استاندار البرز از راه‌اندازی دستگاه زباله سوز در استان خبر داد و گفت: چرخه مدیریت پسماند استان به سازمان همیاری شهرداری‌های استان محول شد.

قرارداد راه اندازی زباله سوز در البرز ظرف یک ماه آینده منعقد شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار،مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در جلسه مجمع عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد ماه های رجب و شعبان، افزود: مدیریت و ساماندهی زباله از جمله موضوعات مهمی است که باید در ادوار گذشته برای آن چاره اندیشی می شد ولی طی سال ها مغفول مانده بود.


وی ادامه داد: ساماندهی حلقه دره از مطالبات مهم مردم استان و همچنین یک ضرورت بزرگ در راستای حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی ها و بوی نامطبوع این مکان است.عبداللهی گفت: انتظار می‌رود که شهرداران با حساسیت و نگرانی بیشتری نسبت به ساماندهی زباله ها اقدام کنند چراکه این انباشت زباله ها و اقدامات مسکن وار مشکل ساز خواهد شد.


وی افزود: بوی نامطبوع زباله در اطراف حلقه دره، اعم از مجتمع های مسکونی و منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام بسیار اسف بار است.
استاندار البرز گفت: باید مدیریت شهری در استان ورود جدی به بخش مدیریت زباله و پسماند داشته باشد و برای راه اندازی زباله سوز مصمم تر شود. وی افزود: زباله به واقع طلای کثیف است چراکه در چرخه جمع آوری، تفکیک و ساماندهی آن، ارزش مالی بالایی است.


عبداللهی گفت: وزارت کشور طی مکاتبه ای با معاون اول محترم رئیس جمهور ۳ موضوع مهم مدیریت شهری را در کشور احصا کرده و خواستار توجه ویژه دولت به آنها شده است.وی افزود: مدیریت حمل و نقل عمومی پاک درون شهری، توسعه بستر فناوری های راهبردی مدیریت پسماند و مباحث مدیریت بحران، مواردی است که در این مکاتبه مورد اشاره قرار گرفته است.


استاندار البرز گفت: ساماندهی پسماند و نخاله های ساختمانی و استحصال خاک و نخاله نیز در استان باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری های برای این امر برنامه ریزی کرده و طرح ارائه دهند.وی افزود: ابعاد فنی و اجرایی این امر به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
عبداللهی گفت: مدیریت پسماند استان باید از مبدا و درب منازل برنامه ریزی و فرهنگسازی شود و این روند به صورت بسته تعریف شده خدمات تا بازیافت توسط دانش روز دنبال شود.


وی افزود: باید مطالعات دقیق صورت گیرد و در سراسر مناطق شهری و روستایی استان اجرایی شود.استاندار البرز گفت: با توجه به سیاست های حمایتی دولت از طرح های توسعه ای، باید در موضوع مهم ساماندهی پسماند استان اقدام اساسی انجام دهیم. وی افزود: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان تولید می شود که حدود ۷۰۰ تن آن مربوط به کلانشهر کرج است، بنابراین ساماندهی این حجم بزرگ زباله نیاز به برنامه ریزی و اهتمام ویژه شهرداری ها دارد.


عبداللهی گفت: باید قرارداد راه اندازی زباله سوز در اسرع وقت منعقد شود و در سایه انسجامی که در استان حاکم است، به نتیجه برسد.
وی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در راس سازمان همیاری شهرداری های استان باید قرارداد نصب زباله سوز تا پایان بهمن ماه منعقد می شود.


استاندار البرز گفت: باید پروژه هایی که در شهرستان ها توسط شهرداری ها اجرایی می شود با تبلیغات گسترده به سمع و نظر مردم برسد تا از اقدامات خدمتگزاران خود مطلع شوند.وی افزود: روند تحقق پروژه زائرسرای مشهد مقدس باید پیگیری و نظارت شود.
عبداللهی گفت: در خصوص باغ موزه دفاع مقدس شهرداری ها باید تعهدات خود را اجرایی کنند و گزارشی از این امر ارائه دهند.
وی افزود: زمانبندی صدور پروانه ها و پایان کار باید به شکل دقیق احصا شود و با بازنگری فرآیندها نسبت به اعلام زمان دقیق اقدام شود.


استاندار البرز گفت: ایجاد شور و نشاط در شهرها از طریق آذین بندی معابر و خیابان ها و ارائه خدمات ویژه به مردم در دستور کار قرار گیرد.
عبداللهی گفت: شهرداری ها و ادارات استان ۶ ماه فرصت دارند که ساختمان های خود را برای توان خواهان مناسب سازی کنند.
این مسئول اضافه کرد: با اکثریت آرا، چرخه مدیریت پسماند استان به سازمان همیاری شهرداری های استان محول شد و از شهرداری ها انتظار می‌رود در این زمینه همراهی و تعامل داشته باشند.


وی با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: باید به اهمیت مشارکت در انتخابات و تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری در این رابطه، آگاه باشیم چراکه میزان مشارکت و حضور مردم در پای صندوق های رای، اقتدار و امنیت ایران اسلامی را در مقابل معاندان، افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha