چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 370517

به عقیده محققان با پیشرفت علم تا پایان قرن، انسان‌هایی که ۱۵۰ سال عمر می‌کنند، چیز عادی در دنیا خواهد شد.

با این روش مراقبتی ۱۵۰ سال عمر می‌کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، تحولات سریع در سلول‌های بنیادی نشان می‌دهد که بشریت کاملاً قادر به زنده ماندن طولانی است و حتی فراتر از انتظارات فعلی تا پایان قرن، 150 سالگی به یک هنجار تبدیل می شود.

دکتر لیپمن درمانگر طب عملکردی می‌گوید "بیو هک" که از زیست شناسی، ژنتیک، علوم اعصاب و تغذیه استفاده می‌کند، می‌تواند عملکرد فیزیکی و ذهنی را تا سنین بالا افزایش دهد.

به گفته وی با پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی، زندگی تا ۱۲۰ سالگی به یک چشم انداز قابل تصور در سال‌های پیش رو تبدیل شده است و تا پایان قرن هم به ۱۵۰ سالگی امید است.

اما چالش اصلی اینجاست که آیا می‌توانیم درمانی ایجاد کنیم که کیفیت زندگی در دوران پیری را بهبود بخشد؟

به عقیده وی مطمئناً پیشرفت‌های علم و فناوری پزشکی نوید جهانی را می‌دهد که در آن مردم می‌توانند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند.

پوشیدنی‌های مبتنی بر حسگر یا فناوری کاشتنی داده‌های سلامت را برای تجزیه و تحلیل بلادرنگ امکان‌پذیر می‌سازد و به پزشکان در پیگیری شرایط پزشکی بیمارشان کمک می‌کند و راه را برای جهانی هموار می‌کند که در آن افراد می‌توانند قبل از علائم زمینه‌ای نسبت به علائم بیماری یا بیماری آگاه شوند.

محققان بر این باورند که توانایی گرفتن یک حالت سلولی به نام پیری - که در آن سلول‌های آسیب‌دیده در برابر حذف و ایجاد التهاب مقاومت می‌کنند - می‌تواند پاسخی برای کند کردن پیری طبیعی باشد.

هنگامی که التهاب مزمن شود، می‌تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد، به بافت آسیب برساند و روند بهبودی را مختل کند، در حالی که پیری و بیماری‌های عصبی را تسریع می‌کند.

اوزون تراپی یکی دیگر از درمان‌های طب جایگزین است که گاز اوزون را برای درمان شرایط مختلف و کاهش التهاب به بدن می‌فرستد.

اعتقاد بر این است که با بهبود اکسیژن رسانی و کاهش استرس اکسیداتیو، اوزون درمانی دارای اثرات بالقوه ضد پیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha