سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3860

وزیر بهداشت گفت: نگاه رئیس‌جمهوری و دولت به پرستاران نگاه قدرشناسی است و به همین خاطر رئیس‌جمهوری امروز 200 حج عمره را به 200 پرستار برگزیده كشور هدیه كرد.

رئیس‌جمهور 200 حج عمره به پرستاران هدیه كرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، كامران باقری لنكرانی امروز در مراسم جشن روز پرستار در تالار امام بیمارستان امام(ره) تهران‌ افزود: دولت از تمام ظرفیت و توان خود برای رسیدگی به مشكلات پرستاران و كل نظام سلامت استفاده می‌كند ولی باید همواره محدودیت منابع را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ كنیم و مجبوریم برای هزینه كرد اعتبارات اولویت‌ها و نقاط بحران را بیش‌تر مد نظر قرار دهیم.
وی ادامه داد: نظام سلامت گستره بزرگی است كه یك خانواده 500 هزار نفری را تشكیل می‌دهد و فقط در صورتی كه همه اعضای این خانواده كه همه ما عضو آن هستیم هماهنگ و مسئولیت پذیر باشیم این سیستم موفق و كارآمد خواهد بود.
وزیر بهداشت گفت: خواسته من از پرستاران به عنوان خدمتگزار آن‌ها این است كه با دولت و وزارت بهداشت احساس یگانگی داشته باشند و خواسته‌هایشان را به صورت عالمانه مطرح كنند و مطمئن باشند ما به همین خواسته‌ها توجه داریم و در حد امكان به آن‌ها رسیدگی می‌كنیم.
باقری لنكرانی اضافه كرد: وظایف پرستاران تاكنون بیش‌تر در بیمارستان و در حوزه درمان تعریف شده است اما نگاه ما این است كه پرستاران باید سلامت محور باشند و با ورود به عرصه وسیع جامعه برای حفظ سلامت آحاد مردم نقش داشته باشند و سلامت محور شدن پرستاری یكی از برنامه‌های وزارت بهداشت است كه امیدواریم در این دوره محقق شود.
وزیر بهداشت گفت: یكی از كارهای مهمی كه برای پرستاران در حال شكل‌گیری است بحث ارتقای علمی پرستاران است به همین منظور گسترش رشته‌های كارشناسی ارشد پرستاری كه مدت‌هاست متوقف مانده است در دستور كار است.
وی افزود:‌ گسترش این رشته‌ها با رویكرد پرستاران وظیفه مدار در بخش‌های مورد نیاز جامعه به خصوص بخش‌های مراقبت‌های ویژه و بیماران خاص مورد توجه است كه رشته كارشناسی ارشد پرستاری مراقبت‌های ویژه تا چند ماه آینده مصوب می‌شود.
وی اضافه كرد: گروه پرستاری فقط مختص پرستاران نیست بلكه بهیاران هم در این گروه هستند كه در گذشته كه تعداد پرستاران كم بود نقش ویژه‌تری داشتند اما اكنون نیازمند ارتقای جایگاه هستند به همین علت دادن تسهیلات برای ارتقای تحصیل آنان به صورت بدون كنكور از وظایفی است كه برای خود قائلیم.
در این مراسم وزیر بهداشت لوح تقدیر و فیش هدیه حج عمره رئیس‌جمهوری به پرستاران را به 100 نفر از مجموع 200 پرستار برگزیده به عنوان نمونه اهدا كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha