مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این سازمان 9 خدمت رایگان به بیماران تالاسمی ارایه می‌کنند، گفت: بیماران دارای تالاسمی نشان‌دار شده می‌توانند از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج از هشت خدمت پزشکی که شامل ۳۶ کد خدمت است، بهره‌مند شوند.

۱۷ خدمت پزشکی بیمه سلامت به بیماران مبتلا به تالاسمی

به گزارش سلامت نیوز از سازمان بیمه سلامت ایران، محمد اسماعیل کاملی روز دوشنبه درباره خدمات تحت پوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج برای مبتلایان به تالاسمی اظهار داشت: تا پیش از تاسیس این صندوق نیز برای این بیماران برخی خدمات رایگان بود.

وی این خدمات رایگان را شامل تزریق خون به بیماران تالاسمی، خدمت MRIT۲، هزینه پمپ دفروکسامین، هزینه عمل جراحی اسپلنکتومی کامل یا ناقص، فیلترخون، تزریق دفروکسامین، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، چند قلم از داروهای تخصصی، هزینه آزمایشات مرحله اول و دوم تشخیص پیش از تولد جنین در زوج های تالاسمی مینور عنوان کرد.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر حمایت های فوق با تشکیل صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بیماران دارای تالاسمی نشان دار شده می توانند از مزایای صندوق بهره مند شوند.


وی تاکید کرد: مزایای صندوق شامل آزمایش (۲۶ کد خدمت )، خدمات بستری، پرتو پزشکی، خدمات پزشک، سنجش تراکم استخوان، خدمات روانشناسی، توانبخشی (۴ کدخدمت) و ویزیت برای (۸ گروه تخصصی ) است.

کاملی اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که بیماران منتسب به نشان تالاسمی می توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارایه مدارک و مستندات به ادارات استانی پس از بررسی و طرح در کمیته های مربوطه بهره‌مند شوند.

بر اساس تبصره ماده ۹ اساسنامه این صندوق، مدیرعامل صندوق مجاز است حداکثر به میزان ۵ درصد اعتبارات مصوب صندوق را بدون رعایت ضوابط موضوع این اساسنامه و مطابق ضوابط اعلامی از سوی وزارت به مشمولان نیازمند پرداخت نماید تا زمینه محافظت مالی مناسب تری را برای مشمولین نیازمند فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha