سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3837

پرستاران از عنصرهای اصلی درمان هستند که متاسفانه مسئولان حوزه بهداشت و درمان، نگاه تخصصی به این قشر نداشته اند.

وزارت بهداشت از "نوآموزی" پرستاران غافل شده است


به گزارش سلامت نیوز دکتر مسعود مسلمی فرد با اشاره به وجود بخشهای ویژه بیمارستانی و پرستارانی که در این بخشها مشغول به کار هستند، به خبرنگار مهر گفت: پرستارانی که در بخشهای حساس همچون ICU ، CCU ، عفونی و... فعال هستند، باید از آموزش های تخصصی برخوردار باشند که متاسفانه در اغلب موارد این گونه نیست.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران، وجود سازمان نظام پرستاری را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: در وهله اول باید شماره نظام پرستاری برای تمامی پرستاران کشور اجباری شود.

وی، داشتن نظام پرستاری را در راستای توجه به خدمات پرستاران عنوان کرد و افزود: یکی از مباحثی که مجلس شورای اسلامی به هنگام مصوبه سازمان نظام پرستاری به آن توجه نداشته است، اجباری کردن شماره نظام پرستاری برای تک تک پرستاران است که باید هرچه زودتر نسبت به آن اقدام کند.

مسلمی فرد به ضرورت نوآموزی پرستاران به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه پزشکی، تاکید کرد و گفت: سازمان نظام پرستاری باید با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی نسبت به ارائه آموزشهای تخصصی به پرستاران اقدام کند.

نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران ادامه داد: مسئولان وزارت بهداشت از نیاز اصلی پرستاران که همان "نوآموزی" است، غافل شده اند که همین امر عوارض و خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی به همراه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha