شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 368604

بسیاری به خوردن شیرینی و مواد غذایی شیرین علاقه ویژه‌ای دارند، شیرینی می‌تواند در بهبود وضعیت خلق و خو و آرامش و تسکین خاطر موءثر باشد، اما همین شیرینی می‌تواند در صورت سوءمصرف بیماری تلخ دیابت را در پی آورد. ابتلا به دیابت باعث می‌شود، افراد مبتلا از خوردن بسیاری از خوراکی‌ها محروم شوند.

۶ میوه و سبزی ویژه برای دیابتی‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، برای جبران عوارض ناشی از دیابت و کنترل آن نیز ناگزیر شما باید در انتخاب‌های غذایی خود تغییرات گسترده‌ای ایجاد کنید و مواد غذایی مناسب برای کاهش عوارض این بیماری را انتخاب کنید. به گزارش تایمز آف ایندیا، فیبر یکی از این مواد غذایی جایگزین است که برای افرادی که از دیابت رنج می برند ضروری است، زیرا به تنظیم سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین، کمک به مدیریت وزن، حمایت از سلامت گوارش و کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. در این مطلب به ۶ میوه و سبزی مفید برای دیابتی‌ها اشاره شده است.

سیب

در حالی که سیب حاوی قندهای طبیعی است، اما فیبر بالایی نیز دارد، به خصوص اگر آن را با پوست بخورید. فیبر موجود در سیب می‌تواند به کاهش سرعت جذب قند در جریان خون کمک کند.

توت‌ها

توت‌ها نسبت به سایر میوه‌ها قند کمتری دارند و حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین بالایی هستند. آن‌ها می‌توانند یک گزینه خوشمزه و سالم برای بیماران دیابتی باشند.

اسفناج

اسفناج یکی دیگر از سبزیجات غنی از مواد مغذی است که فیبر بالا و کربوهیدرات کمی دارد. این سبزی همچنین سرشار از ویتامین‌های A و C، آهن و سایر مواد مغذی ضروری است.

آووکادو

آووکادو میوه‌ای منحصر به فرد است که سرشار از فیبر، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است. همچنین کربوهیدرات کمی دارد و می‌تواند به افزایش سیری کمک کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی کالری کم و فیبر بالایی دارد و برای بیماران دیابتی انتخابی عالی است. همچنین سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.

هویج

هویج یک سبزی ریشه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان است. این سبزی کالری و کربوهیدرات نسبتا کمی دارد و در صورت مصرف در حد اعتدال، انتخاب خوبی برای بیماران دیابتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha