مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رستک از گسترش خدمات نرم‌افزار تخصصی مدیریت هوشمند در یکصد بیمارستان کشور خبر داد.

گسترش خدمات نرم‌افزار مدیریت هوشمند در ۱۰۰ بیمارستان کشور ؛ تحول در مدیریت صنایع بهداشت


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت دانش بنیان رستک، مهرداد مظاهری با اشاره به کارکرد نرم‌افزار و سامانه تخصصی MIS ویژه مراکز درمانی که در راستای مدیریت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در حال اجرا قرار دارد، بیان کرد: با طراحی این نرم‌افزار تلاش شده تا مدیریت مراکز درمانی هوشمند شود و تصمیم سازی‌ و تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای تحلیل داده‌ها و اطلاعات باشد.

وی تصریح کرد: به جای اینکه بر اساس هوش و حافظه فردی، یک مرکز درمانی مدیریت شود، از طریق این نرم‌افزار ساختار کلی بیمارستان در آیتم‌های مختلف از جمله میزان ورودی و خروجی بیماران، درآمد و هزینه، میزان ایمنی و …این کار دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رستک اعلام کرد که این نرم‌افزار هم‌اکنون در ۱۰۰ بیمارستان بزرگ کشور از جمله بیمارستان‌های نمازی، شهید فقیهی، شهید رجایی، امتیاز، قلب الزهرا، بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، ۳۸ بیمارستان استان اصفهان و…در حال استفاده است.

مظاهری همچنین با بیان اینکه از طریق تلفن همراه به روش‌های مختلف امکان وارد کردن داده در این نرم‌افزار وجود دارد، گفت: تحلیل، گزارش گیری و نمونه‌گیری توسط این نرم‌افزار انجام می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که در حال اضافه کردن هوش مصنوعی به ساختار اصلی نرم‌افزار هستیم، هدف از طراحی این نرم‌افزار را جایگزینی مدیریت سنتی و حذف کاغذ با مدیریت هوشمند در راستای ارتقای بیمارستان‌ها به بیمارستان‌های هوشمند ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رستک عنوان کرد: با توجه به دانش تخصصی مدیریتی موجود در شرکت متبوع، این نرم‌افزار یک گفتمان تخصصی مدیریتی نیز محسوب می‌شود و می‌توان یکسری از مسائل مدیریتی روز دنیا را با بیمارستان‌ها همانند؛ مدیریت چابک یا کاربرد اسکرام‌ها به اشتراک گذاشت.

گسترش خدمات نرم‌افزار مدیریت هوشمند در ۱۰۰ بیمارستان کشور ؛ تحول در مدیریت صنایع بهداشت


مظاهری که معتقد است باید با نگاه تحولی و چند بعدی، بستر و زیرساخت‌های هوشمند سازی در مدیریت بیمارستان‌ها فراهم شود، گفت: به همین منظور و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، سلسله سمینارها و وبینارهای آموزشی رایگان در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت که تاکنون سه سمینار در شیراز و دو سمینار در تهران برگزار شده است.

وی از راه‌اندازی رادیو رستک نیز خبر داد و افزود: با تولید پادکست تخصصی در حوزه بهداشت و درمان تلاش خواهیم کرد به سمت مدیریت هوشمند بیمارستان‌ها گام برداریم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رستک با بیان اینکه سمینارها به شکل ماهانه و با حضور مدیران بیمارستان‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دو سمینار قبلی با محوریت اسکرام و مدیریت تحولی برگزار شد و سمینار جدید نیز با محوریت ابزارهای استراتژیک در مدیریت هوشمند برگزار خواهد شد.

مظاهری تصریح کرد: علی‌رغم دشواری‌های موجود در برگزاری سمینار در استان‌ها، اما برگزاری سمینارهای آموزشی در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار مدیریت هوشمند در بیمارستان‌ها در حال گسترش است، گفت: چندین پنل تخصصی در کنار این نرم‌افزار رونمایی شده است که از جمله آنها می‌توان به پنل تخصصی آموزش کارکنان، پنل تخصصی ایمنی بیمار و رضایتمندی بیمار و ذی‌نفعان اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بادلی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    نشست های رستک بسیار قوی و محتواهایی که در این سمینارها ارائه میشه کاربردی هست
  • مریم حیدری IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    جای امیدواری که جامعه بهداشت و درمان در ایران بتونه برای رشد و ارتقا قدم برداره.
  • حکیمه عبداله زاده IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    2 0
    با حضور شرکت های توانمندی همچون شرکت دانش بنیان رستک،تحول عظیمی در عرصه هوشمند سازی مدیریت بیمارستان‌ها در حال رخ دادن است.
  • مهدی لی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    اطلاع از وضعیت روزانه، امکان برنامه ریزی مطلوب تر برای مدیران بیمارستان ها فراهم می کند، گزارش های انواع شاخص ها و‌چک لیست ها و همچنین رضایت سنجی آمار بسیارخوبی می دهند و در تصمیم گیری ها بسیار موثر هست.من این شرکتو میشناسم واقعا در حرفه بودن سامانشون شکی نیست😍
  • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    تیمی جوان، باانگیزه و با ذهنیت خلاق در این مجموعه گرد هم آمده‌اند. به امید رشد و ارتقا مدیریت هوشمند در نظام سلامت کشور