اعضای شورای گفت‌وگو در صدونوزدهمین نشست خود تغییر تعرفه‌های ثبت اقلام دارویی از دلاری به ریالی را تصویب کردند.

تغییر تعرفه‌های ثبت اقلام دارویی از دلاری به ریالی تصویب شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صدونوزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با دو مصوبه به کار خود پایان داد. در این نشست اعضای شورای گفت‌وگو تصویب کردند که تعرفه‌های ثبت اقلام دارویی "داروهای دامپزشکی، واکسن‌ها، افزودنی‌ها و ..." از دلاری به ریالی تغییر یابد.

بررسی مشکلات واردکنندگان دارو افزودنی و مواد بیولوژیک درباره دریافت تعرفه صدور مجوزهای ورود و ثبت و عوارض 1.65 درصد فوب کالاهای دامپزشکی از ابتدای سال جاری با ارز ETS موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح و بررسی شد.

در این رابطه اعضای شورای گفت‌وگو با توجه به آنچه فعالان اقتصادی مطرح کردند با پیشنهاد دبیرخانه شورای گفت‌وگو مبنی بر تغییر تعرفه‌های ثبت اقلام دارویی از دلاری به ریالی موافقت کرده و قرار شد رقم و میزان عوارض در جلسه کمیسیون مربوطه در دولت بر اساس داده‌های دقیق کارشناسی محاسبه و تعیین شود.

در خصوص این موضوع نیز باید گفت که چون قانون تجمیع عوارض تصویب شده و از زمان اجرایی شدن قانون مالیات ارزش‌افزوده دریافت عوارض توسط دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد و از طرفی به طور کل دریافت دلاری عوارض در کشور طبق قانون اساسی درست نیست، اعضای شورای گفت‌وگو تغییر تعرفه‌های ثبت اقلام دارویی از دلاری به ریالی را تصویب کردند.

هرچند در این رابطه نماینده سازمان دامپزشکی کشور معتقد بود که داروهای دامپزشکی از نظر حجم بسیار بیشتر از داروهای انسانی هستند و در حجم‌های بسیار بالا وارد کشور می‌شوند و مقایسه این دو با هم از نظر هزینه‌ها درست نیست. از طرف دیگر سازمان دامپزشکی بنابر مصوبه هیات وزیران در زمان دولت وقت عوارض مربوطه را به صورت دلاری دریافت کرده است.

نکته دیگری که در این ارتباط مطرح شد این بود که هزینه وسایل و تجهیزاتی که به هنگام ورود اقلام داروی دامپزشکی استفاده می‌شوند همگی به صورت دلاری است، پس عوارضی که سازمان دریافت می‌کند نیز باید دلاری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha