از امروز تا آخر هفته تنگه هرمز،‌ دریای عمان،‌ بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج‌فارس مواج است.

کولاک برف و کاهش دما در ۱۲ استان / هشدار صادر شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران و وزش باد در برخی مناطق کشور تا روز جمعه خبر داد و برای ۱۲ استان هشدار کولاک برف، کاهش دما و یخ‌زدگی صادر کرد.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

فردا سه‌شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، مرکزی، شرق، ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر در برخی ساعات افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس و پنجشنبه در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همین شرایط روز جمعه در غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، دامنه و ارتفاعات شمالی البرز برقرار است.

دوشنبه در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و روز سه‌شنبه در دامنه و ارتفاعات زاگرس بارش پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

نوع مخاطره: بارش برف و باران، وزش باد، در گردنه‌ها و نواحی کوهستانی کولاک برف و مه

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳۰: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم، نیمه شمالی اصفهان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، سمنان.

سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور، گفت: در آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک و در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه‌آلودگی، وزش باد و کولاک برف، کاهش نسبی دما و احتمال یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/12/01

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد بیش از 30 نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل 2 تا 3 متر و در فراساحل بیشتر از 3 متر.

منطقه اثر: ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: احتمال خطر غرق‌شدن شناگران و شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت و خودداری‌ از فعالیت‌های تفریحی و صیادی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: چهارشنبه 1402/12/02

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید 30 نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل تا 2 متر.

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/11/30، سه‌شنبه 1402/12/01 و چهارشنبه 1402/12/02: مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان.

اثر مخاطره: مواج شدن دریا و احتمال خسارت به شناورهای کوچک و تفریحی.

توصیه: احتیاط در تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha