نیما سپهری مدیرعامل شرکت نانوالوند و عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در یادداشتی نوشت: دغدغه صنعت دارو، تامین داروی مردم است. نیاز به کمک واقعی داریم. شرایط بسیار نگران‌کننده شده است. با این شرایط قطعا نمی‌توان ادامه داد. می‌خواهیم داروهای موردنیاز کشور را تولید و تامین کنیم اما دیگر رمقی نمانده است.

شرایط صنعت دارو بسیار نگران کننده است/ نیاز به اقدام عملی داریم، به شدت و به فوریت

به گزارش سلامت نیوز، نیما سپهری مدیرعامل شرکت نانوالوند و عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در یادداشتی که به طور اختصاصی در اختیار فانا قرار داده است، نوشت: دغدغه صنعت دارو، تامین داروی مردم است. نیاز به کمک واقعی داریم. شرایط بسیار نگران‌کننده شده است. با این شرایط قطعا نمی‌توان ادامه داد. می‌خواهیم داروهای موردنیاز کشور را تولید و تامین کنیم اما دیگر رمقی نمانده است.

۱- بانک‌ها تسهیلات مربوط به شرکت‌های دارویی را تمدید نمی‌کنند یا افزایش نمی‌دهند.

۲- بیمه‌ها، مطالبات صنعت دارو ناشی از فروش داروها را با تاخیر فراوان می‌دهند.

۳- بانک‌ها حتی برای پرداخت مابه‌التفاوت‌های ارزی ناشی از طرح دارویار، تسهیلات نمی‌دهند که این بدهی‌ها را به خودشان پرداخت کنیم.



درخواست جدی از سازمان غذا و دارو

با توجه به اینکه همه بخش‌های صنعت دارو، مشکلات جدی در خصوص نقدینگی و ... دارند، نسبت به اصلاح قیمت کلی همه داروها در همین ابتدای سال اقدام کنید. وظیفه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است که مانند تعرفه‌های پزشکی و ‌... ارکان سیاستگذار کشور را به فوریت قانع کنند تا حداقل صنعت، تمرکز و انرژی خود را برای تولید و تامین دارو در سایر قسمت‌های غیر مرتبط سازمان غذا و دارو بگذارد.

نیاز به اقدام عملی داریم، به شدت و به فوریت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha