عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مصوبه کمیسیون تلفیق برای فوق العاده خاص را گام موثری برای تشکر از زحمات کادر درمان دانست و گفت: امیدواریم این مصوبه در صحن علنی مجلس نیز رای بیاورد.

مطالبه دیرینه کادر درمان در انتظار صحن علنی مجلس

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، همایون سامه یح نجف آبادی، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مورد برقراری فوق العاده خاص کادر درمان، افزود: فوق‌العاده خاص مطالبه چند ساله کادر سلامت است و کمیسیون بهداشت و درمان تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی را برای برقراری این مهم داشته است.

وی، مهم‌ترین مانع تحقق این مطالبه دیرینه کادر درمان را عدم تأمین منابع مالی دانست و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، وزارت بهداشت مکلف شد نسبت به برقراری یک ردیف فوق العاده خاص در احکام کادر درمان اقدام و منابع آن را از درآمدهای اختصاصی و سایر منابع در اختیار، تأمین کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم، افزود: البته کادر درمان تنها پزشکان نیستند بلکه شامل پرستاران و بهیاران و تعداد دیگری از کادر می‌شود که در مراکز درمانی در حال خدمت به مردم هستند و حقوق چندانی هم ندارند.

سامه‌یح نجف‌آبادی با یادآوری اینکه روزانه تعداد زیادی از کادر درمان با نمایندگان برای برقراری فوق العاده خاص تماس می‌گرفتند، گفت: مصوبه کمیسیون، گام مؤثری برای تشکر از زحمات شبانه روزی کادر درمان است و امیدواریم با حمایت نمایندگان در صحن علنی هم تصویب و بودجه آن توسط دولت تأمین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha