چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 366480

برخی خوراکی‌ها، میوه‌ها و غذاها هستند که باعث سفید شدن دندان می‌شوند.

این خوراکی‌های طبیعی سفیدکننده دندان است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین از هلث آنلاین، هیچ کسی دوست ندارد رنگ دندانش تغییر کرده و لکه دار شده و یا تیره شود. اما اگر شد و خواستید دندان خود را سفید کنید حتما به خوردن کرفس فکر کنید که یک پاک کننده طبیعی دندان محسوب می‌شود.

همچنین به گفته محققان، هویج نیز همین خاصیت را دارد و به از بین بردن لکه دندان کمک می‌کند. خیار و گل کلم نیز لکه‌برهای عالی هستند که به سفید شدن دندان کمک می‌کنند.

به این نکته هم توجه کنید که خوردن آب برای جلوگیری از لکه شدن دندان کمک کننده است به این شرط که منعی برای نوشیدن نداشته باشید که اگر چنین است بهتر است آب قرقره کرده و بیرون دهید تا خوراکی تیره کننده غذا روی دندان نماند. خوردن آب به هر حال مانع از هیدراته شدن و کم آبی بدن و خطرات ناشی از آن می‌شود.

از سوی دیگر اگر نمی‌توانید در برابر نوشابه‌های گازدار و حاوی شکر مقاومت کنید، توصیه ما به شما استفاده از «نی» هست تا آسیب کمتری به خود بزنید.

به مسواک زدن با دقت بالا فکر کنید. دوبار مسواک زدن در روز توصیه شده و حتما قبل از خواب و قبل از اینکه بقایای غذا در خواب موجب تجمع پلاک شده و پوسیدگی را بالا ببرند، مسواک { ترجیحا خمیردندان گیاهی} بزنید.

سفید کردن دندان نیز به معکوس شدن لکه‌ها روی دندان کمک می‌کند. البته این کار باید با مجوز پزشک و توسط دندانپزشک خبره با مواد خوب انجام شود تا جواب دهد.

برخی متخصصان ممکن است به برخی به خاطر جنس دندانشان، روکش چینی توصیه کنند که یکی از مزیت‌های روکش مقاوم شدن در برابر لکه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha