دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 368749

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل از احیای موفق آقای ۶۸ ساله که فوت شده بود توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی خبر داد.        

مرد زابلی که مرده بود زنده شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رکنا، وثوقیان گفت: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ مبنی بر کاهش سطح هوشیاری و سابقه بیماری قلبی اقای ۶۸ساله در شهرستان هامون روستای توتی، بلافاصله تیم امدادی از پایگاه اورژانس جاده‌ای دولت آباد به محل اعزام شد.

وی در ادامه افزود: از زمان دریافت ماموریت توسط مرکز پیام، تریاژ بیمار و اقدامات به صورت تلفنی آموزش داده شد و با عزیمت تکنسین‌های اورژانس بر بالین بیمار و انجام ارزیابی و معاینه اولیه مشخص شد بیمار دچار سکته قلبی شد، اقدامات درمانی لازم را برای بیمار صورت پذیرفت و جهت انتقال به بیمارستان وی را به داخل آمبولانس منتقل کرند.

وثوقیان ادامه داد:بیمار در مسیر انتقال به بیمارستان دچار ایست قلبی و تنفسی گردید که بلافاصله عملیات احیای قلبی و تنفسی برای وی آغاز شد و خوشبختانه با اقدامات سریع و موثر کارشناسان اورژانس زابل آقایان مهران پودینه و مهدی والی اصلاحی به زندگی دوباره بازگشت و با هوشیاری کامل و وضعیت مطلوب به پزشک بیمارستان امیر المومنین علی علیه السلام زابل تحویل داده شد.

وثوقیان تصریح کرد: بیمار پس از دریافت اقدامات پیشرفته درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به حیات دوباره بازگشت و موفقیت احیاء مورد تایید پزشک بیمارستان امیرالمؤمنین قرار گرفت و در ادامه اقدامات درمانی تکمیلی برای بیمار انجام شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی زابل در انتها از موثر بودن اقدامات درمانی تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی و تحت مراقبت بودن بیمار خبر داد و از تکنسین‌های این ماموریت آقایان والی و پودینه تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha