ساعاتی پیش در یک اقدام کاملا ناگهانی و بدون پیش زمینه، با حضور غلامرضا ابدالی مدیر دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست، مهدی تیموری رییس موفق پارک ملی گلستان از سمت خود برکنار شد. او خود نیز تا لحظاتی پیش از انجام این تغییر از آن اطلاع نداشت.

مهدی تیموری، مدیر موفق پارک ملی گلستان بی اطلاع قبلی، برکنار شد

به گزارش سلامت نیوز، در حالی که کمتر از 3 هفته پیش استادان دانشگاه، جوامع محلی و کنشگران محیط زیست از دکتر علی سلاجقه خواسته بودند مهدی تیموری را در سمت خود نگه دارد و سلاجقه نیز تصمیم به این کار گرفت حالا بر اساس اخبار موثق رسیده از پارک ملی گلستان، این مدیر توانمند مهم ترین پارک ملی خاورمیانه در یک حرکت ناگهانی با حضور بی خبر غلامرضا ابدالی مدیر دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از سمت و خود برکنار شد و وحید خیرآبادی به جای او نشانده شد.

این درحالی است که تیموری طی چند سالی که در این پارک ملی ارزشمند مدیریت کرد توانست با ایجاد وفاق و جلب مشارکت جوامع محلی حاشیه پارک ملی گلستان، امنیت بالایی را برای زیستگاه حیات وحش بی نظیر این پارک ملی ایجاد کرده و شمارگان آنان را به ارقام قابل ملاحظه و چشمگیری برساند.

حالا این مساله که چنین تغییری بدون خبر مدیر مربوطه و با این شتاب درست در روزهای نزدیک عید نوروز که اغلب مردم درگیر آمادگی برای جشن نوروز و تحویل سال نو هستند و امکان مطالبه گری قدری ضعیف تر از قبل می شود با چه هدفی صورت گرفته است و چه تحولات و برنامه هایی قرار است در پارک ملی گلستان انجام گیرد که مدیری با کارنامه بسیار مطلوب مانند مهدی تیموری، در آنجا ممکن است مانع این برنامه ها و نقض قوانین باشد و باید برداشته شود؟

جزییات این رخداد و اخبار تکمیلی در روزهای آینده از نظرتان خواهد گذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha