چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 369377

اگر عشق واقعی را پیدا کردید، به خود اعتماد کنید که می توانید آن را حفظ کنید. اگر به دنبال آن هستید، به خود اعتماد کنید که عشق واقعی شما منتظر شماست. 

چطور بفهمم عشق واقعی را پیدا کردم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول مایند، به ندرت می توان با انسانی روبرو شد که هرگز مشتاق عشق واقعی نبوده باشد، اما این اصطلاح به چه معناست؟

ما «عشق واقعی» را با افسانه‌ها و دیزنی، یا عروسی‌های عجیب و غریب و فیلم‌های عاشقانه در مورد زوج‌هایی که با هم بر ناملایمات غلبه می‌کنند و زندگی مشترکی زیبا می‌سازند، مرتبط می‌کنیم.

در حالی که مطمئناً حقیقتی در این تشابهات وجود دارد، از میل به تولید مثل گرفته تا وابستگی شدیدی که می تواند در پایان زندگی ما حمایت کند، عشق عمیق می تواند دشوار باشد.

غیرعادی نیست که تعجب کنید که آیا عشق واقعی را پیدا کرده اید، یا عشقی که زمانی فکر می کردید آخرین بازی شماست در حال محو شدن است و آیا عشق واقعی حتی ادامه دارد؟ چطور بفهمید که چگونه عشق عمیق، ایمن را در واقعی‌ترین شکل آن رشد دهید

ویژگی های عشق واقعی

برای یادگیری چگونگی شناسایی عشق واقعی، مهم است که ویژگی های آن را درک کنید. یکی از اجزای اصلی عشق واقعی، احساس تزلزل ناپذیر احساس احترام و ارزش متقابل است. بد صحبت کردن با یکدیگر و شکستن مرزهای توافق شده رابطه به عنوان نقطه مقابل این ویژگی ها وجود دارد.

عشق مطمئن یک نقطه پایان ثابت نیست که این یک سفر مداوم است که در آن شرکا به طور فعال و پیوسته برای خود، یکدیگر و رابطه ظاهر می شوند.

پذیرش و حمایت بی قید و شرط نیز کلید عشق واقعی است. همانطور که در مورد یکدیگر بد صحبت نمی کنید، همچنین مهم است که یکدیگر را در بهترین و بدترین زمان بپذیرید و از یکدیگر حمایت کنید. این بدان معنا نیست که شما از حقایق طفره می روید. در عشق واقعی، می توانید به همدیگر اعتماد کنید، می توانید با یکدیگر صادق باشید. علاوه بر این، می توانید اعتماد کنید که شریک زندگی تان با شما صادق است.

اما، عشق واقعی فقط در مورد شناخت احترام، ارزش ها و مرزها نیست؛ همچنین عناصر مسحور کننده ای وجود دارد که شما را در زمان سختی در رابطه نگه می دارد.

عشق مطمئن یک نقطه پایان ثابت نیست؛‌بلکه یک سفر مداوم است که در آن شرکا به طور فعال و پیوسته برای خود، یکدیگر و رابطه حضور دارند. این یک نکته کلیدی است که باید به خاطر بسپارید: عشق واقعی پایان یک کتاب نیست؛‌ بلکه فرآیند نوشتن یک داستان در حال تکامل است.

عشق واقعی شامل تجربه یک احساس امنیت، اطمینان و اهمیت در چشم شریک زندگی شما است. این نوع ارتباط به ایجاد پیوند عاطفی عمیق و صمیمیت کمک می کند.



عشق واقعی چه حسی دارد؟

وقتی صحبت از مفهوم عشق به میان می آید، شنیدن اینکه مردم می گویند شما فقط آن را احساس خواهید کرد، غیر معمول نیست. دلیل خوبی برای این مورد وجود دارد عنصری از عشق ناگفتنی است، بیش از هر چیز دیگر فقط یک یک احساس و فراتر از شنیده شدن است. عشق در مورد احساس این است که کلمات شما برای شریک زندگی شما اهمیت دارند و احساس نشان دهنده ارتباط عاطفی، اعتماد و آسیب پذیری است.

عشق واقعی کمتر شبیه آدرنالین است و بیشتر شبیه احساس آرامشی است که پس از دریافت یک آغوش باقی می ماند.

با این حال، خیلی موارد می توانند مشکل ساز شوند. شما می توانید عشق عمیقی به کسی داشته باشید و همچنین دیگر تمایلی به ادامه رابطه با او نداشته باشید. اگرچه ممکن است این متناقض به نظر برسد، اما چنین وضعیتی نشانگر کمبود عمق رابطه نیست؛ عشق واقعی همه چیز را تسخیر نمی‌کند. با شرایط بیرونی همزیستی می‌کند که ممکن است سفر رابطه را پایان دهد، اما احساس و عشق را پایان نمی‌دهد.

به طور مشابه، فردی می‌تواند دیگری را دوست داشته باشد، اما نمی‌تواند آن عشق را واقعاً ابراز کند، زیرا هنوز کارهای مهمی را انجام نداده است. این در واقع زمانی است که ما در مخمصه تاسف بار عدم دسترسی عاطفی قرار می گیریم. با این حال، در یک رابطه عاشقانه مطمئن، هر دو طرف باید به قدر کافی تلاش کنند تا اطمینان حاصل کنند که برای شیرینی یک رابطه در دسترس هستند.

چگونه عشق واقعی را پیدا کنم؟

قرار ملاقات برای یافتن عشق واقعی می تواند یک کار دلهره آور در دنیایی باشد که بسیاری از مردم فقط به دنبال روابط معمولی هستند. با این حال، با مقداری پشتکار و تمرکز، نه تنها می توانید همتای خود را پیدا کنید، بلکه از سفر در طول این مسیر هم لذت ببرید.

هم ویژگی‌های مثبت و منفی و هم چمدانی از افکار و احساسات را که حمل می‌کنید درک کنید. اگرچه مهم است که به نقاط قوت و شایستگی خود برای داشتن یک رابطه عالی احترام بگذارید، اما مهم‌تر است که از چمدان‌ها، الگوهای نسلی، آسیب‌ها و محرک‌های خود آگاه باشید. هنگامی که این آگاهی را پرورش دادید، می توانید به عمق احساس و وضعیت خود پی ببرید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید در یک رابطه عاشقانه با در دسترس بودن عاطفی و صبر ظاهر شوید.

اپلیکیشن‌های دوستیابی و فضای مجازی همیشه یک گزینه در دسترس هستند، اما سعی کنید در زندگی واقعی با افراد ملاقات کنید.

داوطلب شدن، پیوستن به لیگ ورزشی یا شرکت در کلاس را به عنوان گزینه در نظر بگیرید. آشنایی با کسی از طریق علاقه مشترک می تواند فشار روزهای اولیه قرار ملاقات را از بین ببرد.


حفظ عشق واقعی

شما عشق واقعی خود را پیدا کرده اید. چطور نگهش میدارید؟

بستر یک رابطه پر رونق و طولانی مدت در کنجکاوی پایدار نهفته است. کنجکاوی به اجتناب از فرضیات کمک می کند که به نوبه خود از قضاوت اجتناب می کند و در عین حال صمیمیت و راه حل ها را تقویت می کند.

فراتر از کنجکاوی، ارتباط موثر است. تحقیقات نشان می‌دهد که روشی که یک زوج در تعارض پیش می‌روند مستقیماً نشان‌دهنده کیفیت رابطه است. تعارض برای یک رابطه بد نیست و راهی عالی است که زوج ها می توانند یاد بگیرند که چگونه با هم در چالش ها غلبه کنند.

اغلب، ما در دام فرضیات می افتیم زیرا معتقدیم که شریک زندگی خود را از درون می شناسیم. با این حال، این حس می تواند به تدریج یک رابطه را از بین ببرد و منجر به قطع ارتباط شود. شما می توانید با پرسیدن مداوم سوال های مختلف، حس کنجکاوی را در خود پرورش دهید. این کار می تواند به سادگی این باشد که «غذای مورد علاقه شما در حال حاضر چیست؟» یا «چیز جدیدی است که اخیراً یاد گرفته‌اید؟» اگرچه این سوالات ممکن است ابتدایی به نظر برسند، اما از اینکه چه مکالماتی می توانند در انتظار شما باشند شگفت زده خواهید شد.

عشق واقعی بسیار بیشتر در مورد عملکرد ایمن در کنار همدیگر است. این توانایی شما را برای مهربانی و از خودگذشتگی، داشتن مرزها، و فردی فهیم ماندن، همزمان با معشوقتان افزایش می دهد.

یکی دیگر از ابزارهایی که باید از آن استفاده کنید، برنامه Card Deck موسسه Gottman است . موسسه گاتمن که توسط خالقان روش گاتمن، دکتر. جان و جولی گاتمن، متعهد به ارائه درمان مبتنی بر تحقیق و حمایت از زوج‌ها در سراسر جهان است. برنامه Card Deck آنها از یک سری سوالات و فعالیت های باز استفاده می کند که برای افزایش ارتباط عاطفی، درک و صمیمیت طراحی شده اند.

اگر متوجه شدید که مواردی در رابطه تان به شدت آزاردهنده و خسته کننده شده است، به دنبال درمان باشید. زوج درمانی یک ابزار عالی است که می تواند به شما کمک کند ارتباطات، ارتباط فیزیکی و درک عاطفی خود را ساده کنید.

در حالی که پیدا کردن یک عشق واقعی و مراقبت از آن تلاش زیادی می خواهد، ثمره کار شما ارزش آن را دارد. عشق واقعی بسیار بیشتر در مورد عملکرد امن در کنار یکدیگر است. این توانایی شما را برای مهربانی و از خودگذشتگی، داشتن مرزها، و فردی فهیم افزایش می‌دهد.

اگر عشق واقعی را پیدا کردید، به خود اعتماد کنید که می توانید آن را حفظ کنید. اگر به دنبال آن هستید، به خود اعتماد کنید که عشق واقعی شما منتظر شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha