رییس سازمان نظام پزشکی کشور به اظهارات اخیر رییس انجمن بیهوشی مبنی بر پدیده «جراح سالاری» واکنش نشان داد.

واکنش رییس سازمان نظام پزشکی به پدیده «جراح سالاری»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«محمد رییس‌زاده» رییس سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این سوال که افزایش ظرفیت‌های رشته های علوم پزشکی تا چه میزان می‌تواند خطاهای پزشکی را افزایش دهد، گفت: صددرصد افزایش ظرفیت‌ها به این صورت که در حال حاضر وجود دارد، می‌تواند خطاهای پزشکی را افزایش دهد.دانشجویی که اینگونه آموزش ببیند، بذیهی است که آموزش او از کیفیت بالایی برخوردار نیست و این بی‌کیفیتی یعنی بازی با جان مردم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به اینکه رییس انجمن بیهوشی معتقد است جراح سالاری در طی دهه‌های گذشته باعث شده است به برخی از رشته‌ها مانند رشته بیهوشی کمتر توجه شود و این گونه رشته‌ها از احترام و جایگاه لازم برخوردار نباشند و کمتر به اینگونه رشته‌ها توجه شود، گفت: ما چیزی به اسم جراح سالاری نداریم.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: جراح تعیین تکلیف نمی‌کند. قوانین و مسئولان تعیین تکلیف می‌کنند. در وزارت بهداشت هم تا جایی که در این چند سال به یاد دارم اینطور نیست که همه عوامل جراح باشند. بنابراین قوانین و مجریان را باید مدیریت کرد و باید تعرفه‌ها را اصلاح کرد تا این وضعیت اصلاح شود.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: مگر الان جراحان از وضعیت‌شان راضی هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha