از چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها گرفته تا قند و پروتئین؛ آنچه می‌خوریم می تواند به طور قابل توجهی بر سلامتی ما تأثیر بگذارد.

سرطان معده در کمین افرادی است که با غذا نمک مصرف می‌کنند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، مطالعه جدیدی در مجله سرطان معده منتشر شده و یک ارتباط بالقوه هشدار دهنده یعنی ارتباط بین مصرف نمک و سرطان معده را روشن کرده است.

این مطالعه با تکیه بر داده‌های بیش از ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس، یافته‌ای هوشیارکننده را به دست آورد: کسانی که به طور مداوم به غذای خود نمک اضافه می‌کردند، در مقایسه با افرادی که به ندرت به این عادت عادت می‌کردند، ۴۱ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان معده بودند.

در حالی که این افشاگری ممکن است باعث نگرانی فوری شود، اما این سوال را نیز مطرح می کند: این خطر چقدر قابل توجه است و چه عواملی در آن نقش دارند؟

سرطان معده، اگرچه در کشورهای غربی در مقایسه با مناطقی مانند شرق آسیا و اروپای شرقی شیوع کمتری دارد، اما همچنان یک نگرانی بزرگ برای سلامت جهانی است. مؤسسه ملی سرطان تأکید می کند که عادات غذایی نقش اساسی در شیوع آن دارد.

به طور قابل‌توجهی، رژیم‌هایی که با مصرف کم میوه و سبزی مشخص می‌شوند، در کنار مصرف غذاهای نمک‌زده، دودی یا کم نگهداری، با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده مرتبط هستند.

مطالعه اخیر این بینش ها را تکرار می کند، به ویژه بر شیوه های غذایی رایج در جمعیت های آسیایی تأکید می‌کند. مصرف زیاد نمک، که اغلب از ماهی شور، غذاهای ترشی، و گوشت‌های فرآوری شده ناشی می شود، به افزایش نرخ سرطان معده در این مناطق کمک می‌کند.

با این حال، این مطالعه همچنین تاکید می‌کند که این همبستگی فراتر از مرزهای جغرافیایی است و جمعیت‌های غربی را نیز درگیر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha