است و این موضوع اهمیت غربالگری را نشان می‌دهد. پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی چندین دهه در این حوزه کار می‌کند و مجلس شورای اسلامی ایجاد شبکه پیشگیری و کنترل و درمان این سرطان را به این پژوهشکده محول کرده است.

صرامی فروشانی اظهار کرد: ما قرار است پایگاه‌های ثابتی را ایجاد کنیم اما علاوه بر این پایگاه‌های ثابت به صورت پوشش گسترده‌تر به خصوص در مناطق محروم غربالگری را به صورت گسترده و در سطح کشور انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما بیشتر بر مناطق محروم است گفت: مهمترین وجه تمایز کار ما این است که به صورت مستقل و تنها کار نمی‌کنیم بلکه در کنار قرار گاه‌ها و گروه‌های جهادی نقاط ضعف یکدیگر را پوشش می‌دهیم تا خدمات بهتری ارائه دهیم اما متأسفانه هنوز وضعیت تشخیص سرطان پستان در کشور ما مناسب نیست که‌امیدواریم به زودی مشکلات حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha