شاید برای شما هم این سوال به‌وجود آمده باشد که استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان چه فایده‌ای برای ما خواهد داشت؟ اگر از چنین محصولاتی استفاده نکنیم متضرر می‌شویم؟ به‌عقیده بسیاری این محصول صرفا یک مکمل است که می‌تواند مصرف شود یا نشود.یعنی در رابطه با استفاده از آن اختیار کامل وجود دارد همانند دارو نیست که همه بخواهند آن را مصرف کنند. ما در این مقاله قصد داریم ذهنیت شما را تغییر دهیم از فواید فوق‌العاده این مکمل صحبت کنیم. مکملی که امروز در کشورهای توسعه‌یافته غربی نیز اثرش به اثبات رسیده و پزشکان مصرفش را از سنی به‌بعد توسعه می‌کنند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

لزوم استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان؛‌ مهم‌ترین مولتی ویتامین ها برای آقایان

چرا مردان به مولتی ویتامین نیاز دارند؟

همه انسان‌ها فارغ از مردبودن یا زن‌بودن به مولتی‌ویتامین نیاز خواهند داشت. اما باید مولتی‌ویتامین خاص جنسیت خود را مصرف کنند. ترکیباتی که در مولتی‌ویتامین‌ها وجود دارد برای آقایان نوعی مکمل خواهد بود که می‌تواند سلامت عمومی آن‌ها را افزایش دهد. بدن مردان به‌لحاظ فیزیولوژیکی دارای نیازهایی‌است که باید تامین شود. راه‌های مختلفی هم برای این تامین وجود دارد.

وضعیت جسمی، سن وضعیت جنسی و موارد بسیار دیگری هستند که آن نیازهای فیزیولوژیکی را تعیین می‌کنند. می‌توانیم برای این مورد مثال‌هایی ذکر کنیم. مردان به پروستاتی سالم، قدرت باروری بالا و حفظ و پرورش عضلات نیاز دارند. استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان می‌تواند چنین نیازهایی را برای بدن آن‌ها تامین کند.

البته که فقط یک مکمل است و در کنار آن موارد دیگری نیز باید رعایت شوند. شما می‌توانید در رابطه با مصرف انواع مولتی‌ویتامین با یک پزشک مورد اعتماد مشورت کنید تا ببینید او درباره مصرف چنین چیزی با توجه به شرایط شما چه مشاوره‌ای دارد.

بدن مردان به چه ویتامین‌هایی نیاز دارد؟

بدن در هر دوره‌ای نیازهای خاصی دارد. نمی‌توانیم یک نیازهای ثابت را برای بدن از ابتدای تولد تا مرگ مشخص کنیم. هر بدنی در هر دوره بستگی به شرایطی که دارد ممکن است کمبودهای خاصی داشته باشد که باید تنها همان کمبودها برطرف شوند. این کمبودها را می‌توان ازطریق مکمل‌ها به‌راحتی برطرف کرد.

اساسا مکمل‌ها برای این ایجاد شده‌اند تا بتوانند این جاهای خالی را پر کنند. مکمل‌ها می‌توانند انرژی مورد نیاز بدن شما را به‌راحتی تامین کنند. آن‌ها می‌توانند سلامت ارگان‌های حیاتی بدن مردان مثل پروستات را حفظ کنند و بر قدرت باروری آن‌ها بیفزایند. اما پیش ‌از همه باید بدانیم که ویتامین‌های مورد نیاز بدن از چه راهی تامین می‌شوند.

اغلب ویتامین‌ها از راه مواد غذایی وارد بدن ما خواهند شد. ما این مواد غذایی را به‌صورت روزانه مصرف می‌کنیم. بدن ما نمی‌تواند این ویتامین‌ها را تولید کند. زمانی که سن بالاتر خواهد رفت تنها مواد غذایی و ویتامین‌های موجود در آن برای ما کافی نیست.

باید از راه مکمل‌هایی مثل مولتی‌ویتامین نیازهای بدن را تامین کنیم. اگر می‌خواهید بهترین مولتی ویتامین را برای خود انتخاب کنید، باید مولفه‌هایی مثل سن، کمبود بدن خودتان، جنسیت، دوز مناسب و موارد دیگری ازاین‌دست را در نظر بگیرید.

لزوم استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان؛‌ مهم‌ترین مولتی ویتامین ها برای آقایان

استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان چه تاثیری بر روی بدن آن‌ها خواهد گذاشت؟

تا به‌ اینجای مقاله گفتیم که استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان فواید بسیاری دارد. اما ما می‌توانیم به‌طور خاص نیز این موارد را بررسی کنیم. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر درباره آن‌ها حرف بزنیم.

مولتی‌ویتامین و قدرت حافظه

براساس آمار مردان نسبت به زنان بیشتر درگیر مشکلات حافظه خواهند شد. هورمون استروژن در زنان فرایند تضعیف حافظه را کندتر می‌کند و باعث می‌شود که آن‌ها کمتر درگیر این مشکل باشند. اما چنین هورمونی اصلا در بدن مردان تولید نمی‌شود. این مسئله از 30 سالگی به‌بعد بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

مصرف مولتی‌ویتامین پس ‌از این سن باید به‌شکل مستمر ادامه پیدا کند. هیپوکامپ مغز جایی‌است که خاطرات ما در آن قرار می‌گیرد. اگر پس ‌از 30 سالگی به‌شکل مستمر مولتی‌ویتامین مصرف شود این بخش در مغز کوچک‌تر نخواهد شد تا فرایند کوچک ‌شدن آن کندتر انجام خواهد شد و نمی‌گذارد که شما درگیر مشکلات حافظه شوید. ویتامین بی 12 این کار را برای شما انجام می‌دهد.

مولتی‌ویتامین نمی‌گذارد به برخی بیماری‌ها مبتلا شوید

ابتلا به بیماری یعنی نقص در سیستم ایمنی. سبک زندگی نامناسب، تغذیه غلط و عوامل بسیاری دیگری هستند که در نهایت می‌توانند باعث شوند شما بیمار شوید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مولتی‌ویتامین این است که سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند و نمی‌گذارد به بسیاری از بیماری‌هایی که امروز شوربختانه شیوع پیدا کرده‌اند مبتلا شوید. چند نمونه از آن‌ها را در ادامه به شما خواهیم گفت.

دیابت

دیابت می‌تواند ریشه در عوامل زیادی داشته باشد. تغذیه نامناسب، عدم تحرک، ژنتیک و مولفه‌های زیادی در نهایت باعث می‌شود که فردی به این بیماری دچار شود. تستوسترون بالا در مردان باعث می‌شود که آن‌ها نسبت به زنان شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری داشته باشند. در مولتی‌ویتامین، ترکیبات مختلفی مثل کروم وجود دارد که ریسک ابتلا به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد.

لزوم استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان؛‌ مهم‌ترین مولتی ویتامین ها برای آقایان

بیماری‌های قلبی عروقی

بیماری‌های قلبی عروقی نیز در مردان بیشتر رایج است. مولتی ویتامین می‌تواند این روند را کند، کند. باز هم هورمون‌هایی که در بدن زنان وجود دارد نمی‌گذارد آن‌ها به این دسته از بیماری‌ها مبتلا شوند.

اما آقایان باید بیشتر مراقب خود باشند چون بیماری‌های قلبی عروقی بسیار خطرناک هستند و می‌توانند آن‌ها را سخت زمین‌گیر کنند. اسید فولیک و املاح دیگری مثل پتاسیم می‌تواند جریان خون را تنظیم کند و نگذارد که شما لخته خونی داشته باشید.

مولتی‌ویتامین: کاهش خطر بیماری‌های مربوط به پروستات

استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان باعث می‌شود که آن‌ها پروستات سالم‌تری داشته باشند. پس‌از 40 سالگی این غده شروع به بزرگ‌شدن خواهد کرد. وظیفه این غده ترشح مایعات هنگام فعالیت‌های جنسی است.

در ابتدا این عارضه با مسائلی مثل دفع کند ادرار اتفاق خواهد افتاد و اگر مسئله حادتر شود می‌تواند به سرطان نیز منجر شود. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از مشکلات مربوط به آن کمک‌ گرفتن از مولتی‌ویتامین است. املاح مختلفی مثل زینک یا همان روی باعث می‌شود سلامت این غده حفظ شود.

مشکلات راست‌آلتی در مردان و مولتی‌ویتامین

پس ‌از سن 40 سالگی مردان با مشکلات راست‌آلتی (نعوظ) نیز روبه‌رو خواهند شد. مصرف مولتی‌ویتامین می‌تواند به آن‌ها کمک کنند که اختلالاتی در این زمینه نداشته باشند. البته پیش ‌از چنین سنی نیز ممکن است اختلالاتی در این زمینه متوجه افراد زیادی شود. این اتفاق طبیعی ‌است و به‌طور موقت رخ خواهد داد. اما برای پیشگیری از آن و داشتن بدنی سالم‌تر می‌توان مولتی‌ویتامین مصرف کرد.

لزوم استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان؛‌ مهم‌ترین مولتی ویتامین ها برای آقایان

در هنگام خرید مولتی‌ویتامین به چه چیزی دقت کنیم؟

حتما برچسب اطلاعات مولی‌ویتامین را بخوانید تا از مواد نگه‌دارنده غیراستاندارد، رنگ مصنوعی، مواد آلرژی‌زا و سایر مواردی که می‌تواند به شما آسیب برساند تشکیل نشده باشد. لازم نیست که هزینه زیادی کنید و گزینه‌های خارجی گران‌قیمت را بخرید. خرید ارزان مولتی ویتامین آقایان نیز برای شما ممکن خواهد بود و همان‌قدر هم اثر خواهد داشت. شما می‌توانید چنین محصولی را از زیوش تهیه کنید.

جمع‌بندی

استفاده از مولتی ویتامین برای آقایان دارای مزیت‌های زیادی است. درک آن شاید برای افرادی که سن کمتری دارند سخت باشد چون آن‌ها بدن بسیار خوبی دارند و از سلامتی خود لذت می‌برند. اما بدانید که با بالاتر رفتن سن ممکن است شما سلامتی امروز خود را نداشته باشید.

این مسئله را جدی بگیرید و از همین امروز به فکر باشید. ویتامین‌های موجود در چنین محصولاتی می‌تواند به بازیابی بدن شما کمک کند. خصوصا در سنین بالاتر پزشکان توصیه می‌کنند که حتما هم مردان و هم زنان از چنین محصولاتی کمک بگیرند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha