یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 369050

 طرح اورژانس دونده در اماکن پرازدحام نظیر بازار بزرگ تهران و... که امکان حرکت ناوگان لجستیکی در آن وجود نداشته یا دشوار است، اجرا خواهد شد.

جزئیات اجرای طرح اورژانس دونده در تهران

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،رئیس اورژانس استان تهران درباره مزایای اجرای این طرح گفت: از مزایای این طرح، افزایش محدوده تحت پوشش، حذف هزینه‌های لجستیکی و پایگاه و کاهش زمان ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی در بالین افراد است. محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران درباره جزئیات این طرح گفت: کلانشهر تهران دارای ویژگی‌هایی است که بعضی از آن‌ها می‌تواند امدادرسانی در شرایط اضطراری را با مشکلاتی مواجه کند. از جمله این ویژگی‌ها ترافیک سنگین در برخی معابر، وجود معابر و کوچه‌ها کم عرض، وجود پله در برخی محلات و... است. این موارد سبب می‌شود تا میانگین زمان حضور اورژانس در محل دچار افزایش شود.

رئیس اورژانس استان تهران با بیان اینکه کاهش مدت زمان حضور اورژانس در محل حادثه از جمله اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی مدیران اورژانس است، گفت: در همین راستا نیز در کنار افزایش پایگاه‌ها و تعداد آمبولانس‌ها از طرفیت موتورلانس نیز استفاده کردیم. همچنین در تازه‌ترین اقدام از امروز طرح «اورژانس دونده» را در تهران اجرایی کردیم. این طرح در کشورهای پیشرفته از جمله دانمارک نیز اجرا شده و نتایج مثبتی در پی داشته است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران با بیان اینکه اجرای این طرح درحال حاضر به شکل پایلوت خواهد بود، گفت: طرح اورژانس دونده در اماکن پرازدحام نظیر بازار بزرگ تهران و... که امکان حرکت ناوگان لجستیکی در آن وجود نداشته یا دشوار است، اجرا خواهد شد.توکلی درباره مزایای اجرای این طرح نیز اظهار کرد: از مزایای این طرح افزایش محدوده تحت پوشش، حذف هزینه‌های لجستیکی و پایگاه و کاهش زمان ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی در بالین افراد است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران با بیان اینکه اداره موتورلانس اورژانس استان تهران پیشرو و اجراکننده این طرح است، گفت: طرح اورژانس دونده برای اولین بار در سطح کشور اجرا شده و پس از اجرای پایلوت و در صورت موفقیت، الگویی برای کلیه مراکز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha