دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 368132

خطوط پنجه کلاغی یا چین‌وچروک‌های گوشه چشم به سلامتی شما آسیب نمی‌رسانند و در حالیکه برخی افراد آنها را به عنوان بخشی طبیعی از سالمندی می‌پذیرند، برخی علاقمندند که آنها را برطرف کنند.

چطور چین‌وچروک‌های گوشه چشم را کاهش دهیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، اگر از ظاهر خود ناراحت هستید، می‌توانید از بین چند گزینه درمانی یک گزینه برای برطرف کردن خطوط پنجه کلاغی استفاده کنید.

مهم است که بدانیم درمان‌های این چین‌وچروک‌های چشم اثر دائمی ندارند و در حالی که نتایج بسته به شرایط شما و محصولات مورداستفاده متفاوت خواهد بود، اما معمولا پس از مدتی به درمان مجدد نیاز پیدا خواهید کرد.

کرم‌های دور چشم اولین خط درمان برای کاهش علائم پیری هستند که اکثر مردم برای درمان بیماری پنجه کلاغی تلاش می‌کنند. این درمان‌ها راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه را ارائه می‌دهند. چالش استفاده از کرم دور چشم، یافتن کرمی است که برای شما بهترین کار را دارد. هیچ محصولی به تنهایی برای همه کار نمی‌کند.

قبل از شروع استفاده از کرم دور چشم جدید، آزمایش پوستی انجام دهید تا مشخص شود که آیا مواد تشکیل‌دهنده باعث تحریک پوست یا واکنش آلرژیک می‌شوند یا خیر.

ممکن است مدتی طول بکشد تا با آزمون‌وخطا کرم دور چشمی را پیدا کنید که نتایج مطلوب را برای شما به بار آورد.

ازجمله اجزای رایج مورداستفاده در کرم‌های چشم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

رتینوئیدها که شامل هردوی ترکیبات طبیعی و مصنوعی می‌شوند، شکلی از ویتامین A هستند.تحقیقات نشان می‌دهد که رتینوئیدها از مؤثرترین مواد در کند کردن روند پیری هستند. رتینوئیدها اثرات ضد پیری ثابت‌شده‌ای دارند و باعث رشد سلولی می‌شوند، از دست دادن رطوبت پوست شما را کاهش و تولید کلاژن را در آن افزایش می‌دهند، و درنهایت چین‌وچروک‌ها را ‌ کمتر می‌کنند.
پپتیدها: پپتیدها زنجیره‌ای از اسیدهای آمینه (آمینه‌های سازنده پروتئین‌ها) هستند. هنگامی که این مواد روی پوست شما استفاده می‌شوند می‌توانند تولید کلاژن را تحریک کنند، التهاب را کاهش و استحکام پوست را افزایش دهند، و باعث شوند شما احساس بهتری داشته باشید و پوستتان صاف‌تر به نظر برسد.
اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک یک ماده مرطوب‌کننده پوست است که به طور طبیعی در پوست، مفاصل و بافت همبند شما وجود دارد. با جذب آب از درون درم (لایه میانی پوست) و انتقال آن به اپیدرم (سطح پوست) عمل می‌کند. هنگامی که اسید هیالورونیک به شکل موضعی استفاده می‌شود به جذب آب به پوست شما کمک می‌کند، و چین‌وچروک‌های ظریف را پر می‌کند تا پوست صاف‌تر به ن‍ظر برسد.

هیالورونیک اسید خوراکی


هیالورونان یا اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بسیاری از مایعات و بافت‌های بدن هم یافت می‌شود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به آن اجازه می‌دهد تا مولکول‌های آب را متصل و حفظ کند. اسید هیالورونیک درعین‌حال یک ماده معمول در مرطوب‌کننده‌های موضعی یا پرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی است، می‌تواند به عنوان مکمل خوراکی نیز استفاده شود.

تزریق بوتاکس


بوتاکس نام تجاری یک درمان تزریقی است که حاوی سم بوتولینوم نوع A است که محصول جانبی باکتری کلستریدیوم است و یک نوروتوکسین یا سم عصبی به شمار می‌رود. هنگامی که بوتاکس تزریق می‌شود، مانع رسیدن پیام‌های عصبی به عضلات موردنظر می‌شود، بنابراین ماهیچه‌ها آرام می‌مانند و منقبض نمی‌شوند. به‌این‌ترتیب با شل شدن عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، این خطوط پوستی محو می‌شوند.

لایه برداری شیمیایی


لایه‌بردارهای شیمیایی محلولی هستند که معمولاً حاوی اسید، مانند اسید سالیسیلیک یا آلفا هیدروکسی اسید هستند. این لایه رویی آسیب‌دیده پوست قدیمی را از بین می برد. پوست جدیدی که جایگزین آن می‌شود، معمولاً صاف‌تر است و ظاهر آن کمتر چین و چروک دارد.

در طی یک لایه برداری شیمیایی، محلولی بر روی پوست شما مالیده می شود. محلول برای مدت مشخصی در محل باقی می‌ماند و سپس با شستشوی خنثی‌کننده خارج می‌شود. ممکن است از کمپرس سرد برای تسکین سوزش استفاده شود.

معمولاً طی سه تا هفت روز پس از درمان قرمزی و لایه‌برداری را تجربه می‌کنید. در طی این فرآیند، پوست قدیمی جدا می‌شود تا پوستی جدید و سالم‌تر نمایان شود.\

لایه برداری با لیزر


لایه‌برداری لیزری که در آن از یک ابزار گرزمانند برای تاباندن پرتوهای نور کوتاه، متمرکز و ضربانی به چین‌های صورت استفاده می‌شود. این کار امکان حذف دقیق بخش‌های فوقانی آسیب دیده پوست را به صورت یک لایه فراهم می‌کند. نور همچنین پوست زیرین را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. پس از بهبودی پوستی سفت‌تر و صاف‌تر در محل رشد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha