شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 366600

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه میزان پذیرش پزشک زن در برخی از رشته‌ها بسیار کم است.

میزان پذیرش پزشک زن در برخی رشته‌ها کم است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توان تعداد پایین پزشکان زن در کشور را جبران کرد، گفت: باید میزان پذیرش بانوان در رشته‌های پزشکی به ویژه رشته‌هایی که به طور خاص مرتبط با زنان است، افزایش یابد.

وی افزود: زنان جامعه ما عموماً متمایل به این هستند که اگر در حوزه‌ای پزشک متخصص زن مسلط و مشرف به کار وجود داشته باشد، برای درمان بیماری خود به پزشکان زن مراجعه کنند. بیماران زن ترجیح می‌دهند که به پزشکان زن متخصص مراجعه کنند که این مسأله به آنان امنیت خاطر می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده مدتی این موضوع را پیگیری کردم و باید بگویم که در برخی از رشته‌ها متاسفانه پزشک متخصص زن کم داریم. در حوزه انتخابیه بنده یعنی مشهد و کلات مردم به ما مراجعه کرده و می‌گویند برای برخی از کارهای درمانی خود مانند سونوگرافی بانوان ترجیح می‌دهند که به پزشک زن مراجعه کنند، اما در برخی از مناطق کشور و در برخی از رشته‌ها به اندازه کافی پزشک متخصص زن نداریم.

رحمانی بیان کرد: حکم شرعی هم بر این است که تا زمانی که در برخی از حیطه‌ها پزشک خانم وجود دارد، زنان به پزشک خانم مراجعه کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه عواملی مانع حضور پزشکان زن در رشته‌های تخصصی مختلف می‌شود، گفت:متاسفانه میزان پذیرش پزشک زن در برخی از رشته‌ها بسیار کم است.

وی افزود: البته برخی از پزشکان زن هم تمایل به رشته‌های خاص پزشکی دارند و این مسأله باعث شده است که در برخی از رشته‌های پزشکی، پزشک زن متخصص و فوق تخصص زیادی داشته باشیم، اما در برخی دیگر از رشته‌ها شرایط اینگونه نیست و با کمبود پزشک زن مواجه هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی از رشته‌های پزشکی نه تنها به اندازه کافی پزشک متخصص و فوق تخصص زن داریم، بلکه بیش از اندازه است، اما در برخی دیگر از رشته‌ها کمبود وجود دارد که علت این مشکل هم دوسویه است؛ یعنی هم کاهش پذیرش زنان در برخی از رشته‌های پزشکی را شاهد هستیم و هم شاهدیم که برخی از بانوان به رشته‌های خاص پزشکی تمایل دارند و در انتخاب رشته آن موارد را لحاظ می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید وزارت بهداشت و درمان در پذیرش دانشجوی پزشکی به ویژه از میان بانوان، بر اساس آمایش سرزمینی و نیاز کشور عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha