اولین نکته‌ای که در زمان خرید ماشین‌های شارژی باید به آن توجه داشته باشید، تناسب ماشین با محدوده سنی و وزن کودک است. رعایت این نکته، برای افزایش ایمنی فرزند شما بسیار الزامی است؛ به همین دلیل، توصیه می‌شود که به محدوده سنی نوشته‌شده در دفترچه راهنمای محصول، توجه داشته باشید

چه ماشین شارژی برای کودکم بخرم؟

ماشین‌سواری، برای کودکان در هر سنی جذاب است؛ بنابراین، اگر به فکر خرید یک هدیه برای کودک دلبند خود هستید، ماشین‌های شارژی، انتخاب بسیار مناسبی هستند. با توجه به تنوع مدل‌های این اسباب‌بازی، خرید یک گزینه مناسب با سن و سلیقه کودک، به یک چالش برای پدر و مادرها تبدیل‌شده است. در ادامه مطلب، ضمن معرفی مدل‌های مختلف ماشین شارژی کودک، راهنمای خوبی برای خرید آن‌ها ارائه داده‌ایم که با توجه به این نکات، انتخاب بهتری خواهید داشت. تا پایان همراه ما باشید.

انواع ماشین شارژی

نسل جدید ماشین‌های شارژی، به خوبی فضای رانندگی با ماشین‌های واقعی‌ را برای کودک شبیه‌سازی می‌کنند و تقریباً، تمامی امکانات یک ماشین واقعی را دارند. طرح‌ها و برندهای مختلفی از این اسباب‌بازی لوکس و جذاب تولیدشده است که بر اساس مدل و نوع باتری، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

انواع ماشین شارژی بر حسب مدل

اگر سری به بازار زده باشید، حتماً نمونه‌های مختلف ماشین‌ شارژی شاسی بلند و سواری را دیده‌اید. برخی از این ماشین‌ها، تک‌نفره هستند؛ درحالی‌که برخی دیگر، ظرفیت دو نفر را دارند. بر اساس طراحی و رنگ نیز، مدل‌های پسرانه و دخترانه زیادی وجود دارد که با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در بین همه مدل‌های موجود در بازار، ماشین شارژی جیپ، ماشین شارژی بنز، ماشین شارژی بی ام و، لامبورگینی، بوگاتی و پورشه، طرفداران زیادی دارند.

انواع موتورهای ماشین شارژی شاسی بلند و سواری

موتور، یکی از اجزای اصلی ماشین‌های شارژی است که نقش مهمی در تعیین قدرت و سرعت نهایی آن‌ها دارد؛ بنابراین، لازم است که در هنگام خرید، به کیفیت و نوع موتورها توجه داشته باشید. در ادامه، انواع موتورهای ماشین شارژی را بررسی می‌کنیم:

  • تک موتوره: ماشین‌های شارژی تک موتوره، از نمونه‌های قدیمی‌تر این اسباب‌بازی هستند که قدرت و سرعت زیادی ندارند؛ البته قیمت آن‌ها به نسبت نمونه‌های دیگر، کمتر است.

  • دو موتوره: همان‌طور که از نام این مدل‌ها پیداست، دارای دو موتور در قسمت جلو ماشین هستند که این دو موتور، چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آورند. برای کودکانی که قرار است از این ماشین‌ها در فضای بسته و خانه استفاده کنند، این مدل مناسب‌تر است.

  • چهار موتوره: قدرت و سرعت بیشتر و همچنین، کنترل سرعت در دورهای مختلف، از ویژگی‌ ماشین‌های چهار موتوره است. این مدل از ماشین‌ها، ابعاد بزرگ‌تری نسبت به بقیه دارند و برای استفاده در محیط‌های بیرون از خانه، پارک و باغ، مناسب‌تر هستند. قیمت این ماشین‌ها نسبت به دو نمونه قبلی، کمی گران‌تر است.

چه ماشین شارژی برای کودکم بخرم؟

نکات راهنمای خرید ماشین شارژی کودک

اولین نکته‌ای که در زمان خرید ماشین‌های شارژی باید به آن توجه داشته باشید، تناسب ماشین با محدوده سنی و وزن کودک است. رعایت این نکته، برای افزایش ایمنی فرزند شما بسیار الزامی است؛ به همین دلیل، توصیه می‌شود که به محدوده سنی نوشته‌شده در دفترچه راهنمای محصول، توجه داشته باشید. از دیگر نکات مهم و کاربردی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بررسی گواهینامه کیفیت و سلامت

هر مدل ماشینی (ماشین شارژی جیپ، ماشین شارژی بنز و یا ماشین شارژی بی ام و) را که انتخاب می‌کنید، باید دارای گواهی گارانتی کیفیت و سلامت باشد؛ در غیر این صورت، ایمنی محصول موردنظر شک‌برانگیز خواهد بود. مواد مورداستفاده در تولید اسباب‌بازی، باید حتماً مطابق با سلامت کودک بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین، بررسی گواهی‌ کیفیت و سلامت محصول CE و TSE ( نوعی گواهی استاندارد)، یک امر ضروری است.

امکان کنترل از راه دور

یکی دیگر از نکات مهم که مخصوصاً برای خردسالان اهمیت دارد، بررسی امکان کنترل از راه دور است. اگر فرزندتان هنوز آن‌قدر بزرگ نشده است که به‌تنهایی رانندگی کند، باید ماشین‌های کنترل از راه دور را انتخاب کنید.

میزان ولت باتری ماشین‌ها

ماشین‌های شارژی، در دو مدل 6 ولت و 12 ولت تولید می‌شوند که خود آن‌ها نیز، به دو دسته کنترل از راه دور یا معمولی تقسیم می‌شوند. هنگام خرید، بایستی از انتخاب مدل مناسب کودک خود، اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که به دلیل تفاوت ولت باتری ماشین‌ها، نباید از شارژر مدل‌های دیگر استفاده کنید.

سرعت

بد نیست بدانید که ماشین‌های شارژی، در دو نوع دو سرعته و سه سرعته به فروش می‌رسند. ماشین‌های دو سرعته، تنها داری کلید slow (آرام) و fast (سریع) هستند. ماشین‌های شارژی سه سرعته نیز با دنده‌ای که روی داشبورد است، آرام شروع به حرکت کرده و با فشار به پدال گاز، سرعت خود را بیشتر می‌کند.

جنس تایرها

جنس تایر ماشین‌های شارژی، از لاستیک EVA است که ازجمله ویژگی‌های آن، می‌توان به وزن کم، مقاوم بودن و صدای کم ماشین در هنگام حرکت اشاره کرد.

کمک فنرها

کمک‌فنرها تأثیر زیادی در حرکت و عبور از موانع دارند؛ به همین جهت، وجود آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

سیستم صوتی و قابلیت‌های جانبی

اکثر ماشین‌های شارژی، دارای قابلیت پخش موزیک کودکانه هستند که موجب جذب بیشتر کودکان می‌شود؛ همچنین، امکان استفاده از رادیو، Usb و MP3 نیز، در مدل‌های پیشرفته‌تر وجود دارد.

چه ماشین شارژی برای کودکم بخرم؟

نکاتی که برای استفاده از ماشین‌های شارژی باید به آن‌ها توجه داشته باشید

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که عدم نظارت شما والدین عزیز بر نحوه سواری کودک، او را در معرض آسیب، سقوط و سایر حوادث قرار می‌دهد؛ بنابراین، توجه به موارد زیر از اهمیت بسیاری برخوردار است:

  • قبل از اینکه کودک به ماشین‌سواری در محیط خانه یا فضای باز بپردازد، محیط را بررسی کنید.

  • در هنگام بازی با ماشین شارژی، اجسام خطرناک را از کودک دور کنید.

  • قبل از استفاده کودک از ماشین، مطمئن شوید که باتری و کنترل از راه دور، به‌درستی کار می‌کنند.

  • همیشه اطمینان حاصل کنید که کودک از تجهیزات محافظتی مناسب مانند، کمربند ایمنی استفاده می‌کند.

  • هرگز فرزند خود را در هنگام استفاده از ماشین، بدون مراقبت رها نکنید.

  • از رفتن به خیابان‌های شلوغ برای بازی کودک، به‌شدت اجتناب کنید.

  • قبل از سوارشدن کودک، ماشین را ازنظر عدم اتصال بین سیم‌ها بررسی کنید.

مهم‌ترین نکته در خرید ماشین شارژی کودک

در قسمت‌های قبلی، نکات مهمی برای خرید مناسب‌ترین ماشین‌های اسباب‌بازی شرح داده شد. باوجود اینکه همه نکات بسیار مهم هستند؛ اما اطمینان از کیفیت و متناسب بودن ماشین با سن و وزن کودک، یک امر الزامی است. بهتر است که به جهت داشتن خریدی بهتر، به سلیقه کودک نیز توجه کرده و رنگ موردعلاقه وی را انتخاب کنید. به نظر شما توجه به چه نکات دیگری در این رابطه الزامی است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha