دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 40631

زوجین در زندگی زناشویی خود با چالش های زیادی روبه رو هستند و برای حل مشكلات باید در نقش های مختلفی ظاهر شوند. برای پیوستن به جرگه و زوج های موفق به توصیه های زیر توجه كنید

سلامت نیوز :زوجین در زندگی زناشویی خود با چالش های زیادی روبه رو هستند و برای حل مشكلات باید در نقش های مختلفی ظاهر شوند. برای پیوستن به جرگه و زوج های موفق به توصیه های زیر توجه كنید:

در عین احساس نزدیكی با همسرتان، هویت خود را حفظ كنید
زوج های موفق در كنار یكدیگر هویت پیدا می كنند. آنها می توانند جملات ناتمام طرف مقابل را به پایان برسانند، واكنش او را در موقعیت های مختلف حدس بزنند و احساساتش را درك كنند. آنها درگیر یك بازی دوطرفه هستند ولی در عین حال به حریم خصوصی همسرشان احترام می گذارند، این زوج ها میان «با هم بودن» و «جدایی از یكدیگر» تعادل برقرار می كنند و همسرشان را همانند كف دست می شناسند. البته تقریبا! با شناخت همسر خود زمینه های خشنودی او را فراهم كنید. شما در ضمن باید از خودتان نیز شناخت كافی داشته باشید.

شما باید همسر و والدین خوبی باشید
صاحب فرزند شدن لذت بخش ترین لحظات زندگی انسان را رقم می زند ولی می تواند بحران آفرین باشد. برخی از مردها پس از پدر شدن احساس انزوا و عدم امنیت كرده و تصور می كنند كه همسرشان به آنها توجهی ندارد. از سوی دیگر برخی از زنان آنچنان غرق در وظایف مادری می شوند كه از همسر خود غافل شده ولی دلیل بی اعتنایی او را درك نمی كنند!
در این زمان است كه فاصله میان زوجین زیاد می شود. امكان دارد مرد به دوستان، كار یا اعتیاد پناه ببرد و زن اوقات زیادی را با كودكش صرف كند. اگر آنها نتوانند در زندگی خود تعادل برقرار كنند ازدواج شان به خطر می افتد.

میان خانواده، كار و زندگی اجتماعی خود تعامل برقرار كنید
اگر از دوستان تان بپرسید خانواده خود را ترجیح می دهند یا كارشان را، تمام آنها گزینه اول را انتخاب می كنند ولی بسیاری از آنان روزی را می بینند كه مدارج ترقی زندگی شغلی را طی كرده اند اما در زندگی خانوادگی با مشكلاتی روبرو شده اند. مشكل این افراد آن نیست كه وقت كافی در اختیار ندارند، اگر مردم حقیقتا بر این عقیده باشند كه خانواده در اولویت قرار دارد روزی پنج دقیقه هم كه شده در كنار خانواده سپری می كنند. یادتان باشد همه ما می توانیم همزمان همسر، كارمند و شهروند خوبی باشیم.

میان خانواده خود و والدین تان مرزبندی كنید
هر چند ممكن است برخی از مردم این كار را بی وفایی بدانند ولی جدا شدن از خانواده و سرمایه گذاری بر روی خانواده جدید بخشی از روند رشد انسان است.
زوجین باید رابطه خود را با هر دو خانواده تعریف كنند. شما می توانید فرزندی دوست داشتنی، همسری مهربان و برادر و خواهری خوش قلب داشته باشید.
همسرتان را حتی در لحظات بحرانی دوست داشته باشید و از وی حمایت كنید.
در بیشتر ازدواج ها تا زمانی كه اوضاع بر وفق مراد پیش می رود مشكلی وجود ندارد ولی به محض رخ نمودن معضلات، زندگی مشترك به بن بست می رسد.
پس از بروز مشكلات زوجین با یكدیگر مشاجره می كنند و این كار میزان استرس را در خانواده افزایش می دهد. همواره از همسرتان جانبداری كنید و از مضطرب كردن او بپرهیزید.

عاشق و حامی همسرتان باشید.
هر كسی دوست دارد از حمایت و محبت دیگران- به خصوص همسرش- برخوردار باشد. همسرتان را آن گونه كه هست بپذیرید. كدام یك از ویژگی های او را بیشتر می پسندید؟ زوج های موفق نسبت به هم احساس غرور می كنند و پاسخ محبت های یكدیگر را به بهترین نحو می دهند.
شعله شور و اشتیاق را در زندگی خود روشن نگاه دارید
زوج های موفق شور و اشتیاق خود را تا پایان عمر حفظ می كنند و هر زمان كه به یاد مراسم عروسی و اوایل ازدواج می افتند دچار شعف می شوند. آنها حتی پس از 50-40 سال چنین احساسی دارند و درواقع تجدید خاطرات باعث استحكام رابطه این زوجین می شود.
ترجمه- آذر شایان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha