دریافت نتیجه خوب از لیزر موهای زائد، نیازمند این است که زیباجویان برخی نکات مراقبتی را قبل و بعد از لیزر انجام دهند. عدم توجه به نکات و اقداماتی که قبل از لیزر باید انجام شوند، سبب می شود افراد به نتیجه ای که انتظار دارند، نرسند. در صورتی که می خواهید بدانید قبل از لیزر چه کارهایی باید انجام داد، در ادامه با ما همراه شوید.

حتما قبل از لیزر بخوانید - قبل از لیزر چه کارهایی باید انجام داد؟

چرا باید بدانیم قبل از لیزر چه کارهایی باید انجام داد؟

امروزه لیزر موهای زائد در میان زنان و مردان، طرفداران بسیار زیادی را دارد. اصلی ترین دلیل این موضوع نیز این است که لیزر در مقایسه با دیگر روش هایی که برای رفع موهای زائد به کار می رود، دارای اثرگذاری بیشتری است.

پیش از اینکه برای لیزر موهای زائد اقدام شود، افراد باید برخی اقدامات را انجام دهند تا با قرار گرفتن در ایده‌ آل ترین شرایط پوستی، به بهترین نتیجه از روش لیزر موهای زائد برسند.

البته از این نکته نمی توانیم غافل شویم که انتخاب یک مرکز لیزر مناسب میتواند در عدم ابتلای شما به هرگونه عوارض پوستی موثر باشد ، پس حتما در انتخاب یک مرکز لیزر معتبر دقت نمایید . کافیست خدمات مورد نظر و منطقه محل سکونت خود را نوشته و درانتهای آن یک پاسخ تو اضافه کنید ( مثال : مرکز لیزر در کرج ) ، pasokheto.ir یک وبسایت اطلاع رسانی ایرانی است که مانند سایت yelp.com که یک سایت خارجی است به معرفی خدمات مختلف زیبایی در شهرهای مختلف میپردازد به همین خاطر شما با مراجعه به این سایت میتوانید از مراکز خدماتی نزدیک محل سکونت خود مطلع شده و سپس با مقایسه خدمات و نمونه کارها ، قیمت و مجوزهای آنها نسبت به انتخاب بهترین اقدام نمایید.

بنابراین با این توضیحات، اینطور می توان گفت که پس از اینکه یک کلینیک و مرکز لیزر معتبر را پیدا کردید، حتما اقداماتی که نیاز است قبل از لیزر انجام شود را جدی بگیرید و انجام دهید تا بتوانید به بهترین نتیجه از این خدمات زیبایی برسید.

بهترین توصیه های قبل از لیزر موهای زائد

به منظور راهنمایی شما عزیزان، به این سوال که قبل از لیزر چه کارهایی باید انجام داد؟ پاسخ داده ایم.

موهای زائد را در ناحیه درمان با لیزر، شیو کنید.

9a3aff21-08a6-4b1f-9b3f-f52012058e3c.jpg

یکی از مهم ترین اقداماتی که قبل از لیزر موهای زائد باید انجام شود، شیو کردن موها است. منظور از شیو کردن، اصلاح موهای زائد با استفاده از تیغ می باشد.

توصیه می کنیم اصلاح موهای زائد بدن خود را حتما 24 ساعت قبل از جلسه لیزر انجام دهید. دلیل این موضوع این است که اینگونه احتمال بروز التهاب و قرمزی در پوست نیز به حداقل می رسد.

برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که با شیو کردن موها، آیا لیزر اثرگذاری لازم را دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که پس از شیو کردن موهای زائد، درست است که موها از روی سطح پوست از بین می روند اما ریشه آن ها باقی می ماند. هدف اصلی لیزر نیز مورد هدف قرار دادن ریشه موهای زائد در بدن است. به طوری که لیزر رنگدانه های موجود در ریشه موها را تشخیص می دهد و آن ها را مورد هدف قرار می دهد. ضمن اینکه با شیو کردن ناحیه تحت درمان، احتمال بروز عارضه سوختگی پوست نیز به مراتب کمتر می شود.

از روش هایی شامل اپیلاسیون برای کندن موهای زائد استفاده نکنید.

یکی از روش های رفع موهای زائد بدن که بسیار رایج نیز می باشد، اپیلاسیون است. در روش اپیلاسیون، موها از ریشه جدا می شوند. بنابراین این روش در روند درمان با لیزر که ریشه موها را هدف قرار می دهد، تداخل دارد.

اگر در طی چهار الی شش هفته گذشته ناحیه درمان را اپیلاسیون کرده‌ اید، بهتر است اولین جلسه درمانی خود را به تعویق بیاندازید تا مجدد موها رشد کنند و بتوانید از لیزر موهای زائد، به نتیجه برسید.

در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

بسیار مهم است برای دو هفته قبل از لیزر موهای زائد ، پوست شما در ناحیه تحت درمان، در برابر تابش نور مستقیم خورشید قرار نداشته باشد. آفتاب سوختگی در روند درمانی با لیزر اختلال ایجاد می کند. به طوری که ضمن عدم دریافت نتیجه از خدمات لیزر، ممکن است عارضه های جانبی این روش با شدت بیشتری نیز بروز پیدا کنند.

اغلب متخصصین زیبایی، لیزر موهای زائد را به کسانی که دچار آفتاب سوختگی هستند، توصیه نمی کند. بنابراین اگر تصمیم به لیزر موهای زائد دارید و می پرسید قبل از لیزر چه کارهایی باید انجام داد؟ باید بگوییم از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و حتما از کرم های ضد آفتاب نیز به صورت مرتب استفاده کنید.

از مصرف سفید کننده های مو اجتناب کنید.

لیزر موهای زائد، ریشه موها را مورد هدف قرار می دهد. نوری که توسط لیزر تولید می شود، در ریشه مو جذب می شود. جذب نور لیزر سبب می شود که فولیکول ها آسیب ببینند و به صورت بلند مدت و در حالت خوش بینانه، برای همیشه از بین بروند.

با سفید کردن موها و تغییر رنگ دادن موهای زائد در ناحیه تحت درمان با لیزر، رنگدانه ها تغییر می کنند. اینگونه دقت لیزر در تشخیص رنگدانه های موهای زائد در بدن شما بسیار کم می شود. بنابراین به مدت شش هفته قبل از درمان با لیزر موهای زائد، از رنگ کردن و روشن کردن موها در ناحیه درمان خودداری کنید.

لیست داروهایی که مصرف می کنید را در اختیار پزشک قرار دهید.

قبل از لیزر چه کارهایی باید انجام داد؟ لیست داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک خود اعلام کنید. هر نوع دارویی که مصرف می کنید به همراه علت مصرف، میزان و دوز مصرف دارو و نحوه مصرف، به پزشک خود اعلام کنید.

برخی از داروها در درمان رفع موهای زائد با لیزر تداخل ایجاد می کنند و مانع اثربخشی این روش می گردند. همینطور برخی دیگر از داروها نیز منجر به حساس تر شدن پوست می شوند و پس از لیزر شاهد بروز مشکلاتی از جمله سوختگی و یا تاول هستیم. داروهایی آنتی بیوتیکی، ضد بارداری، ضد آکنه و ... داروهایی هستند که باید حتما لیست آن ها را در اختیار پزشک خود قرار دهید.

در اینصورت پزشک قادر است که درمان شما را مطابق با داروهایی که مصرف می کنید، تنظیم کند و احتیاط های لازم را نیز در نظر بگیرد تا بتوانید به بیشترین بازدهی از لیزر موهای زائد برسید.

آرایش یا کرم را از روی پوست پاک کنید.

در ادامه بررسی قبل از لیزر کل بدن چه باید کرد؟ باید اشاره کنیم که باید مواد آرایشی و یا هر گونه کرم را قبل از لیزر از روی پوست خود پاک کنید. وجود برخی مواد در محصولات زیبایی، در نتیجه لیزر موهای زائد، نتیجه منفی دارند. به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از هر جلسه درمانی، مواد آرایشی و یا کرم را از روی پوست صورت خود پاک نمایید.

این محصولات شامل دئودرانت، محصولات آرایشی، لوسیون، پماد و هر چیز دیگری می توانند باشند و به صورت موضعی در ناحیه درمان، مورد استفاده قرار می گیرند. پیش از لیزر دوش بگیرید و از هیچ محصول آرایشی و بهداشتی نیز بر روی پوست خود استفاد نکنید.

برچسب ها : قبل از لیزر,لیزر موهای زائد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha