فعالان حوزه سلامت و برندینگ چالش‌های موجود در زمینه برندینگ بیمارستانی در کشور را بررسی و بر این نکته تاکید کردند که شرایط کشور از نظر جذب توریست درمانی مناسب نیست.

شرایط کشور از نظر جذب توریست درمانی مناسب نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهر خبر ، پنل جایگاه برندینگ در بیمارستان‌های ایران در حاشیه آخرین روز از بیست‌وپنجمین نمایشگاه ایران هلث برگزار شد.

در ابتدا بهنود الله‌وردی استراتژیست برند با تاکید بر اینکه برندینگ بیمارستان شامل خدمات حرفه‌ای نیز می‌شود گفت: به برندینگ بیمارستان برندینگ مقصد نیز گفته می‌شود یعنی با برندینگ شهر برابری می‌کند و در آن همه آیتم‌ها و خدمات بسیار مهم هستند. برای برندینگ بیمارستان نیز باید یک تجربه مطلوب در ذهن مخاطب ایجاد کرد چراکه افراد دعا می‌کنند نیازمند بیمارستان نشوند، به همین دلیل داستان برندینگ در بیمارستان متفاوت است.

وی افزود: در دنیا صنعت به جایی رسیده است که فعالان حوزه برند در این زمینه فعالیت می‌کنند. ما در حوزه برندینگ در دنیا در همه صنایع مخصوصا در حوزه بیمارستان خیلی عقب هستیم، زیرا این حوزه بر اساس نیاز است و انگار همین که بیمارستان وجود داشته باشد کافی است، الگویی برای برندینگ بیمارستان وجود ندارد، برند ساختن یعنی پایبند بودن به مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای این ارزش‌ها. اگر مدیریت بیمارستان بر مبنای فرد نباشد و سیاست‌ها از جای دیگر تحمیل شود روی برند بیمارستان سایه می‌اندازد، باید از رگولاتر تشکر کنیم که هیچ کاری نکند! اگر حمایت نمی‌کند مانع‌تراشی هم نکند.

آینده بیمارستان‌های خصوصی در دنیا روشن نیست

در ادامه سیروس تابش مدیرعامل گروه بیمارستان‌های نیکان با بیان اینکه برندینگ بیمارستان همواره مغفول بوده است گفت: زمانی که ساخت بیمارستان نیکان را آغاز کردیم به دنبال برند ساختن نبودیم اما هدف ما این بوده که وقتی بیمار وارد بیمارستان می‌شود حس نکند در بیمارستان است و علاوه بر حال جسمی حال روحی او خوب شود. اولین نکته برای مراجعه مردم، اعتماد است. وقتی کار درست را انجام می‌دهی اعتماد جلب می‌کنی و وقتی اعتماد جلب می‌کنی می‌توانی برند داشته باشی.

وی با تاکید بر اینکه اجرای برندینگ بیمارستان در ایران دشوار است افزود: کشور ما در حال حاضر از نظر توریست درمانی در شرایط مناسبی نیست، یکی از دلایل آن این است که ورود توریست به کشور ما چندان مطلوب نیست و ساختار منسجمی برای جذب توریست وجود ندارد. از سوی دیگر تعرفه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار مناسب نیست، من آینده بیمارستان‌های خصوصی در ایران را روشن نمی‌بینم.

مدیرعامل گروه بیمارستان‌های نیکان ادامه داد: برای توسعه یک برند مدل‌های قدیمی که پزشکان سهم می‌خریدند دیگر پاسخگو نیست زیرا پزشک‌ها دیگر آمادگی ندارند، شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید اینکار را انجام دهند اما باید دید با توجه به نرخ تعرفه‌ها این سرمایه‌گذاری برای آن‌ها منطقی است یا خیر؟، اگر روزی درهای مملکت باز و تعامل ما با دنیا نرمال شود، صنعت تولید خدمت درمان آینده روشنی خواهد داشت؛ زیرا تعرفه‌ها در ایران با منطقه قابل رقابت است.

کار بیمارستان‌ها در برندسازی دشوار است

بهزاد کلانتری رئیس بیمارستان بازرگانان با بیان اینکه از روز اول در اهداف کلان بیمارستان بازرگانان این تصمیم گرفته شد که بازرگانان بهترین برند در زمینه مسئولیت اجتماعی باشد گفت: این بیمارستان خدماتی ارائه می‌دهد که با شاخص‌های برندسازی تطبیق دارد. اما به طور کلی برای پاسخ به اینکه بیمارستان به برندینگ نیاز دارد یا خیر باید این موضوع بررسی شود که بیمارستان چگونه اداره می‌شود؟ مخاطب بیمارستان با یک رستوران فرق دارد. به همین دلیل کار بیمارستان در برندسازی خیلی سخت‌تر است.

وی در پایان افزود: برای پیدا کردن جایگاه بیمارستان بازرگان سعی کردیم در فضایی سرمایه‌گذاری کنیم که خلا خدمات وجود داشت. حتی موقعیت جغرافی هم در برندینگ بیمارستان مهم است، افراد ترجیح می‌دهند در بیمارستان‌های بالای شهر خدمات بگیرند تا جنوب شهر، اشتباهاتی در تعرفه‌گذاری وجود دارد این‌ موضوع باید در سیستم رگولاتوری اصلاح شود. مشکل بعدی در سیستم اعتباربخشی ما است که این سیستم هم باید اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha