سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 370146

همه به دنبال کاهش چربی شکم و حفظ تناسب اندام هستند و در این راستا، متخصصان تغذیه تایید کرده اند که ترکیب دانه چیا و آب دارچین نوشیدنی قدرتمندی تولید می‌کند که به کاهش وزن، افزایش متابولیسم، تنظیم سطح قند خون و افزایش سلامت کلی کمک می‌کند.

این نوشیدنی ساده چربی‌های شکم را آب می‌کند

به گزارش سلامت نیوز، مجله سلامتی نوشت: این نوشیدنی ساده همچنین سرشار از مواد مغذی لازم برای بدن سالم است و چیزی جز آب ولرم ساده با دارچین نیست، اما اثربخشی این نوشیدنی با افزودن دانه چیا افزایش می‌یابد، زیرا دانه‌های چیا و آب دارچین فواید زیادی برای سلامتی دارند.

این دوبه کاهش وزن، تثبیت سطح قند خون و ارتقای سلامت قلب کمک می کند، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر است، هضم را بهبود می بخشد و انرژی پایدار را فراهم می کند.

آب دارچین به سادگی با خیس کردن یک چوب دارچین در یک کوزه آب در یخچال به مدت یک شب تهیه می شود، همچنین می توانید آب را بجوشانید و پودر دارچین را اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه روی حرارت ملایم بماند. قبل از مصرف حتماً این آب را فیلتر کنید.

دانه چیا و آب دارچین ترکیبی قدرتمند برای بهبود سلامت گوارش و افزایش سرعت متابولیسم است که به جذب بهتر مواد مغذی کمک می کند و به بهبود سلامت روده کمک می کند.

دانه چیا به طور طبیعی سرشار از مواد مغذی ضروری است. این دانه های کوچک سرشار از فیبر محلول و نامحلول هستند که به بهبود هضم کمک می کند، منظم بودن روده را بهبود می بخشد، به پاکسازی روده کمک می کند و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. دانه چیا همچنین حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مفید برای قلب، به ویژه اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که با کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول خون، از سلامت قلب و عروق حمایت می کند.

آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و فلاونوئیدهای موجود در دانه های چیا به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کنند، از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهند.

دانه چیا همچنین سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و منگنز است که برای سلامت استخوان، عملکرد ماهیچه ها و سلامت کلی ضروری است.

دانه های چیا با وجود اندازه کوچکشان سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم، منیزیم و ویتامین های مختلف هستند. آنها می توانند به رفع نیازهای تغذیه ای شما در کنار نظارت بر میزان کالری دریافتی شما کمک کنند.

دانه چیا منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است که از مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان ها هستند. مصرف مقادیر کافی از این مواد معدنی می تواند به حفظ استخوان های قوی و سالم کمک کند و خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش دهد.

چرا دارچین برای کاهش وزن مفید است؟

دارچین توانایی تنظیم سطح قند خون را دارد که منجر به کاهش هوس و اشتها می شود. علاوه بر این، متابولیسم را افزایش می دهد و به تجزیه کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی آن همچنین ممکن است از سلامت کلی و مدیریت وزن پشتیبانی کند، زمانی که با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ترکیب شود.

دانه چیا سرشار از فیبر محلول است که آب را جذب کرده و یک ماده ژل مانند در معده ایجاد می کند. این می تواند به افزایش احساس سیری و کاهش اشتها کمک کند، که ممکن است منجر به دریافت کالری کمتر شود. محتوای فیبر موجود در دانه چیا هضم را کند می کند که می تواند به تثبیت سطح قند خون و جلوگیری از افزایش انسولین کمک کند. این ممکن است هوس و پرخوری را کاهش دهد و باعث کاهش وزن شود.

دانه چیا همچنین منبع خوبی از پروتئین گیاهی و چربی های سالم است که می تواند به سیری کمک کند و به تنظیم اشتها کمک کند.

هم چیا و هم دارچین حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است به افزایش متابولیسم و افزایش توانایی بدن برای سوزاندن چربی کمک کند. این می تواند منجر به افزایش مصرف کالری و کاهش وزن شود.

نشان داده شده است که هم دانه چیا و هم دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشند و مقاومت به انسولین را کاهش می دهند که می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. تثبیت سطح قند خون ممکن است میل به غذاهای شیرین را کاهش دهد و از پرخوری جلوگیری کند.

وشیدن آب دارچین با دانه چیا ممکن است با به تاخیر انداختن تخلیه معده و ایجاد احساس سیری به کنترل اشتها کمک کند. این می تواند منجر به کاهش کالری و حمایت از تلاش های کاهش وزن شود.

دانه‌های چیا وقتی در آب یا مایعات دیگر خیس می‌شوند، به دلیل محتوای فیبر محلول بالا، یک ماده ژل مانند تشکیل می‌دهند. این ژل به حفظ رطوبت کمک می کند و ممکن است به هیدراتاسیون کمک کند.دانه چیا به دلیل محتوای فیبر بالا و پتانسیل آن برای تسکین مشکلات گوارشی اغلب برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مفید است.

فیبر محلول در دانه‌های چیا می‌تواند به تنظیم حرکات روده و کاهش علائم یبوست، یک نگرانی رایج برای بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر، کمک کند. در واقع، بافت ژل مانندی که هنگام مخلوط شدن دانه‌های چیا با مایعات ایجاد می‌شود، می‌تواند به تسکین سیستم گوارشی و تسکین ناراحتی مرتبط با IBS کمک کند. با این حال، ضروری است که افراد مبتلا به IBS با مقادیر کمی دانه چیا شروع کنند و به تدریج مصرف خود را افزایش دهند تا از بدتر شدن علائم بالقوه مانند نفخ یا گاز معده جلوگیری کنند.

مهم است که دانه های چیا را در حد اعتدال مصرف کنید و قبل از گنجاندن دانه های چیا در رژیم غذایی خود، هرگونه آلرژی یا حساسیت احتمالی را در نظر بگیرید. اگرچه به کاهش سطح قند خون کمک می کند، اما افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید با احتیاط مصرف شود، زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد. علاوه بر این، افرادی که به دارچین حساسیت دارند یا از بیماری های کبدی رنج می برند باید از آن اجتناب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha