یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 367349

زورگیران موتورسوار وقتی با مقاومت طعمه‌شان روبه‌رو شدند، با چاقو به جان او افتادند و جنایت هولناکی را رقم زدند.

 زورگیران خشن، طعمه‌شان را به قتل رساندند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، ساعت10صبح دیروز گزارش قتل مردی جوان به قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و به دستور او، گروهی از کارآگاهان جنایی، تحقیقات خود را برای کشف راز این جنایت آغاز کردند. بررسی‌ها حاکی از آن بود که مرد جوان 48ساعت قبل در حال عبور از بوستان ولایت بوده که به دام زورگیران خشن افتاده است.

آن روز 4نفر که سوار بر 2 دستگاه موتور سیکلت بودند به سمت مقتول هجوم بردند تا گوشی موبایل وی را سرقت کنند. مرد جوان اما در برابر زورگیران مقاومت کرد و همین موجب شد تا سارقان با چاقو چند ضربه به او بزنند تا هر طور شده گوشی را از دست او بگیرند؛ هرچند آنها موفق شدند به گوشی موبایل دست یابند اما چند نفر از رهگذران که شاهد این صحنه درگیری خونین بودند به کمک مالباخته رفتند و به جدال با سارقان پرداختند. آنها توانستند گوشی موبایل را از سارقان خشن بگیرند و تحویل مالباخته بدهند.

اما دزدان که گوشی را رها کرده بودند از محل گریختند و جوان مجروح برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. او به‌رغم تلاش پزشکان، پس از گذشت 2روز ‌به‌دلیل شدت جراحات وارد شده و خونریزی جانش را از دست داد. در این شرایط بود که بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و در ادامه تحقیقات مشخص شد که مردم شماره پلاک موتور یکی از دزدان را یادداشت کرده بود.

همین کافی بود تا مالک موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شود. اما او مدعی شد که موتور در اختیار یکی از دوستانش بوده و از ماجرای زورگیری منجر به جنایت بی‌اطلاع است. با وجود این، وی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت توسط تیم جنایی پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.



در برابر زورگیرها چه کنیم



«زورگیرهای خشن برای سرقت گوشی طعمه‌شان را به قتل رساندند». این چکیده جنایات هولناکی است که در ماه‌های گذشته بارها رقم خورده و هر بار جان یک بی‌گناه را گرفته است. بررسی چنین پرونده‌هایی نشان می‌دهد که هر چه سن مجرمان کمتر باشد احتمال ارتکاب سرقت‌های خشن از سوی آنها نیز بیشتر می‌شود؛ مخصوصا وقتی سارقان کم سن و سال به موادمخدر معتاد باشند و برای تامین پول مواد دست به سرقت بزنند.


در چنین شرایطی، سارقان حاضرند به هر قیمتی که شده نقشه سرقتی را که کشیده‌اند اجرا کنند. آنها ابتدا طعمه‌ خود را تهدید می‌کنند، اگر موفق به سرقت نشدند او را کتک می‌زنند و اگر باز هم با مقاومت وی روبه‌رو شدند، دست به چاقو شده و آن‌وقت است که ممکن است جنایتی خونین را رقم بزنند. دزدان کم‌ سن و سال حتی در شرایط بحرانی هم قادر نیستند تصمیم درست بگیرند و مثلا وقتی هنگام سرقت، احساس خطر کنند و احتمال بدهند که ممکن است دستگیر شوند، برای فرار بی‌محابا ممکن است از چاقو استفاده کنند و بی‌آنکه بدانند عاقبت کارشان چیست، دست به جنایت بزنند.

پس در این شرایط هنگام مواجهه با دزدان زورگیر که چاقو و قمه در دست دارند و با آن طعمه‌شان را تهدید می‌کنند، چه باید کرد؟
کارشناسان پلیس بارها به شهروندان هشدار داده‌اند که هنگام روبه‌رو شدن با زورگیران مسلح به چاقو، هرگز با آنها درگیر نشوند و در برابرشان مقاومت نکنند. دستگیری سارقان را بهتر است به پلیس واگذار کنند و به جای درگیر شدن با او، به چهره، موتور یا خودرواش دقت کنند تا با به‌خاطر سپردن مشخصات کامل او یا به‌دست آوردن سرنخی از وی مثل پلاک موتور یا ماشینش، پلیس را در دستگیری سارق زورگیر یاری دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha