نوروبیون خوراکی فرم خوراکی آمپول نوروبیون است که با تأمین مقادیر کافی ویتامین های گروه B برای بدن، به رفع خستگی، افزایش انرژی و نشاط و همچنین سلامت سیستم عصبی کمک می کند.

نوروبیون خوراکی چیست و چه خواصی دارد؟

نوروبیون خوراکی یکی از مکمل های حاوی ویتامین های گروه ب و جایگزین آمپول نوروبیون است که به تازگی به بازار دارویی ایران وارد شده است. این محصول می تواند جایگرین آمپول نوروبیون شده و به شما در تأمین سریع انواع مختلف ویتامین B برای بدن کمک کند. بدون آنکه نیاز به تزریق آمپول نوروبیون و تحمل درد و مشکلات ناشی از آن داشته باشید.

در این مقاله به معرفی مختصر خواص نوروبیون خوراکی و تاثیرات مفید آن پرداخته ایم و می خواهیم شما را با این محصول بی نظیر که کیفیت بالا و اثرگذاری سریعی در تامین انرژی و نشاط و افزایش سلامتی دارد آشنا کنیم و همچنین راه خرید اینترنتی آن را به شما معرفی کنیم.

این مقاله با همکاری داروخانه آنلاین درمانگیاه نوشته شده است. درمانگیاه یکی از داروخانه های اینترنتی مورد تایید سازمان غذا و دارو است که انواع داروهای گیاهی، مکمل ها، مولتی ویتامین ها و محصولات آرایشی و بهداشتی با اصالت را تحت نظارت وزارت بهداشت به صورت فروش اینترنتی در دسترس شما قرار داده است و خرید اینترنتی نوروبیون خوراکی هم در سایت درمانگیاه برای شما مقدور است.

نوروبیون خوراکی چیست و چه خواصی دارد؟

نوروبیون خوراکی

نوروبیون چیست؟

نوروبیون یک داروی ترکیبی است که از ویتامین‌های گروه B، به خصوص B1 (تیامین(، B6 (پیریدوکسین( و B12 (سیانوکوبالامین( تشکیل شده است. این دارو به منظور پیشگیری و درمان کمبود ویتامین‌های B و عوارض ناشی از آن تجویز می‌شود. از جمله کاربردهای آن می‌توان به درمان نوروپاتی‌ها (آسیب‌های عصبی(، درد ناشی از اختلالات عصبی، برخی از انواع کم‌خونی و تقویت سیستم عصبی اشاره کرد.

نوروبیون تاکنون به صورت قرص و آمپول برای تزریق عضلانی موجود بوده است. اما به تازگی فرم محلول نوروبیون خوراکی نیز به بازار آمده است که به صورت ویال های نوشیدنی 10 میلی لیتری است و می تواند بدون نیاز به تزریق آمپول که مشکلاتی نظیر مراجعه به کلینیک یا تحمل درد و مشکلات ناشی از تزریق آمپول، همه ویتامین های مذکور را به صورت فوری برای بدن تأمین کند.

افرادی که رژیم غذایی نامناسب دارند، سالمندان، افرادی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند یا در معرض استرس و فشارهای زیاد هستند، ممکن است بیشتر به مصرف این دارو نیاز پیدا کنند. نوروبیون همچنین می تواند باعث رفع افسردگی، مشکلات عصبی، خستگی مزمن و ضعف عضلانی شده و باعث بالا بردن روحیه و افزایش نشاط روزانه فرد شود.

از انجا که نوروبیون یک داروی حاوی مهمترین ویتامین های گروه B یعنی B1 و B6 و B12 است، در زیر نگاهی به وظایف ویتامین های گروه B در بدن انداخته ایم تا بتوانید دید دقیق تری نسبت به اثراتی که نوروبیون خوراکی می تواند در بدن شما به جای بگذارد به دست آورید:

وظایف ویتامین های گروه ب در بدن چیست؟

  1. B1 (تیامین): به تبدیل کربوهیدرات‌ها به انرژی کمک کرده و برای عملکرد صحیح سیستم عصبی، عضلات و قلب ضروری است.
  2. B2 (ریبوفلاوین): در تولید انرژی، رشد سلولی، توسعه و عملکرد سلول‌ها و متابولیسم داروها و چربی‌ها نقش دارد.
  3. B3 (نیاسین): به متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها کمک کرده و برای سلامت پوست، اعصاب و دستگاه گوارش مهم است.
  4. B5 (پانتوتنیک اسید): در سنتز و متابولیسم پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها، و همچنین تولید هورمون‌های استروئیدی و هموگلوبین نقش دارد.
  5. B6 (پیریدوکسین): در سنتز نوروترنسمیترها (مواد شیمیایی که پیام‌ها را در مغز منتقل می‌کنند)، تولید انرژی و متابولیسم اسیدهای آمینه و چربی‌ها نقش دارد.
  6. B7 (بیوتین): در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به عنوان یک کوفاکتور ضروری عمل می‌کند.
  7. B9 (فولات یا فولیک اسید): برای سنتز DNA، تقسیم سلولی و تولید سلول‌های خونی جدید حیاتی است. برای زنان باردار به منظور پیشگیری از نقایص لوله عصبی جنین بسیار مهم است.
  8. B12 (کوبالامین): در حفظ سلامت سیستم عصبی، تولید DNA و سلول‌های خونی، و همچنین متابولیسم چربی و کربوهیدرات‌ها نقش

نوروبیون خوراکی چیست و چه خواصی دارد؟

نوروبیون خوراکی

نوروبیون خوراکی چیست؟

نوروبیون خوراکی همان فرمولاسیون داروی نوروبیون است که به جای تزریق عضلانی، می بایست به صورت خوراکی نوشیده شود. این محصول توسط شرکت داروسازی بنیان سلامت کسری BSK به صورت ویال های 10 میلی لیتری تولید شده است. این در هر بسته از این محصول، 10 ویال وجود دارد که می توانید هر ویال را به صورت مجزا جدا کرده و در جیب یا کیف دستی خود همراه داشته باشید تا در محل کار، دانشگاه و... آن را استفاده کنید.

ویال نوروبیون خوراکی در دو دوز 1000 میکرو گرم و 3000 میکرو گرم تولید شده است. لازم است بدانید که آمپول تزریقی نوروبیون که به صورت عضلانی تزریق می شود، به صورت 1000 میکروگرمی تولید می شود و هر یک ویال نوروبیون خوراکی 1000 میکروگرمی برابر با یک آمپول نوروبیون تزریقی است.

اما از آنجا که در مصرف خوراکی نوروبیون، ممکن است مقداری از ویتامین ها و مواد موثره آن جذب نشده و از راه ادرار دفع شوند، به همین دلیل دوز 3000 میکروگرمی آن نیز که غلظت بالاتری از ویتامین ها را در خود دارد، تولید و به بازار شده است تا مقدار کاهش جذب از راه خوراکی را جبران نماید.

یکی از مزایای مهم دیگر نوروبیون خوراکی نسبت به آمپول نوروبیون آن است که ویال خوراکی به عنوان یک مکمل تغذیه ای محسوب شده و می تواند بدون نیاز به نسخه پزشک مصرف شود. در حالی که آمپول نوروبیون حتما باید توسط پزشک و پس از بررسی و معاینه سلامتی شما، برای شما تجویز شود.

عوارض نوروبیون خوراکی معمولا صفر است مگر برای کسانی که بیماری خاصی داشته باشند و یا در حال مصرف داروی خاصی باشند که این افراد باید تحت نظر پزشک اقدام به مصرف این دارو کنند.

خرید و قیمت نوروبیون خوراکی

قیمت نوروبیون خوراکی معمولا زیاد نیست و خرید آن با توجه به قابلیت استفاده در ده وعده مختلف (به جای آمپول که فقط در یک وعده استفاده می شود( بسیار به صرفه است.

برای خرید نوروبیون خوراکی هم اکنون می توانید به سایت درمانگیاه به آدرس www.DARMANGIAH.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 05138464014 تماس بگیرید تا کارشناسان درمانگیاه شما را برای خرید این محصول راهنمایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha