شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 366947

سگ‌های ولگرد دوباره قتل‌کردند و این‌بار جان‌کودک ۹ ساله اهل شهر باسمنج را در استان آذربایجان‌شرقی گرفتند.

روایت دردناک مرگ امیرعلی باحمله سگ های ولگرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، حمله‌های مرگباری‌که بارها شهروندان متعددی از زن و مرد تا جوان وکودک را به کام مرگ‌ کشانده است اما هیچ‌یک از این حوادث باعث نشده تا اقدام موثری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری‌ها و نهادهای مسئول انجام‌شود.

امیرعلی فرضی تازه‌ترین قربانی هفت سگ ولگرد است ‌که بی‌رحمانه تن نحیفش را دریدند. حادثه حوالی ساعت ۱۶ بعد از ظهر روز چهارشنبه اتفاق افتاد. آن روز مادر همراه با امیرعلی به خانه خاله ‌که در نزدیکی آنها بود، رفتند. بعد از رسیدن به خانه، مادر به امیرعلی گفت برای انجام کاری باید جایی برود و تا زمان برگشت او، از خانه خاله بیرون نیاید. پس از رفتن مادر اما حادثه‌ای مرگبار در انتظار امیرعلی بود. امیرعلی به‌مناسبت روز پدر تصمیم ‌گرفت برای پدرش کادو بخرد.


طاها فرضی پدر امیرعلی در حالی‌که بغض در گلو دارد، می‌گوید: «‌پسرم مرا خیلی دوست داشت و برای این‌که غافلگیرم ‌کند، تصمیم‌گرفت برایم از مغازه‌ای‌که همان حوالی بود، کادو بخرد. خاله امیرعلی به اوگفت بیا داخل اما امیرعلی‌ گفت ‌کار دارم و رفت. بعد از رفتن پسرم، جلوی یکی از آپارتمان‌های مجتمع مسکونی، ناگهان تعدادی سگ به پسرم حمله ‌کردند.

در آن لحظه هیچ‌کس آنجا نبود. یکی از همسایه‌ها در حال رانندگی با کامیونش بود که با دیدن این صحنه کامیون را رها کرد و سگ‌ها را فراری داد اما وضعیت پسرم وخیم بود. قسمتی از پوست سرش ‌کنده شده ‌و گلویش توسط سگ‌ها گاز گرفته شده بود. با اورژانس باسمنج تماس گرفتند اما هرچه صبر کردند، نیامد.

همسایه‌ها خودشان پسرم را سوار برخودرو به درمانگاه الغدیر بردند اما به محض رسیدن به آنجا، پسرم بدحال شد و کادر درمان شروع به احیای او کردند. دقایقی بعد آمبولانس باسمنج هم رسید و او را به بیمارستان مردانی‌آذر تبریز منتقل‌ کرد. من در حال بازگشت به خانه بودم‌که تماس‌گرفتند و گفتند دست بچه‌ات شکسته و خودت را به بیمارستان برسان. از نیمه‌راه به سمت بیمارستان برگشتم و وقتی رسیدم، متوجه شدم پسرم شرایط خوبی ندارد. دکتر گفت اگر کمی زودتر به بیمارستان می‌رسید، شاید می‌شد او را نجات داد اما پسرم به‌دلیل شدت جراحات ناشی از حملات سگ‌ها جانش را از دست داد.»


پدر امیرعلی درحالی با ما صحبت می‌کند که بر مزار پسرکوچولویش ایستاده است: «ابتدا در یکی ازکانال‌های خبری گفته شد که گرگ به پسرم حمله ‌کرده اما بعد ازاعتراض ما که ‌گفتیم سگ‌های ولگرد جانش‌ راگرفته‌اند، خبراصلاح شد ولی متاسفانه همان خبر اشتباه اولیه درخصوص حمله گرگ درسایت‌های خبری منتشر شد. من حتی عکسی دارم ‌که همسایه‌ها گرفته‌اند و نشان می‌دهد تعدادی سگ پس ازانتقال پیکر خون‌آلود پسرم به یکی ازساختمان‌ها به محل زخمی شدن اورفتند و خون‌های ریخته شده روی برف را لیس می‌زدند.‌»


آن‌طور که پدر امیرعلی می‌گوید، بعد ازحادثه، استاندار جدید تبریز درتماس با اواظهار همدردی ‌کرد وفرماندار نیز گفت حامیان اجازه برخورد با سگ‌های ولگرد را نمی‌دهند، با این‌حال پیگیر وضعیت شما هستم تا حقی ضایع نشود:«شهردار باسمنج اما واکنش خاصی نشان نداد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha