قیمت نگه‌دارنده ارتودنسی با توجه به نوع ان (متحرک، ثابت) و کیفیت جنس ان مشخص می‌شود. قیمت دلاری ریتینرهای متحرک بین 150 تا 600 دلار است. تهیه و خرید نگه‌دارنده دندان بعد از ارتودنسی مهم‌ترین اقدام برای تثبیت نتایج ارتودنسی است. ریتینرهای متحرک برای هر مراجعه‌کننده به صورت شخصی ساخته می‌شود که هزینه ساخت آن در لابراتوار، یکی از علل بالا بودن قیمت آن می‌باشد. کلینیک‌های دندانپزشکی که خود به لابراتوار مجهز هستند نسبت به مرکز ارتودنسی که ساخت ریتینر را برون سپاری می‌کنند، قیمت نگه‌دارنده ارتودنسی مناسب‌تر در می‌آید. در این مطلب به بررسی قیمت انواع نگه‌دارنده دندان بعد از ارتودنسی می‌پردازیم.

قیمت نگهدارنده های ارتودنسی + مدت زمان استفاده

در حالت کلی نگه‌دارنده‌های ارتودنسی در دو نوع ثابت و متحرک هستند. ریتینرهای متحرک دو نوع شفاف و هاولی وجود دارند. انتخاب نوع مناسب نگه‌دارنده بعد از ارتودنسی و مدت زمان و نحوه استفاده از آن، بر عهده ارتودنتیست است

قیمت نگه‌دارنده ثابت ارتودنسی

قیمت نگه‌دارنده ثابت بعد از ارتودنسی شامل هزینه سیم و مواد استفاده‌شده برای باندینگ آن به پشت دندان‌ها است. در اغلب موارد هزینه ریتینر ثابت هم‌زمان با هزینه ارتودنسی در پایان دوره درمان گرفته می‌شود. ریتینر ثابت پشت دندان‌ها قرار می‌گیرد و مکانیسم ان همانند ارتودنسی لینگوال است. با نگاهی به تجربه کاربران نی نی سایت، اغلب از ریتینر ثابت برای 10 الی 20 سال بدون هیچ گونه عارضه ایی استفاده کرده‌اند؛ اما در صورت شل شدن یا پاره شدن سیم، نیاز به تعویض و پرداخت هزینه می‌شوید.

قیمت نگه‌دارنده شفاف ارتودنسی

قیمت نگه‌دارنده شفاف ارتودنسی، مجموعه‌ای از هزینه‌ی قالب‌گیری و ساخت ریتینر و هزینه کیفیت جنس ان است. قیمت نگه‌دارنده شفاف بعد از ارتودنسی حدود *تومان است. در صورتی که ریتینر شفاف ارتودنسی گم یا شکسته شود نیاز به تهیه مجدد ان می‌باشد. قیمت پلاک شفاف بعد از ارتودنسی در زمستان 1402، هزینه کمتری نسبت به سال 1403 دارد. دلیلش هم این است که با توجه به روند صعودی افزایش تورم و قیمت دلار، قطعاً هزینه وسایل و ابزارهای ارتودنسی گران‌تر می‌شوند.

ریتینر شفاف ارتودنسی به دلیل ظاهر طبیعی، بسیار مورد توجه بیماران ارتودنسی است؛ اما فارغ از قیمت و ظاهر ان باید با مشورت متخصص ارتودنسی، نوع مناسب پلاک دندان بعد از ارتودنسی را استفاده کنید.

قیمت نگهدارنده های ارتودنسی + مدت زمان استفاده

قیمت محفظه نگه‌دارنده ریتینر شفاف

خرید محفظه نگه‌دارنده ریتینر ارتودنسی نیز به اندازه استفاده از ریتینر حائز اهمیت است. دو مزیت مهم استفاده از محفظه نگه‌دارنده ریتینر، حفظ بهداشت ریتینر و جلوگیری از شکستن و آسیب دیدن آن است. خرید محفظه ریتینر برای کودکانی که ارتودنسی کرده‌اند، ضروری است. پرداخت هزینه برای خرید محفظه نگه‌دارنده بسیار مقرون به ‌صرفه‌تر است از پرداخت هزینه برای تهیه ریتینر متحرک مجدد می‌باشد.

قیمت نگه‌دارنده هاولی ارتودنسی

قیمت ریتینر هاولی به مراتب بیشتر از ریتینر شفاف است. ریتینر هاولی از دو قسمت فلزی و صفحه اکلریک تشکیل شده است. پس از ارتودنسی برای هر فرد از دندان‌های او قالب‌گیری می‌کنند و نگه‌دارنده‌های هاولی را متناسب یا دندان‌ها و فک او در لابراتوار می‌سازند. برای تشویق کودکان به استفاده از نگه‌دارنده بعد از ارتودنسی می‌توانید ریتینر هاولی را به رنگ دلخواه آن‌ها سفارش دهید.

قیمت نگه‌دارنده هاولی بالاتر از نگه‌دارنده شفاف است علت آن این است که نگه‌دارنده هاولی مقاوم‌تر و مستحکم‌تر است و همچنین قابلیت تنظیم به مرور زمان را دارد.

قیمت نگهدارنده های ارتودنسی + مدت زمان استفاده

هزینه فیکس دندان بعد از ارتودنسی چه قدر است؟

هزینه ثابت نگه‌داشتن دندان‌ها بعد از ارتودنسی شامل تهیه یک نگه‌دارنده ارتودنسی، خرید لوازم بهداشتی دندان و مراجعات دوره ایی به دکتر ارتودنسی است. اگر نگه‌دارنده نوع ثابت داشته باشید، فقط یک‌بار ان هم در هنگام نصب هزینه خواهید کرد. رینتینرهای متحرک در صورتی که آسیب ببینند یا تغییراتی در دندان‌ها به وجود اید، نیاز است که برای یک قالب جدید مجدد هزینه کنید.

حفظ بهداشت دهان چه در دروان ارتودنسی و چه بعد از آن برای حفظ نتایج ارتودنسی و عدم برگشت ارتودنسی لازم است. از جمله هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید شامل: جرم‌گیری دوره‌ای، خرید مسواک، خمیردندان و دهان‌شویه مناسب می‌باشد.

دندان در هر سنی، در حال حرکت و تغییر موقعیت هستند که در برخی مواقع، این مکانیسم طبیعی برخلاف میل ما است. پس از ارتودنسی نیاز است ماهانه به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید و وضعیت دندان‌ها بررسی شوند. اگر حرکت دندان‌ها در جهت نامرتب شدن باشد، دندانپزشک ارتودنسی قبل از آنکه دوباره دندان‌ها بی‌نظم شوند، تدابیر لازم را صورت می‌دهد. اگر برای معاینه نیاز به عکس رادیوگرافی ارتودنسی باشد، هزینه جداگانه‌ای دارد.

مدت زمان استفاده از نگه‌دارنده دندان بعد از ارتودنسی

مدت زمان استفاده از نگه‌دارنده ارتودنسی بستگی به شدت ناهنجاری اولیه دندان‌ها و نظر دندان‌پزشک ارتودنسی دارد. دکتر فریناز شیربان دندان‌پزشک ارتودنسی اصفهان به بیماران خود توصیه می‌کنند، در یک سال اول پس از برداشتن ارتودنسی، تمام ‌وقت از ریتینرهای متحرک استفاده کنند و صرفاً برای تمیز کردن و مسواک زدن، آن را از دهانشان خارج کنند. تا زمانی که رشد به حد پایه دوران بزرگسالی برسد، استفاده از این وسایل نگهدارنده ارتودنسی توصیه می شود. (منبع)

قیمت نگهدارنده های ارتودنسی + مدت زمان استفاده

اما پس از شش ماه یا یک سال، با اجازه ارتودنتیست می‌توانید شب‌ها و در هنگام خواب از ریتینر متحرک استفاده کنند. مدت زمان استفاده از ریتینر ثابت به نظر دندان‌پزشک ارتودنسی بستگی دارد و هر زمان که او تشخیص دهد می‌توانید آن را بردارید.

هزینه ریتینر بعد از ارتودنسی نسبت به هزینه کل درمان ارتودنسی واقع ناچیز است. اما هزینه کردن برای نگه‌دارنده ارتودنسی، عدم برگشت ارتودنسی را تضمین می‌کند. هزینه نگه‌دارنده ثابت ارتودنسی نسبت به قیمت انواع ریتینر متحرک ارتودنسی بسیار ارزان‌تر است و ماندگاری و طول عمر بیشتری نیز دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق ریتینر ارتودنسی با مطب متخصص ارتودنسی مورد اعتماد خود تماس بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha