«محمد رییس زاده» رییس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که تعطیلی کمیسیون تعیین حدود صلاحیت‌های پزشکی در دو سال اخیر چه تبعاتی را در پی داشته است، گفت: کمیسیون تعیین حدود صلاحیت‌های پزشکی باید به میسر قانونی خود برگردد و تعطیلی آن غیرقانونی است.

تعطیلی کمیسیون تعیین حدود صلاحیت‌های پزشکی غیرقانونی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، تعطیلی این کمیسیون باعث مشکلات زیادی شده است و تداخلات بین رشته‌ای در حوزه‌های جدید لاینحل مانده است و حق الناس است چراکه حق خیلی از گروه‌ها و رشته‌های تخصصی ضایع شده است.

وی همچنین درباره استفاده پزشکان از نسخ الکترونیک گفت: آمار این موضوع را باید بیمه‌ها اعلام کنند اما ظاهرا بیش از ۹۵ درصد الحمدالله نسخه‌ها الکترونیک شده و به خوبی پیش می‌رود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که چه پالش‌هایی را برای نظام سلامت در سال آینده پیش بینی می‌کنید؟

گفت: بیشترین چالشی که در حوزه سلامت وجود دارد در حوزه آموزش است. با این افزایش ظرفیت که داده شده است دانشکده‌ها و کلاس‌های ما به شدت دچار بحران شده اند. رییس زاده خاطرنشان کرد: باید فکر عاجلی برای آن شود. یکی از زیر ساخت سلامت آموزش است و آموزش باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha