چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 367598

اگر مدتی است که از سردردهای میگرنی رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که درمان میگرن با بوتاکس را امتحان کنید.

 میگرن با بوتاکس شایعه یا واقعیت؟

درمان میگرن با بوتاکس ممکن است؟ پاسخ به این سوال قطعا مثبت خواهد بود. احتمالاً بسیاری از مردم نمی دانند که می توان با تزریق بوتاکس از سردرد و حملات میگرنی جلوگیری کرد! اغراق نیست اگر بگوییم که بوتاکس یکی از پرکاربردترین اختراعات علمی در عصر حاضر است. با کمک این ماده، پزشکان موفق شده اند تا درمانی موثر و خلاقانه برای بسیاری از مشکلات سلامتی ارائه دهند. اگر مدتی است که از سردردهای میگرنی رنج می برید، به شما توصیه می کنیم که درمان میگرن با بوتاکس را امتحان کنید.

روش درمان میگرن با بوتاکس چیست؟


دانشمندان موفق شده اند تا با کمک باکتری کولیستریدیوم بوتولینوم، دارویی به نام بوتاکس یا سم آنابوتولینیوم بسازند. در حقیقت این دارو، یک نوع از توکسین بوتولینوم را برای فلج موقتی فعالیت عضلانی استفاده می کند. اکثر مردم این ماده را با کاربرد خود در کاهش و صاف کردن چین و چروک های پوست صورت می شناسند؛ اما این، تنها کاربرد بوتاکس نیست. تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، نشان می دهد که بوتاکس به خوبی می تواند به عنوان یک پیشگیری و درمان برای میگرن مزمن عمل کند.

برخی افراد که برای اهداف زیبایی از بوتاکس استفاده کرده بودند، گزارش دادند که علائم میگرن آن ها بهبود پیدا کرده است؛ همین امر کنجکاوی محققان را برانگیخت و آن ها را وادار کرد تا روی بوتاکس و رابطه آن با بهبود علائم میگرن، تحقیقاتی را انجام دهند. در مرحله اول، آن ها آزمایشاتی تصادفی را برای ارزیابی کاربرد این دارو در درمان میگرن، انجام دادند، اما به نتایج معناداری دست نیافتند. سپس به سراغ درمان میگرن مزمن با بوتاکس رفته و از موثر بودن آن، اطمینان حاصل کردند.

پس از انجام مطالعاتی کامل در رابطه با برای ارزیابی کارایی و ایمنی اونابوتولینوم توکسین A، دانشمندان متوجه شدند که پس از استفاده از بوتاکس، تعداد روزهای سردرد و میگرن بیماران به طرز معناداری کاهش می یابد. حال پزشکان قادر هستند تا از این ماده برای پیشگیری و درمان میگرن مزمن کمک بگیرند.

تزریق بوتاکس برای پیشگیری از میگرن در چه ناحیه هایی انجام می شود؟

برای پیشگیری از میگرن مزمن با بوتاکس، پزشک باید آن را در ناحیه های زیر، تزریق کند.

بین شانه و گردن در سمت راست و چپ
پشت گردن و پایین جمجمه در هر دو سمت
پشت گوش ها
وسط پیشانی و بالای چشم
پایین پیشانی و درست بالای بینی
پایین پیشانی و نزدیک لبه داخلی ابروها
قسمت بالای گوش ها

درمان میگرن با بوتاکس شایعه یا واقعیت؟


چه افرادی نباید برای درمان میگرن با بوتاکس اقدام کنند؟


همچون بسیاری از روش های درمانی دیگر، برخی افراد مناسب درمان میگرن مزمن با بوتاکس نبوده و این کار می تواند برای آن ها خطرآفرین باشد. از جمله این افراد می توانیم به زنان باردار، مادران شیرده، افراد مبتلاء به نارسایی کلیه و افراد حساس به پروتئین های موجود در شیر گاو، اشاره کنیم. از سوی دیگر، درمان میگرن با بوتاکس برای اشخاصی که از اختلالات عصبی عضلانی نظیر افراد مبتلاء به سندرم ایتون لامبرت، میاستنی گراویس رنج برده یا افرادی که تحت درمان با داروهایی با اثر رقیق کننده مثل وارفارین و هپارین هستند، مناسب نخواهد بود.

استفاده از بوتاکس برای درمان سردرد چقدر تاثیر دارد؟
تحقیقات صورت گرفته در زمینه بوتاکس و میگرن اثبات می کند که بزرگسالان درمان شده با این روش، تعداد سردردهای کمتری را در طول ماه تجربه می کنند. مطالعاتی دیگر نشان می دهد که اشخاصی که 2 بار تحت درمان بوتاکس در پیشانی قرار گرفته اند، 50 درصد درمان و پس از 5 بار، 70 درصد کاهش سردردهای میگرنی را تجربه کرده اند. در هیچکدام از این تحقیقات، میگرن مزمن به طور کامل برطرف نشده، اما تعداد روزهای وقوع آن در طول ماه، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

پس از بوتاکس میگرن، باید چه مراقبت هایی انجام داد؟


همیشه پس از انجام بوتاکس میگرن، پزشک مراقبت های مورد نیاز را با بیمار در میان می گذارد. این مراقبت ها در اکثر مواقع به شرح زیر خواهند بود.

اجتناب از مالش و دست زدن به محل تزریق
انجام حرکات ملایمبدون وارد کردن فشار به ناحیه تزریق
اجتناب از بلند کردن وسایل سنگین
پرهیز از فعالیت های بدنی سنگین و ورزش
پرهیز از قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد

درمان میگرن با بوتاکس شایعه یا واقعیت؟

ماندگاری بوتاکس سردرد


باید بدانید که درمان میگرن با بوتاکس، تاثیری دائمی نداشته و نهایتاً 2 تا 5 ماه ماندگاری دارد؛ چرا که پس از گذشت چند ماه، اعصاب بافت های جدیدی رشد کرده و سردردها در اغلب مواقع بر می‌گردند. به طور معمول تزریق بوتاکس به فاصله 3 ماه انجام شده و بعضی افراد نیاز دارند تا در 2 هفته آخر بوتاکس خود، از داروهای مسکن برای کاهش شدت سردردشان استفاده کنند.

بوتاکس میگرن چه مزایایی دارد؟


از جمله مزایای بوتاکس میگرن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

کاهش تعداد حمله های سردرد: تحقیقات نشان داده که با تزریق بوتاکس به نقاطی خاص از عضلات سر و گردن، می توان تعداد حمله های میگرن و سردردهای مزمن را در بیماران کاهش داد.
کاهش شدت درد: با انجام بوتاکس می توان از شدت دردها کم کرده و به تسکین آن ها و ایجاد احساس راحتی و آرامش در بیمار کمک کرد.
کاهش نیاز به داروهای مصرفی: با وجود تمام فواید، هر داروی شیمیایی، عوارض خاص خود را دارد. خوشبختانه با کمک بوتاکس برای پیشگیری از میگرن مزمن، به طرز چشمگیری می توانیم مصرف داروهای مسکن را کاهش داده و به سلامت بدن خود کمک کنیم.

مراجعه به پزشک برای درمان میگرن با بوتاکس


درمان میگرن مزمن با بوتاکس، یک روش درمانی ظریف و حساس است. بوتاکس باید به صورت دقیق به نقاطی خاص تزریق شود تا تاثیر خود را نشان دهد. به همین دلیل برای انجام این کار، ما به شما دکتر احسان عباس نیا، فوق تخصص استرابیسم و اکولوپلاستیک را پیشنهاد می کنیم. او تجربه بالایی در تزریق بوتاکس برای پیشگیری و درمان میگرن مزمن داشته و از با کیفیت ترین مواد موجود در بازار برای این کار استفاده می کند؛ همین امر سبب شده تا پس از انجام درمان زیر نظر ایشان، شاهد ماندگاری بیشتری در بوتاکس و تاثیر آن باشید. برای گرفتن نوبت برای معاینه و دریافت دیگر راهنمایی ها می توانید به مطلب دکتر احسان عباس نیا مراجعه کنید.

درمان میگرن با بوتاکس شایعه یا واقعیت؟

اطلاعات تماس با مطب دکتر احسان عباس نیا


آدرس: سعادت آباد ، میدان کاج ، سرو شرقی ، خیابان سوم ، نبش نسترن ، پلاک ۲۴، طبقه اول ، واحد ۲

تلفن مطب: 021.22079236

تلفن مشاوره: 09120446407

آدرس سایت: https://dr-abbasnia.ir

آدرس پیج اینستاگرام: http://www.instagram.com/dr_ehsan_abbasnia

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha