شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 366997

برای مصرف حبوبات هم، درست مثل بقیه گروه‌های مواد غذایی، زمان مطلوب و مناسبی وجود دارد. با رعایت این زمان‌بندی هم از فواید این گروه غذایی بهره‌مند می‌شویم، هم دچار پیامدهای احتمالی آن نمی شویم.

بهترین زمان برای مصرف حبوبات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، سعیده احسانی‌فر، کارشناس تغذیه، درباره بایدها و نبایدهای مصرف حبوبات و بهترین زمان برای خوردن این ماده غذایی توضیح داده است.

توجه به ساعت


لوبیاها فیبر بالایی دارند، بنابراین خوردن آنها در شب ممکن است باعث ایجاد نفخ و کاهش کیفیت خواب برخی افراد شود. لوبیاها بهترین غذا برای ناهار یا یک شام زودهنگام هستند. به این ترتیب بدن فرصت دارد تمام مواداولیه مفید را هضم کند. با رعایت این زمانبندی به‌احتمال زیاد کمتر نفخ می‌کنید و احساس سیری دوام بیشتری خواهد داشت.

میان‌وعده بدن‌سازان


برای مصرف عدس هرچند محدودیت خاصی وجود ندارد. می‌توان از این ماده غذایی هم در وعده صبحانه استفاده کرد هم در وعده شام، اما نکات طلایی برای ورزشکاران جهت بهره‌بردن از خواص این ماده غذایی وجود دارد. یک پیمانه عدس (یک فنجان عدس) حاوی ۱۸گرم پروتئین است و میان‌وعده‌ای مفید برای بدن‌سازان محسوب می‌شود. افرادی که گیاهخوار هستند باید تمرکز خود را به جای مرغ و تخم‌مرغ روی منابع پروتئین گیاهی بگذارند. پروتئین‌های گیاهی مانند عدس، سرشار از فیبر و کربوهیدرات هستند و مواد مغذی بدن را به هنگام ورزش بدن‌سازی تامین می‌کنند. ۲ساعت بعد از تمرین و ۳ساعت قبل از تمرین، بهترین زمان مصرف عدس برای ورزشکاران است.

فعالیت سبک در شب


حبوبات اگرچه سالم هستند اما در دسته مواد غذایی‌ای هستند که نباید شب‌ها مصرف شوند. حبوبات دارای فیبر محلول هستند و می‌توانند در طول شب نفخ و درد شکم ایجاد کنند. اگر اصرار به استفاده از حبوبات در وعده شام دارید، حتما این وعده را حداقل ۲ساعت قبل از خواب مصرف کنید و یک فعالیت بدنی سبک برای بعد از آن درنظر بگیرید. به این ترتیب چرخه خواب شما هم دچار مشکل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha