معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تشکیل کارگروهی درخصوص بررسی وضعیت خودکشی در بین دستیاران پزشکی گفت: با کمک متخصصان گروه‌های روانپزشکی و روانشناسی وضعیت روحی و روانی دستیاران بررسی می‌شود تا علل و دلایل خودکشی در بین این جمعیت را شناسایی و آن را برطرف کنیم.

بررسی وضعیت روحی و روانی دستیاران پزشکی برای پیشگیری از خودکشی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، ابوالفضل باقری‌فرد در خصوص برگزاری آزمون صلاحیت علمی برای دانشجویان انتقالی از خارج گفت: دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور که متقاضی انتقال به داخل کشور هستند، باید حتما براساس ضوابط آزمون بدهند و در آزمون هم باید 60 درصد نمره را کسب کنند و با کسب این نمره پذیرفته شده و امکان ادامه تحصیل برای این افراد فراهم می‌شود.

معاون آموزش وزارت بهداشت در خصوص کیفیت آموزش پزشکی در برخی از کشورها در مقایسه با کیفیت آموزش پزشکی در ایران گفت: آموزش پزشکی در بسیاری از کشورهایی مانند روسیه، مجارستان و ترکیه کیفیت پایینی دارند و حتی هیچ یک از دانشگاه‌های اوکراین مورد تایید ما نیست. دلیل آن هم این است که وقتی ما آزمون می‌گیریم درصد بسیار بسیار کمی از این دانشجویان در آزمون پذیرفته می‌شوند.

وی در خصوص مخالفت "نظام پرستاری" با احیای دوره بهیاری افزود: در مناطق محروم یا پرستار ندارند و یا پرستار به آنجا نمی‌رود. بهیار به دلیل اینکه بومی منطقه هستند در این مناطق ماندگاری داشته و بهتر فعالیت می‌کنند به طور مثال بهیاری که در منطقه سیستان و بلوچستان آموزش دیده و بومی منطقه است، بهتر برای مردم کار می‌کند تا اینکه بخواهیم کارشناس پرستاری بگیریم که به این مناطق هم نمی‌روند. بنابراین تقویت رشته‌های بهیاری در دستور کار معاونت آموزش قرار دارد و با نظر صریح وزیر بهداشت این کار انجام می‌شود، ما رشته‌های بهیاری را تقویت می‌کنیم نه برای اینکه در همه مناطق کشور فعال باشند، بلکه برای این است که در مناطق محروم فعالیت کنند.

باقری فرد در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای پیشگیری از خودکشی در بین دستیاران پزشکی تصریح کرد: کارگروهی چند ماه است که در همین زمینه تشکیل شده است. در این کارگروه وضعیت روحی و روانی دستیاران رصد می‌شود. ما در این کارگروه دلایل مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم، البته کمترین دلیل بحث معیشت بوده است.

معاون آموزش وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در این کارگروه از متخصصان مربوطه گروه‌های روانپزشکی و روانشناسی و گروه‌های برد و انجمن‌های علمی کمک گرفته شده است تا وضعیت روحی و روانی دستیاران بررسی شده و در واقع ما وضعیت روانی دستیاران را بررسی می‌کنیم تا علل و دلایل خودکشی در بین این جمعیت را پیدا کنیم و آن را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha