شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 367994

از امروز تا روز سه‌شنبه روند کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

تهرانی‌ها منتظر بادهای خیلی شدید باشند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در پایتخت بر ضرورت عدم تردد افراد آسیب‌پذیر در فضای باز و غبارآلود تاکید کرد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع وزش باد شدید و خیلی شدید همراه با گرد و خاک موقتی اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز (شنبه 18 شهریورماه تا روز دوشنبه 20 شهریورماه) این سامانه فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی سامانه مذکور برای شنبه و یکشنبه 18 و 19 شهریورماه در کل استان و برای روز دوشنبه 20 شهریورماه درغرب و نیمه جنوبی و ارتفاعات استان به ویژه شمال شرق فعال خواهد بود، افزود: از افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ناراحتی‌های تنفسی و قلبی می‌خواهیم در این مدت زمان از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، وقوع تندباد موقتی و طوفان لحظه‌ای نیز محتمل است، لذا آسیب به سازه‌های سست مانند داربست‌ها و ساختمان های نیمه‌کاره، احتمال آسیب به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس و کابل‌های برق و دکل‌های مخابراتی و بنرهای تبلیغاتی وجود دارد و در این راستا تاکید موکد مدیریت بحران به شهروندان این است که نسبت به مستحکم‌سازی موارد مذکور اقدام کنند.

یزدی مهر همچنین از شهروندان خواست طی مدت مورد هشدار از حضور در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند، چرا که در زمان وقوع باد شدید احتمال سقوط از ارتفاعات وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha