طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا (ADA)، به غیر از سن بالا، دیابت یا پیش دیابت دومین عامل خطر بزرگ برای بیماری آلزایمر است. اگرچه تعداد کمی از تحقیقات افزایش خطر زوال عقل با دیابت نوع اول را نشان می دهد،مطالعات نشان می دهد ارتباطی بین دیابت و آلزایمر وجود دارد.

ابتلا به دیابت در جوانی خطر مبتلا شدن به آلزایمر را افزایش دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، تحقیق در خصوص ارتباط بین ابتلا به دیابت در جوانی و احتمال بیشتر مبتلا شدن به آلزایمر به دلیل افزایش فعلی چاقی و دیابت در بین جوانان قابل توجه است که به طور بالقوه باعث تسریع بیماری های مرتبط با پیری مانند آلزایمر ADدر جمعیت های جوان می شود. این یافته‌ها بر ضرورت بازنگری در نحوه درمان دیابت در جوانان تاکید می‌کند و بر اقدامات پیشگیرانه و انجام تست‌های تشخیصی تاکید می‌کند.

نشانه های اولیه بیماری آلزایمر در جوانان مبتلا به دیابت: مطالعات نشان می دهد که افراد جوان مبتلا به دیابت علائم اولیه آلزایمر مانند بیومارکرهای خاص خون و تجمع پروتئین آمیلوئید در مغز را نشان می دهند.

تأثیر چاقی و دیابت در جوانان: افزایش میزان چاقی و دیابت زودرس در جوانان با افزایش خطر بیماری هایی که معمولاً در افراد مسن دیده می شود، از جمله بیماری آلزایمر در ارتباط است.

ضرورت انجام تست های تشخیصی اولیه: یافته‌ها نشان می‌دهد تست تشخیصی که معمولا برای افراد مسن مبتلا به دیابت در نظر گرفته می‌شود، باید برای افراد جوان‌تر مبتلا به دیابت نیز اعمال شود.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط محققان مرکز اپیدمیولوژی چاقی و دیابت (LEAD) در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز انجام شده است، افراد جوان مبتلا به دیابت ممکن است به میزان قابل توجهی در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر باشند.

در این مطالعه که این هفته در ژورنال Endocrines منتشر شد، دانشمندان وجود بیومارکرهای خونی خاصی را نشان دادند که نشانه‌های اولیه تخریب عصبی و بیماری آلزایمر (AD) را در جوانان مبتلا به دیابت جوانی نشان می‌دهد .

آلیسون شاپیرو، نویسنده ارشد این مطالعه، PhD، MPH، استادیار اطفال و غدد درون ریز در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو می گوید : شواهد اولیه نشان می دهد که آسیب شناسی عصبی پیش بالینی آلزایمر در جوانان مبتلا به دیابت جوانی وجود دارد.

این داده‌های اولیه پتانسیل یک مسیر خطر ابتلا به را در افراد مبتلا به دیابت در دوران کودکی یا نوجوانی نشان می‌دهد که شامل دیابت نوع 1 و 2 می شود.

به عقیده شاپیرو ، ما در شرف ورود به دنیای متفاوتی از مراقبت‌های بهداشتی هستیم که دلیل آن همه‌گیری چاقی در جوانان است

و این موضوعی است که با ورود به دوره نوجوانی باید مد نظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha