یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 367389

مطالعات بیشتر و تازه‌تر نشان می‌دهند که چندین جهش مختلف موجب غیرفعال شدن ژن‌های BیاAمی‌شوند و آن‌ها را به ژن Oتبدیل می‌کنند.

قدیمی‌ترین گروه خونی کدام است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه دانش امروز روزنامه اطلاعات، طبقه‌بندی نوع خون انسان‌ها بر اساس وجود یا نبود آنتی ژن‌های موروثی به خصوصی بر سطح گلبول‌های قرمز انجام شده است.

گروه‌های خونی به‌طور عمده A، B، AB وOهستند. ازآنجاکه گروه خونی Oقابل انتقال به همه افراد با گروه‌های خونی مختلف است، در ابتدا چنین تصور می‌شد که گروه خونی O، گروه خونی اجدادی است اما مطالعات بیشتر و تازه‌تر نشان می‌دهند که چندین جهش مختلف موجب غیرفعال شدن ژن‌های BیاAمی‌شوند و آن‌ها را به ژن Oتبدیل می‌کنند.

این امر تعیین یک گاه‌شمار فرگشتی باثبات را دشوارتر می‌کند، ضمن این‌که دراین‌باره چندین نظریه متناقض در رقابت با یکدیگر مطرح هستند.

نقطه مشترک این نظریه‌ها این است که گروه خونی ABتازه‌ترین گروه خونی فرگشته یافته است که در قرن 16 میلادی پدید آمد؛ زمانی که بین جمعیت‌هایی با گروه خونی Aاز اروپا و جمعیت‌هایی با گروه خونی Bاز آسیا تلفیق نژادی صورت گرفت و این دو با هم ترکیب شدند. قدیمی‌ترین گروه خونی یا گروه خونی Aاست یا یکی از اشکال گروه خونی O.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha