سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 367177

دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا معمولی؟ ممکن است تمام افرادی که بخواهند برای انجام این فرایند اقدام کنند، در وهله اول با این سؤال روبرو شوند. آن دسته از افرادی که تعداد زیادی از دندان‌های خود را ازدست ‌داده‌اند، احتمالا به فکر استفاده از دندان‌های مصنوعی می‌افتند.

دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا معمولی؟

 دندان‌ مصنوعی معمولی به‌ نوعی پروتز رایج دندان گفته می‌شود که البته دارای قدمت بسیار زیادی است و هنوز هم انتخاب اول بسیاری از افراد است.اما به‌ خوبی می‌دانید که روش‌های جدید و متعدد و گوناگونی برای جایگزین دندان‌های ازدست ‌رفته وجود دارد که دندان مصنوعی ژله ای هم یکی از آن هاست.

منظور از دندان مصنوعی ژله‌ای چیست؟

بیش از هر چیزی باید بیان کنیم که دندان‌های مصنوعی از دو قسمت پروتز دندانی و پایه تشکیل می‌شوند. تفاوت موجود میان این دو در قسمت پایه دندان است. جهت ساخت این قسمت از اکریلیک، فلز، کروم کبالت و نایلون استفاده خواهد شد و این در صورتی است که جهت ساخت پایه‌های دندان فقط از نایلون استفاده می‌شود. باید بیان کنیم که این مدل پروتز دندانی دارای کاربردهای مختلف و گوناگونی است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ممکن است که هزینه‌های لازم برای ایمپلنت دندان را نداشته باشید، چرا که تعداد بسیار زیادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اید. پس در چنین شرایطی استفاده از دندان ‌مصنوعی ژله‌ ای می‌تواند گزینه مناسب و ایده‌آلی باشد.
  • در برخی مواقع نیز افراد قصد انجام ایمپلنت یا پروتز دائم دندان دارند، اما علاقه‌ای به خالی ماندن جای دندان‌ها تا زمان آماده‌شدن پروتز ندارند. در چنین شرایطی متخصص به آماده ‌کردن دندان‌ مصنوعی ژله‌ ای می‌پردازد.

دندان‌مصنوعی معمولی دارای چه مشکلاتی است؟

برای ساخت دندان‌ مصنوعی معمولی از پایه اکریلیک استفاده خواهد شد که دارای چندین معایب مختلف هستند.

  • این نوع پایه‌ها دارای کمترین انعطاف ‌پذیری هستند و مدت زمانی که بیمار بتواند به آن عادت کند بسیار زیاد طول می‌کشد، به ‌گونه‌ای که ممکن است با التهاب لثه‌ها روبرو شوید.
  • با توجه ‌به عدم انعطاف ‌پذیری پایه دندان ‌مصنوعی خطر شکستن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. فقط کافی است که از دست شما بیفتد یا با مسواک فشار بسیار زیادی به آن وارد نمایید.

عکس دندان مصنوعی ژله ای

مقایسه دندان‌مصنوعی ژله ‌ای با معمولی

پیش از آنکه مشخص کنیم دندان ‌مصنوعی ژله ‌ای بهتر از یا معمولی، می‌خواهیم به مقایسه این دو بپردازیم. زمانی که پروتزهای ژله ‌ای با معمولی را مقایسه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که یکی از مهم‌ترین و حائز اهمیت ‌ترین موارد، راحتی در استفاده است.

در بسیاری از مواقع پیش ‌آمده افرادی که از دندان ‌مصنوعی معمولی استفاده می‌کنند، همیشه گلایه دارند که پایه موجود در روی آن‌ها لثه‌ها را اذیت می‌کند و در نهایت درد و حساسیت را برای افراد به دنبال دارد. پس دندان‌های مصنوعی معمولی باتوجه‌به ساختار سخت قلاب‌ها پس از گذشت یک بازه زمانی تغییر شکل لثه‌ها و ساختار کام را به دنبال دارد.

با توجه ‌به روی کار آمدن پروتز ژله ‌ای، تمام مشکلات نام ‌برده ‌شده به بهترین نحو ممکن برطرف شد. برای ساخت پایه دندان ‌مصنوعی ژله ‌ای از مواد فوق ‌العاده نرم جهت سازگاری با ساختار دهان استفاده خواهد شد که تجربه‌ای فوق‌ العاده راحت و عالی برای افراد به جا می‌گذارد.

علاوه بر این مورد باید بگوییم که دندان‌های مصنوعی ژله‌ ای پس از گذشت زمان به‌ هیچ ‌عنوان تغییر رنگ نمی‌دهند و خیلی کمتر باعث ایجاد بوی بد دهان خواهند شد. پس این نکته را فراموش نکنید که بهتر است به جای دندان مصنوعی معمولی، از دندان مصنوعی های ژله ای برای زیبایی دندان (https://smilestyledentistry.com/service/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/) خود استفاده کنید.

دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا معمولی؟

قطعاً برای شما هم این سؤال به وجود می‌آید که دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا معمولی و انتخاب کدام یک می‌تواند بهتر باشد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

حرکت نکردن دندان مصنوعی ژله‌ای در داخل دهان

یکی از مشکلات فوق ‌العاده مهم افرادی که از دندان ‌مصنوعی معمولی استفاده می‌کنند این است که در داخل دهان آنها بیش از حد حرکت می‌کند. به‌ طورکلی بیمار خیلی سخت می‌تواند پروتز دندانی را روی فک خود نگه دارد، به همین دلیل نیز در زمان خوردن غذا دچار مشکل خواهد شد. اما در صورت استفاده از دندان‌ مصنوعی ژله‌ ای این مشکل به بهترین نحو ممکن حل می‌شود، چرا که پایه‌های نایلونی به‌ خوبی با فک همخوانی داشته و حرکت نمی‌کنند.

برخورداری از رنگ طبیعی پایه دندان ‌مصنوعی ژله‌ ای

پیشنهاد می‌دهیم که حتماً به رنگ پایه دندان ‌مصنوعی معمولی نگاه کنید، به‌وضوح متوجه رنگ غیرطبیعی آن خواهید شد. آن دسته از افرادی که دارای لب‌های کوچکی هستند قطعاً در زمان صحبت رنگ لثه‌های آن‌ها به طور کامل مشخص می‌شود که این موضوع ناراحتی زیادی برای این افراد به همراه دارد. اما دندان‌مصنوعی ژله توانسته به رفع این مشکل نیز بپردازد، چرا که دارای پایه‌های کاملاً بی‌رنگ و شفاف است که در نهایت باعث خواهد شد رنگ طبیعی لثه‌ها دیده شود.

دندان مصنوعی ژله ای اسمایل استایل

خوردن غذا بدون هر نوع مشکلی با دندان ‌مصنوعی ژله ‌ای

با افرادی که دارای دندان‌مصنوعی معمولی هستند صحبت کنید و از آن‌ها در مورد جویدن غذا سؤال‌های مدنظر خود را بپرسید. در پایان به این نتیجه می‌رسید که اکثر افراد از این موضوع گلایه دارند. درحالی‌که با استفاده از دندان‌مصنوعی ژله‌ای می‌توانید بدون هر مشکلی غذا را بجویید.

سرعت بالا برای ساخت دندان‌مصنوعی ژله‌ای

قطعاً تمام افرادی که برای ساخت دندان‌ مصنوعی ژله ‌ای معمولی اقدام می‌کنند، توقع دارند در کوتاه ‌ترین زمان ممکن دندان آماده شود. نداشتن دندان از یک ‌طرف باعث ایجاد مشکلات گوارشی و از طرف دیگر کاهش اعتماد به ‌نفس افراد را به دنبال دارد، چرا که امکان درست صحبت‌ کردن وجود ندارد. لازم است بدانید که جهت ساخت دندان ‌مصنوعی ژله ‌ای سرعت بسیار بالایی به کار گرفته می‌شود.

اجرای پروتز مصنوعی ژله‌ای در مجموعه معتبر شناخته شده اسمایل استایل

همان‌طور که ملاحظه کردید به توضیح این موضوع پرداختیم که آیا دندان مصنوعی ژله ای بهتر است یا معمولی؟ در پایان باید این نکته را بیان کنیم که با توجه ‌به مقایسه‌ای که در قسمت‌های فوق انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که پروتز مصنوعی ژله‌ ای می‌تواند انتخاب مناسب‌ تری برای افراد باشد و قیمت دندان ژله ای نیز نسبت به نوع معمولی کمی بالاتر است.

با این حال انتخاب‌تان هر چه که باشد، در این زمینه باید به یک تیم حرفه‌ای و معتبر مراجعه کنید. مجموعه smilestyledentistry.com با بهره ‌گیری از دانش و تجربه می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای شما باشد. پیشنهاد می‌دهیم که حتماً برای مشاوره‌های لازم به سایت مراجعه فرمایید، عکس دندان مصنوعی ژله ای و نمونه کارهای موجود را مشاهده کنید.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha