پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 367899

کراتینه مو این روزها روشی محبوب برای صاف و درخشان کردن و احیای موهای وز و مجعد است. اما این روش می‌تواند موها را تا حدی ضعیف و شکننده کند. اگر اخیرا موهایتان را کراتینه کرده‌اید، هنوز حس صافی ابریشمی آن ملموس است؛ اما این موی رویایی به مراقبت نیاز دارد و کلید حفظ و تقویت مو بعد از کراتین در شست‌وشوی صحیح و نکاتی است که باید بدانید.

نکات طلایی تقویت مو بعد از کراتین

تکنیک‌ها و محصولات مناسب مثل شامپو بدون سولفات می‌توانند در افزایش ماندگاری کراتین و حفظ زیبایی و سلامت موهای شما تفاوت زیادی ایجاد کنند. همچنین این روزها روغن آرگان به‌عنوان یکی از محصولات طبیعی و بسیار مؤثر در تقویت موی کراتین شده شهرت زیادی دارد. شاید برای برخی افراد قیمت روغن آرگان نسبتا بالا به نظر برسد، اما باید بگوییم که با توجه به خواص چندگانه و فوق‌العاده این روغن خالص و ارگانیک در مقایسه با محصولات مشابه بسیار به‌صرفه و مناسب است. توصیه ما به شما، خرید روغن آرگان از سایت محصولات ایتالیایی ونتی پیو است.

اگر آماده‌اید تا با روش‌های تقویت مو بعد از کراتینه آشنا شوید، به ما بپیوندید تا رازهای مراقبت از موهای زیبای خود را کشف کنیم!


 

چرا تقویت مو بعد از کراتین ضروری است؟

کراتینه یک روش درمانی محبوب صاف‌کننده مو است که به از بین بردن وز موها و همچنین ایجاد احساس نرمی و ابریشمی در گیسوان شما کمک کند. درمان کراتینه اساسا با کراتین که یک پروتئین است، انجام می‌شود. موهای ما به‌طور طبیعی حاوی کراتین هستند که آن را قوی و سالم نگه می دارد. اما گاهی این کراتین به دلایلی مثل حرارت زیاد ناشی از سشوار و اتو مو، آلودگی و اشعه ماوراء بنفش تجزیه شده و ظاهری کدر و آسیب‌دیده ایجاد می‌کند.

آرایشگر یک محلول کراتینه را روی موهای شما قرار می‌دهد و با استفاده از گرما کراتین را به ساقه مو می‌چسباند. کوتیکول یا لایه بیرونی مو در طی این روش صاف و هرگونه شکاف آن پر می‌شود؛ نتیجه نهایی موهایی صاف‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر است.

با توجه به استفاده از مواد شیمیایی و حرارت بسیار بالا در کراتین درمانی موها، مهم است که کار خود را به یک متخصص آموزش‌دیده بسپارید تا از آسیب‌های احتمالی در امان بمانید. اما به هر حال کراتینه کردن موها در بهترین شرایط، باز هم علی‌رغم تمام مزایایی که دارد تا حدی به ساختار مو آسیب می‌رساند. در فرآیند کراتین تراپی حرارت بالا می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موها شود و همچنین شستشوی بیش از حد موها بعد از درمان، کراتین را از بین برده و موها را ضعیف می‌کند.

آسیب‌های احتمالی کراتین به موها

به‌طور کلی از شایع‌ترین مشکلات بعد از کراتین می‌توان به موخوره، شکستگی و ریزش مو، خشکی و زبری در اثر از دست دادن رطوبت موها و کدر شدن اشاره کرد. از این رو ضروری است که موهای خود را با روش‌هایی که در ادامه به آن می‌پردازیم تقویت کنید.


 

راهکارهای تقویت مو بعد از کراتینه

در این‌جا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه شستن موها بعد از کراتینه، همراه با چند نکته برای حفظ زیبایی و شادابی موها آورده شده است:

مراقبت‌های روزانه؛ شستشو، آبرسانی و تغذیه موهای کراتین شده

مهم‌ترین نکته در تقویت مو بعد از کراتین، استفاده از محصولات مناسب شامل شامپو، نرم‌کننده، ماسک مو و روغن مو است.

1. قبل از شستشو صبر کنید

باید حداقل 72 ساعت بعد از کراتینه کردن صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید. در این صورت کراتین زمان بیشتری برای اتصال کامل به ساقه مو دارد و در نتیجه بهترین نتایج را به ارمغان خواهد آورد.

2. شامپوی مناسب را انتخاب کنید

برای شستن موهای کراتین شده باید از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. سولفات‌ها می‌توانند به کراتین آسیب رسانده و روغن طبیعی مو را از بین ببرند که در نتیجه ماندگاری کراتین بسیار کوتاه می‌شود.

3. از آب ولرم استفاده کنید

آب داغ به کراتین موها آسیب می‌رساند، بنابراین بهتر است هنگام شستن از آب ولرم استفاده کنید. این کار کوتیکول‌ها را می‌بندد و از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند.

4. پوست سر را به آرامی تمیز کنید

برای استفاده از شامپو به آرامی پوست سر خود را با نوک انگشتان ماساژ دهید. شامپو را نباید به مو بمالید زیرا باعث گره خوردن و شکستگی مو می شود.

5. کاملاً بشویید

حتما شامپو را با آب ولرم از روی موهای خود کاملا آبکشی کنید.

6. از نرم‌کننده و ماسک مو استفاده کنید

از آن‌جایی که موهای شما در حال حاضر از مزایای نرم‌کننده عمیق کراتین برخوردار است، نیازی به نرم‌کننده‌های سنگین ندارد. در عوض، از یک نرم‌کننده ملایم و آبرسان و باز هم بدون سولفات استفاده کنید تا اثر صاف و بدون موخوره را تکمیل و حفظ کند. بهتر است آن را به جای پوست سر، روی ساقه و انتهای موهای خود برنید. تکامل شستشوی موهای کراتینه با ماسک مو بدون سولفات خواهد بود. ماسک مو تکنیکا مخصوص موهای کراتینه، یک محصول تخصصی و فوق‌العاده برای آبرسانی و تغذیه کامل موهای کراتین شده است که شادابی، درخشندگی و سلامت هر چه بیشتر را به موهای شما هدیه می‌دهد.


 

احتیاط در استفاده از ابزارهای حرارتی

برای تقویت مو بعد از کراتین هنگام استفاده از اتو مو یا سشوار، از درجه حرارت کمتری نسبت به حالت معمول استفاده کنید. همچنین همیشه از یک محافظ حرارتی با کیفیت بالا استفاده کنید تا از تارهای موی خود در برابر ریزش رطوبت و آسیب محافظت کند.

گرمای بیش از حد به‌طور بالقوه می‌تواند مزایای کراتین را کاهش دهد و منجر به کاهش عمر این درمان و حتی ریزش موها شود. محصولات و اسپری‌های محافظت از حرارت زیادی در بازار موجود است؛ اما یکی از بهترین گزینه‌ها روغن آرگان است. این روغن حتی از موهای کراتین شده شما در برابر اشعه UV خورشید نیز محافظت می‌کند.

همچنین بهتر است در روزهای اول پس از کراتینه مو، از مدل‌ها یا اکسسوری‌هایی که فشار زیادی به موها وارد می‌کنند مانند دم اسبی بستن موها خودداری کنید.


 

تغذیه سالم و مصرف ویتامین‌ها

گاهی اوقات، ریزش مو که پس از کراتین رخ می‌دهد ممکن است به خود محصول مورد استفاده در درمان و عوارض آن مربوط نباشد؛ بلکه می‌تواند در نتیجه عادات غذایی ضعیف شما رخ دهد. بنابراین داشتن یک رژیم غذایی متعادل موجب تقویت مو بعد از کراتینه خواهد شد که به‌طور قابل توجهی بر سلامت مو تأثیر می‌گذارد.

ویتامین D، آنتی‌اکسیدان‌ها، آهن، روی، نیاسین و بیوتین همگی باید بخشی از رژیم غذایی شما باشند تا رشد و زیبایی موی کراتینه تضمین شود. شما می‌توانید تمام این مواد مغذی را از تخم مرغ، مغزها، ماهی‌های چرب، میوه‌ها و سبزیجات برگ‌دار دریافت کنید.

کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده

نکات طلایی تقویت مو بعد از کراتین

همان‌طور که اشاره شد، یکی از مشکلاتی که ممکن است پس از کراتین کردن موها با آن مواجه شوید، موخوره و دوشاخه شدن نوک موهاست که ار به آن رسیدگی و توجه نکنید می‌تواند بر سلامت و ظاهر موها تأثیر ناخوشایندی بگذارد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای تقویت موهای کراتین شده به طور مرتب موها را نوک‌گیری کنید تا همیشه موهایی سالم و زیبا داشته باشید.


 

روش‌های طبیعی تقویت مو؛ ماساژ با روغن‌های طبیعی

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای تقویت، آبرسانی و تغذیه مو بعد از کراتینه، روغن تراپی موها با روغن‌های طبیعی و مناسب مو است. قطعا بهترین گزینه برای موهای کراتین شده، روغن آرگان است، به‌خصوص اگر با بالاترین درجه خلوص، طبیعی و ارگانیک باشد. خلوص 100 درصد این روغن موجب می‌شد تا روی موها سبک باشد و به راحتی جذب شده و اثربخشی خاص و شگفت‌انگیز خود را نشان دهد. برای آشنایی بیشتر با خواص جادویی روغن آرگان اصل و 100 درصد خالص و خرید آن به وبسایت ونتی پیو مراجعه کنید.


 

با تقویت موهای کراتین شده، ماندگاری آن را افزایش دهید

انتخاب آرایشگر ماهر و مواد کراتین باکیفیت از اساسی‌ترین نکات برای داشتن موهایی سالم و زیبا بعد از کراتینه است. اما به همان اندازه، مراقبت‌های بعد از کراتین که رمز ماندگاری صافی و درخشش موهاست، اهمیت دارد. تقویت موها به زمان نیاز دارد؛ بنابراین با حوصله باشید و به این موارد توجه کنید:

  • نوع موهای خود را بشناسید.

  • از محصولات باکیفیت و مناسب موهای خود استفاده کنید.

  • در استفاده از روش‌های طبیعی زیاده‌روی نکنید.

  • در صورت مشاهده هرگونه مشکل، با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.


 

سخن پایانی

کراتینه درمانی نوعی سرمایه‌گذاری برای زیبایی و سلامت موها و یک راه حل واقعا ایده‌آل برای افرادی است که دوست دارند موهایی صاف و ابریشمی داشته باشند. با انتخاب روش‌های مناسب و مراقبت صحیح، می‌توانید موهای خود را بعد از کراتین به طور کامل تقویت و از زیبایی و لطافت آن به مدت طولانی‌تری لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha