بیماری فشار خون بالا گاهی ناشی از اثر مستقیم افزایش قند خون بر فشار خون است؛ به عبارتی با افزایش قند خون، فشار خون نیز بالا می‌رود.

۶ اتفاق خطرناکی با مصرف بیش از حد قند برایتان می‌افتد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، چاقی، التهاب، تری گلیسیرید بالا، دیابت، فشار خون بالا و بیماری کبد چرب غیر الکلی تنها برخی از مشکلاتی هستند که با افراط در مصرف قند، دچار آن خواهید شد.

مصرف بیش از حد قند و شکر می‌تواند اثرات منفی متعددی بر سلامتی داشته باشد؛ از جمله:

۱. افزایش قند خون


زیاده‌روی در مصرف قند و شیرینی می‌تواند به مرور منجر به افزایش قند خون شود و فرد را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشار خون بالا و سکته قرار دهد.

۲. افزایش فشار خون

بیماری فشار خون بالا گاهی ناشی از اثر مستقیم افزایش قند خون بر فشار خون است؛ به عبارتی با افزایش قند خون، فشار خون نیز بالا می‌رود.

۳. نوسانات خلقی

افراط در خوردن شیرینی‌جات، بر خلق و خو و سلامت روان اثر منفی دارد. براساس تحقیقات، مصرف بیش از حد قند با بروز علائم افسردگی مرتبط است.

۴. افزایش وزن

مصرف بیش از حد شیرینی‌جات، با افزایش وزن و چاقی همراه است، چرا که قند مقدار زیادی کالری در خود دارد.

۵. تغییرات هورمونی

ارتباط مؤثری بین مقاومت به انسولین و مدیریت علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود دارد. تعادل در مصرف قند تا حد زیادی تعادل هورمون‌ها را در بدن بهبود می‌بخشد.

۶. سرطان

یک مطالعه در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که قندهای افزوده‌شده در دسرها، محصولات لبنی و نوشیدنی‌ها در ایجاد سرطان، به ویژه سرطان پستان، نقش دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha