در آستانه بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالاهای باکیفیت و مقرون به صرفه به طور همزمان در سراسر استان‌های کشور برگزار شد.

برپایی 360 نمایشگاه بهاره با 33 هزار غرفه در سراسر کشور

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، نمایشگاه‌های بهاره، فرصتی را برای خرید کالاهای موردنیاز با قیمت‌های تخفیف‌دار فراهم کرده و با عرضه مستقیم مایحتاج ضروری به مردم بویژه در ایام ماه مبارک رمضان اعم از گوشت سفید و قرمز، شکر، روغن و ...، شرایط را برای خرید ارزان‌تر کالاهای اساسی و موردنیاز از سوی هموطنان فراهم می‌کند.


امسال نیز با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان، 360 نمایشگاه بهاره با 30 هزار غرفه فعال در سراسر کشور برپا شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است. طبق گفته «علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، امسال قرار است تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو از نمایشگاه‌های بهاره بهره‌مند شده و کالاهای اساسی مانند شکر با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و قیمت مصوب به دست مصرف‌کنندگان در سراسر کشور برسد.



خریدهای نوروزی در پایتخت


در پایتخت، نمایشگاه‌های بهاره از ۱۵ اسفند ماه در مکان‌هایی مانند پارک ارم، فرهنگسرای اشراق، مصلی امام خمینی(ره)، سالن مجموعه حجاب، بوستان ولایت و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار شده است. در این نمایشگاه‌ها اقلامی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی کوچک، لوازم آشپزخانه و محصولات خوراکی و مواد غذایی از جمله کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، قند و شکر، گوشت و مرغ تنظیم بازاری با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.


همچنین تخفیف‌هایی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد برای کالاها در نظر گرفته شده است. ساعت کار نمایشگاه‌ها از ۱۰ صبح تا ۲۱ است و در ماه رمضان، ساعت کار از ۱۵ تا ۲۲ خواهد بود. این نمایشگاه‌ها تحت نظارت اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی قرار دارند تا اطمینان حاصل شود که کالاها با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

این کالاها با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌شوند و فرصت خوبی برای خریدهای نوروزی و ماه رمضان به شمار می‌روند. «محمد علی‌مهری» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از برپایی ٢٦ نمایشگاه بهاره در نقاط مختلف استان (از 16 تا 25 اسفند) خبر داد و گفت: «از این تعداد، 8 نمایشگاه در شهر تهران برپا شده که بزرگترین آنها نمایشگاه پارک ارم با ٩٠٠ غرفه است.

علاوه بر این، 4 هزار و ۲۵۴ واحد صنفی نیز در استان تهران در طرح فروش فوق‌العاده نام‌نویسی کرده‌اند تا کالاهای موردنیاز مردم را با تخفیف عرضه کنند. طبق گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، ١٠٠ گروه گشت بازرسی در پایتخت آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند تا تخلفی در حوزه صنفی و خدماتی صورت نگیرد.»


عرضه کالای اساسی به سیل‌زدگان


«محمدمهدی اکبری» مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز به «ایران» گفت: «همه ساله در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، تقاضای کالا بویژه کالاهای اساسی در سطح استان افزایش پیدا می‌کند؛ لذا به منظور عرضه اقلام ضروری با قیمت مصوب و سود کمتر، ایجاد نمایشگاه‌های بهاره پیش‌بینی می‌شود.

امسال نیز به دلیل همزمانی فصل بهار با آغاز بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، نمایشگاه‌های بهاره در شهرهای مختلف استان از جمله زاهدان برپا شده و ما مطابق رسالتی که در بخش کشاورزی داریم، مایحتاج عمومی و اساسی از جمله برنج، شکر، خرما، گوشت مرغ، تخم مرغ و مرغ منجمد، گوشت گوساله و... را با قیمت کمتر برای مردم تدارک دیده و در نمایشگاه‌های شهرستان‌های سراسر کشور عرضه کرده‌ایم.»


وی افزود: «در شهرستان‌هایی که زیرساخت‌های لازم فراهم نبوده و یا تمهیدات لازم برای برپایی نمایشگاه اندیشیده نشده است، فروشگاه‌های منتخب، زنجیره‌ای، تعاونی‌های روستایی و عشایری اقدام به عرضه کالاهای اساسی با قیمت‌های کمتر از بازار کرده‌اند.» محمد مهدی اکبری به وقوع سیلاب ویرانگر در استان سیستان و بلوچستان و درگیر شدن بخش زیادی از مردم جنوب استان اشاره کرده و گفت: «کالاهای اساسی در بخش کشاورزی، به اندازه کافی در منطقه تدارک دیده شده و جای نگرانی نیست.»


آیا برپایی نمایشگاه‌های بهاره در مناطق سیل‌زده به منظور عرضه کالاهای اساسی به مردم پیش‌بینی شده است؟ مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان به «ایران» پاسخ داد: «ما کالاهای اساسی در بخش کشاورزی را به شهرستان‌های درگیر سیلاب ارسال کرده‌ایم و چنانچه شرایط لازم برای برپایی این نمایشگاه‌ها از سوی فرمانداری‌ها و سازمان‌های متولی مانند صنعت و معدن و... فراهم شود، قطعاً نمایشگاه‌های بهاره برپا شده و کالاهای اساسی به دست مردم خواهد رسید.»



فروش بهاره در خراسان شمالی


امسال نیز همانند سال‌های گذشته، قیمت اجناس نمایشگاه‌های بهاره در استان خراسان شمالی در کمیته نرخ‌گذاری بررسی و رصد شده و بازرسان در طول فعالیت نمایشگاه بر نحوه عرضه اجناس نظارت دائمی دارند.«حسین حاجی بگلو» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از برگزاری 500 غرفه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در خراسان شمالی به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: «در این نمایشگاه‌ها علاوه بر عرضه مستقیم‌ کالا، فروش فوق‌العاده از سوی کسبه دارای مجوز از اتاق اصناف انجام شده و شهروندان می‌توانند مایحتاج خود را زیر قیمت بازار و در قالب فروش فوق‌العاده تهیه کنند. این در حالی است که امسال به دلیل حضور اصناف دارای پروانه کسب در نمایشگاه‌های بهاره، نظارت و رسیدگی آسان به شکایت‌های احتمالی امکانپذیر شده است.»



تخفیف 20 درصدی به هرمزگانی‌ها


کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌های بهاره استان هرمزگان مطابق روال سال‌های گذشته، با تخفیف 20-10 درصدی به دست مصرف‌کنندگان رسیده است. طبق گفته «خلیل قاسمی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به «ایران»، «کالاهای عرضه شده در نمایشگاه‌ها شامل کالاهای تنظیم بازار همچون گوشت و مرغ گرم و منجمد، برنج و شکر است و با در نظر گرفتن ایام پایانی سال و خرید مردم؛ کیف، کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار و دیگر کالاهای ضروری نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود. همچنین در چهار نقطه شهر بندرعباس و در شهرستان‌ها فروشگاه‌هایی با کمک اصناف گشایش یافته تا کالاهای اساسی که توسط سایر دستگاه‌ها تأمین شده را با نرخ دولتی به مردم عرضه کند.»



نظارت بر توزیع کالا در آذربایجان غربی


نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالای بهاره در استان آذربایجان غربی نیز همه ساله در ایام پایانی سال در شهرستان‌هایی که دارای سایت رسمی نمایشگاهی هستند برگزار می‌شود؛ امسال نیز این نمایشگاه‌ها به مناسبت ضیافت ماه مبارک رمضان و عید نوروز در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب برگزار می‌شوند. البته به جز ارومیه و میاندوآب، در ۷ شهرستان با مدیریت اتاق‌های اصناف ۵۶۰ واحد جهت عرضه مستقیم کالا تعیین گردیده و قرار است کالاهای باکیفیت و تخفیف‌دار را به دست مردم برسانند.


«عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، قیمت مناسب، کیفیت خوب، تخفیف‌های ارائه شده و نظارت بر قیمت و توزیع کالاها را از مهم‌ترین شاخصه‌های برگزاری نمایشگاه‌های بهاره دانسته و به «ایران» گفت: «نمایشگاه فروش بهاره در ارومیه در ۲۲۰ غرفه به مدت ۷ روز و در شهرستان میاندوآب در ۲۰۰ غرفه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار شده و انواع کالاهای اساسی و ضروری مانند خوراکی‌ها، خواربار، گوشت قرمز و مرغ، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و آجیل را به شهروندان عرضه می‌کنند.»

طبق گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، «به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و همچنین واحدهای صنفی توزیعی و تولیدی استان و با هدف عرضه کالاهای با کیفیت و با نازل‌ترین قیمت در این نمایشگاه، جلسات متعددی برگزار و مقرر شده با پیگیری و همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه به بهترین شکل توسط شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در ارومیه و میاندوآب برگزار شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha