رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و وزش باد و گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات کشور خبرداد و گفت: از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن خودداری کنید.

بارش برف و وزش باد در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن خودداری کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،صادق ضیاییان افزود: پنج شنبه (۱۷ اسفندماه) فعالیت سامانه ناپایدار و بارشی در مناطق شمال غرب، غرب و البرز غربی و طی بعدازظهر و شب در البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود و در قله‌های مرتفع بارش برف و وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید همچنین بارش پراکنده و وزش باد، وزش گاهی شدید در در ارتفاعات زاگرس دور از انتظار نیست.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور طی جمعه (۱۸ اسفندماه) گفت: تداوم بارش‌ها در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید همچنین گسترش بارش‌ها به مناطق شرق و شمال شرق کشور طی بعدازظهر جمعه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شرایط آب و هوایی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته جاری اظهارکرد: به‌تدریج از بعدازظهر پنجشنبه افزایش ابر و افزایش سرعت باد، در قله‌های مرتفع بارش برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و تداوم بارش‌ها به شکل پراکنده طی جمعه همراه با وزش باد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مناطق شامل بارش با توجه به مه آلودگی، کاهش دید افقی و عمودی مورد انتظار است که میتواند منجر به انحراف از مسیر پیمایش شود. در مناطق پوشیده از برف زیاد از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود.

ضیاییان در پایان گفت: وزش باد، گاهی وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی کشور می‌تواند با کولاک سطحی همراه باشد. با توجه به استقرار شرایط دمایی زمستانه در کشور، به همراه داشتن تجهیزات گرمایشی مناسب ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha