دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 369124

نماینده مردم زاهدان گفت: آقای رئیس جمهور بنده فکر می‌کنم زمان وعده‌های گل و بلبل دادن تمام شده است و یک سال و نیم دیگر انتخابات ریاست جمهوری فرا می‌رسد و مردم یک کار عملی از دولت می خواهند. مردم می خواهند سفره شان پررنگ باشد. همچنین مردم با نظام و انقلاب مشکلی ندارند و مردم تابع ولایت هستند، اما عملکرد دولتمردان به شدت مردم را ناراضی کرده است.

هشدار به بروز مشکلات جدی دارو در فروردین ماه/در دولت تخصصی وجود دارد که هر روز مردم را ناراضی کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، حسینعلی شهریاری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز «دوشنبه ۲۱ اسفندماه» در صحن علنی مجلس گفت: با درود به روان پاک شهدا و امام شهدا و با سلام به پیشگاه مقام معظم رهبری و امت شهید پرور ایران و موکلان عزیزم.

وی افزود: مردم با وجود اینکه از اوضاع کنونی به ویژه از اقتصاد گلایه‌مند هستند و به حق هم می‌باشد. باز هم در شرایط حساس برای دفاع از آرمان‌های کشور و شهدا در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند.

شهریاری با اشاره به انتخاب وی برای حضور در مجلس دوازدهم گفت: انتخاب بنده شاید با وجود کاستی در بعضی حوزه‌ها و عملکرد به دلیل عدم هماهنگی به موقع قوا و کارگزاران اجرایی و قوانین مزاحم و یا کمبود منابع به ویژه منابع اقتصادی و مشکلات عدیده موجود در استان برای ششمین دوره متوالی بار مسئولیت سنگینی را بر دوش اینجانب نهاده است که انشالله بتوانم خدمت صادقانه و انتقال مشکلات مردم استان را به پایتخت به صورت سریع و شفاف ادامه و کماکان زبان گویای موکلانم باشم.

وی با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم ادامه داد: از رو باید از موارد خلاف و تفرقه انگیز پرهیز کنیم و نمایندگان مجلس باید برای وحدت عملی و حل مشکلات مردم هم قسم شوند.

شهریاری تاکید کرد: این روزها شاهد تخریب چهره‌های مختلف سیاسی هستیم که به جز مأیوس کردن مردم حاصلی نخواهد داشت و کام مردم را تلخ خواهد کرد.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که متاسفانه علی رغم تمام تلاش‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باز از آخر رتبه اول را دارد.متاسفانه مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی و فقر در استان سیستان و بلوچستان غوغا می‌کند، جناب آقای رئیس جمهور، استان سیستان و بلوچستان هم در نقشه جغرافیای جمهوری اسلامی ایران،جزء خاک جمهوری اسلامی است. متاسفانه سفر دوم حضرت عالی به هر دلیلی به استان انجام نشد و شاید بهانه‌ ان باشد که پروژه مهمی که در شأن افتتاح توسط حضرتعالی باشد وجود ندارد، لذا اگر پروژه بزرگی در این استان وجود ندارد مردم مقصر نیستند و این دولتمردان هستند که کار اساسی و درستی در استان سیستان و بلوچستان انجام ندادند.

وی خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: تا چه زمانی وضعیت استان سیستان و بلوچستان باید بدین وضع باقی بماند و تا کی باید مردم سیستان و بلوچستان و جنوب استان که همه ساله متحمل سیل‌های ویرانگر هستند ، مشکلات ازارشان دهد.

وی با بیان اینکه گرد و خاک، ساکنین مردم شمال استان بلوچستان را آزار می‌دهد.گفت: گرد و خاک و خشکسالی مردم شمال استان سیستان و بلوچستان را به اقصی نقاط کشور آواره کرده است و این جای سوال دارد که این مسائل تا کی باید ادامه پیدا کند.

شهریاری مجددا خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: چرا فکر اساسی و جدی برای مشکلات مردم نمی‌کنید؟ متاسفانه بیش از ۵۰ درصد پست‌های سازمانی استان خالیست و علی رغم مجوزهای استخدامی که داده می‌شود، از اکثر نقاط کشور می‌آیند و پست‌ها را اشغال می‌کنند و هنوز مشغول به کار نشده متاسفانه به بهانه‌های مختلف از استان می‌روم. در این بخش قرار بود مجوزهایی که داده می‌شود مجوزهای بومی - گزینی باشد. همچنین قرار بود استان و کشور را یک گونه نبینیم که مجوزها داده شود، بنابراین باید مجوزها به جاهایی داده شود که کمبودهای جدی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : متاسفانه معلمین خرید خدمت، نهضتی‌ها علی رغم اینکه سال‌های زیادی را فعالیت کردند. هنوز بلاتکلیف هستند و همچنین نیروهای شرکتی هنوز حقوق خود را دریافت نکردند. همچنین پرسنل بهداشت درمان که در زمان کرونا وعده داده شده بود، مشکلشان حل شود همچنان مشکلشان حل نشده است و متاسفانه خیلی از قول‌هایی که رئیس جمهور در زمان انتخابات و در زمان ریاست جمهوری داده بودند، اجرایی و عملی نشد.

وی با اشاره به تورم لجام گسیخته و افزایش قیمت دلار و مشکلات معیشتی مردم در نقاط محروم تاکید کرد: این مسائل مردم را بسیار آزار می‌دهد، از سویی دیگر ماه مبارک رمضان فرا رسیده است و سفره مردم متاسفانه خالیست و باید فکری جدی در این زمینه انجام داده شود تا رضایت مردی جلب شود.

شهریاری تاکید کرد: به نظر می‌رسد در دولت تخصصی وجود دارد که هر روز مردم را ناراضی کرده و مشکلات جدی برای مردم به وجود بیاورند؛ به واقع مسئولین یک روز مشکل سوخت را بهانه می‌کنند و یک روز تعرفه آب و یک روز تعرفه برق افزایش پیدا می‌کند این در حالی است که یارانه ای که به مستضعفین داده می شود حتی پول تعرفه آب و برقشان آنها نمی شود که باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین تمام قول‌هایی که برای استخدام پرسنل دوران کرونا داده شده اجرایی و عملیاتی نشد و هر موقع هم که صحبت می‌شود،می گویند باید از درآمدهای اختصاصی منابع آن تامین شود.این جای سوال دارد که کدام درآمد اختصاصی؟ متاسفانه وضع بهداشت درمان کشور بیمار است و مردم دارو ندارند و خیلی از بیماران به ویژه بیماران سخت با کمبود دارو مواجه هستند و در تجهیزات پزشکی کمبود داریم و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعاً ما در فروردین ماه مشکلات جدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: جلسات زیادی برای رفع مشکلات بهداشت درمان مردم گذاشتیم اما به اصطلاح نرود میخ آهنی بر سنگ! به نظر نمی‌آید که اراده جدی برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد، انهم علی رغم اینکه قول داده می‌شود و اما اتفاقی رخ نمی‌دهد.وی با اشاره به مشکلات بیکاری در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و معلوم نیست چه زمانی باید این مشکلات برطرف شود و کی باید یک فکر جدی برای مردم شود.

شهریاری بیان کرد: آقای رئیس جمهور بنده فکر می‌کنم زمان وعده‌های گل و بلبل دادن تمام شده است و یک سال و نیم دیگر انتخابات ریاست جمهوری فرا می‌رسد و مردم یک کار عملی از دولت می خواهند. مردم می خواهند سفره شان پررنگ باشد. همچنین مردم با نظام و انقلاب مشکلی ندارند و مردم تابع ولایت هستند، اما عملکرد دولتمردان به شدت مردم را ناراضی کرده است. متاسفانه مجلس هم در این بین عملکرد خوبی نداشته است لذا امیدواریم مجلس دوازدهم مشکل معیشتی مردم را پیگیری کند چراکه با دعوا کردن مشکلات کشور حل نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha